printlogo


کد خبر: 171222تاریخ: 1395/11/11 00:00
اخبار

«ترور سرچشمه» اثر بعدی خالق ماجرای نیمروز
«ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، پس از پشت سر گذاشتن آخرین مراحل پژوهشی پروژه و از اوایل سال آینده مقابل دوربین خواهد رفت. به گزارش مهر، این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. هم‌اکنون زینب کوهیار مشغول انجام تحقیقات «ترور سرچشمه» است و جلساتی با محمدحسین مهدویان پیرامون پژوهش‌های انجام‌شده دارند. «ترور سرچشمه» درباره‌ واقعه هفتم تیرماه و به شهادت رسیدن جمعی از رهبران حزب جمهوری در سال ۶۰ است. این مستند به بررسی این واقعه‌ تاریخی که به شهادت آیت‌الله دکتر سیدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یارانش منجر شد، می‌پردازد. تاکنون فیلم مستندی که مشخصاً به این موضوع بپردازد، ساخته نشده و این برای نخستین بار است که مستندی به صورت ویژه به وقایع هفتم تیر می‌پردازد. مراحل تولید این مستند از اواسط فروردین ۹۶ آغاز خواهد شد و تلاش عوامل تولید بر این است که این مستند همزمان با سالگرد حادثه هفت‌تیر آماده نمایش شود. محمدحسین مهدویان تا چندی پیش درگیر ساخت فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» بود که اولین اکران عمومی آن در بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

پخش آخرین یادگاری سلحشور از تلویزیون
مجموعه نمایشی «قصه‌های تبیان»، آخرین یادگاری فرج‌الله سلحشور در آستانه دهه فجر از دوشنبه 11 بهمن‌ماه هر شب ساعت 23 از آنتن شبکه 5 سیما پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه 5، این مجموعه اپیزودیک براساس داستان‌های واقعی و موضوعات قرآنی ساخته شده است. فیلمنامه قصه‌های تبیان با محوریت موضوعات قرآنی به نگارش درآمده و همه داستان‌ها و روایات آن براساس اتفاقات و داستان‌های واقعی جلوی دوربین رفته است. در قسمت‌های مجموعه «قصه‌های تبیان» تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی ـ‌ ایرانی مانند طرز رفتار با همسایه، کسب روزی حلال، بازار و مشتری، خیرین مدرسه‌ساز و کارآفرینی مشهود است. داستان‌های این مجموعه حاوی حکمت خداوندی و عبرت‌های بشری چه به صورت تاریخی و چه معاصر است. مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تبیان» در ۳۷ قسمت توسط کارگردانان جوان زیر نظر زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور، به مشاورت کارگردانی جمال شورجه و مشاورت فیلمنامه منصور براهیمی تهیه و تولید شده است. این مجموعه با همکاری معاونت فرهنگی سازمان بسیج و شبکه 5 در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی صداوسیما تولید شده است. «قصه‌های تبیان» دوشنبه ساعت ۲۳ از شبکه 5 سیما پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۹:۳۰ روز بعد است.

سینما بهمن؛ آماده میزبانی جشنواره فجر
محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری و محمد حمزه‌زاده، قائم‌مقام رئیس و معاون امور سینمایی حوزه هنری در آستانه بازگشایی سالن شماره یک سینما بهمن از مراحل آماده‌سازی این سینما بازدید به عمل آوردند. به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، عملیات بازسازی «سینما بهمن» شامل: دکوراتیو، سالن انتظار، سالن‌ نمایش، کفپوش‌ها، صندلی‌ها و ارتقای سیستم‌های صوتی و تصویری و... «سینما بهمن» صورت گرفته و از هم‌اکنون آماده میزبانی برای مخاطبان جشنواره فیلم فجر است.

جشنواره‌ای که ارزش‌ها را زیر سؤال ببرد مورد تأیید نیست
دکتر اصغر مسعودی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسؤولان برگزاری جشنواره‌های مختلف بویژه جشنواره‌ای که به نام فجر و به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود باید از جهت حفظ ارزش‌های نظام و اسلام و فرهنگ ناب ایرانی- اسلامی بیشتر حساس باشند. به گزارش خبرگزاری بسیج، وی افزود: مباحثی که درباره کنسرت همیشه مطرح می‌شد نشان داد بحث اصل کنسرت هدف نبوده بلکه حواشی ایجادشده در اجرای کنسرت مورد نظر بوده است، بنابراین مسؤولان در برگزاری جشنواره‌ها ملزم هستند رعایت مسائل جانبی از جمله حفظ ارزش‌ها را داشته باشند که بیانگر تمدن و فرهنگ اسلامی و همچنین بسیاری از مسائل اجتماعی در قالب موسیقی باشد، ولی اگر همین موسیقی فرهنگ اصیل اسلامی ما را زیر سوال ببرد قطعا مورد تایید نیست.
 


Page Generated in 0/0052 sec