printlogo


کد خبر: 171194تاریخ: 1395/11/10 00:00
اخبار

کاظم افرندنیا درگذشت
بازیگر «معمای شاه» که به دلیل سکته‌ مغزی در آی‌سی‌یو بستری شده بود، درگذشت. به گزارش ایسنا، «کاظم افرندنیا» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که سابقه ۵ دهه حضور در سینما و تلویزیون را داشت، هفته گذشته به دلیل آنچه پزشکان «مشکوک به خون‌ریزی مغزی» اعلام کرده بودند، راهی بیمارستان شد و صبح روز شنبه (۹ بهمن) دار فانی را وداع گفت. پسر کاظم افرندنیا درگذشت این بازیگر را تایید کرد و گفت: پدرم در آی‌سی‌یو و در کما به سر می‌برد و صبح شنبه از دنیا رفت. «کاظم افرندنیا» در سریال تاریخی «معمای شاه» نقش تیمسار طوفانیان را ایفا کرده است. او بازیگر بسیاری از فیلم‌های تلویزیونی است که آخرین آنها با عنوان «جدایی» سال ۹۴ ساخته شد. «افرندنیا» در سریال‌های «خون بها»، «مسافر زمان» و «ستایش ۲» بازی کرده است. این بازیگر سال ۱۳۲۴ در نایین متولد شد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبا بود.

برگزار ی هفتمین همایش هیأت‌های محوری کشور
از «حاج اصغر زنجانی» تجلیل شد
هفتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، ۷ و ۸ بهمن‌ماه ۹۵ در جوار مسجدمقدس‌جمکران برگزار و از حاج‌اصغر گنج‌خانلو (زنجانی) مداح روشندل آذری‌زبان تجلیل شد. به گزارش تسنیم، با همت جامعه‌ایمانی‌مشعر، هفتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، 7 و 8 بهمن‌ماه 95 در جوار مسجد مقدس‌جمکران برگزار شد. تجلیل از حاج‌اصغر گنج‌خانلو (زنجانی) مداح روشندل آذری‌زبان یکی از برنامه‌های ویژه این مراسم بود.
حاج اصغر زنجانی یکی از ستایشگران اهل‌بیت(ع) است که در دل عشاق سیدالشهدا(ع) از محبوبیت خاصی برخوردار است. بیشتر مداحان کشورمان با او مجالست و معاشرت داشته و دارند. حاج‌اصغر زنجانی علاقه خاصی به مرحوم منزوی، شاعر دلسوخته امام حسین(ع) دارد. عشق و علاقه‌اش به انقلاب و امام راحل(ره) تا حدی بود که وقتی امام خمینی(ره) در مدرسه مرحوم آیت‌الله بروجردى، نماز جماعت اقامه می‌کردند، ایشان نیز اذان می‌گفت. «آنان که غمت به جان خریدند حسین/ یکباره به خون خود تپیدند حسین/ افسوس که خونین کفنان ایران/ جان دادن و کربلا ندیدند حسین
این رباعی معروفی است که حاج‌اصغر گنج‌خانلو در بین رزمنده‌های دفاع‌مقدس و در گردان‌های خط‌شکن زنجان، با نوای گرم و دلنشینش فضای معنوی جبهه را تعالی می‌بخشید.

تقدیر خانواده شهدا از «ثریا»
جمعی از خانواده‌های شهدای خوزستان با اهدای هدایای ارزشمندی از «دیده‌بان پیشرفت ایران» قدردانی کردند و اتمام تعطیلی این برنامه را خواستار شدند. به گزارش تسنیم، شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره عمار در خوزستان، خانواده‌های شهدای خوزستان از محسن مقصودی، مجری و تهیه‌کننده «برنامه عماری ثریا» تقدیر به عمل آوردند. اهدای انگشتر شهید حاج اسماعیل فرجوانی، فرمانده گردان کربلا، قاب امضا شده خانواده شهدای خوزستان و همچنین نگین انگشتری سنگ مزار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تنها بخشی از هدایایی بود که در حمایت از برنامه ثریا به برنامه‌ساز دیده‌بان پیشرفت ایران تقدیم شد. در این برنامه ادامه پخش «ثریا» خواسته‌ای بود که تمام این خانواده‌های معزز به آن اشاره کردند.

ماه‌چهره خلیلی:
هنرمند نباید جلوی مردم سیگار بکشد!
ماه‌چهره خلیلی، بازیگر عرصه تلویزیون و سینما گفت: تصور می‌کنم نحوه پوشش یک بازیگر جزئی از شغل او محسوب می‌شود، به همین دلیل برای یک بازیگر باید مهم باشد چگونه راه برود، لباس بپوشد، صحبت کند و حتی چگونه غذا بخورد. به گزارش میزان، بازیگر سریال تاریخی «در چشم باد» تصریح کرد: الگوبرداری مردم دست من یا امثال من نیست، چرا که آنها به هر حال این کار را انجام می‌دهند و در این راستا وظیفه من به عنوان یک بازیگر این است که معقول باشم و الگویی را بنا بگذارم که درست باشد بویژه برای دختران کم‌سن و سال 15-14 ساله که از بازیگران زن الگوهای بسیاری برمی‌دارند.  وی افزود: هنرمندان مراقب لباس و آرایش خود باشند، مردم بویژه نوجوانان از هنرمندان الگوبرداری می‌کنند. من به عنوان یک هنرمند نباید جلوی مردم سیگار بکشم!   گفتنی است، ماه‌چهره خلیلی امسال و در سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با چند اثر از جمله «اشنوگل» حضور
پیدا می‌کند.
 


Page Generated in 0/0114 sec