printlogo


کد خبر: 171223تاریخ: 1395/11/11 00:00
رویدادها

پایان «معمای شاه»  همزمان با دهه فجر
مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با پخش نود و پنجمین و آخرین قسمت به اتمام خواهد رسید. به گزارش ایسنا، علی لدنی، تهیه‌کننده این سریال با بیان اینکه در پخش «معمای شاه» از ابتدا تاکنون طبق برنامه پیش رفتیم، مطرح کرد: از همان ابتدا قرار بود پایان «معمای شاه» پانزدهم بهمن‌‌ماه باشد. این تهیه‌کننده همچنین از تدارک 2 فیلم سینمایی از معمای شاه ویژه پخش در روزهای 21 و 22 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: «آژاک» و «کورتاژ» در قالب 2 فیلم سینمایی در این ایام روی آنتن خواهد رفت.  تصویربرداری این سریال تاریخی پس از 4 سال، ماه گذشته به پایان رسید. «معمای شاه» مقطع تاریخی ۱۳۳۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است.

نویسندگان مجموعه «روزهای انقلاب» گرد هم می‌آیند
نشست نویسندگان مجموعه «روزهای انقلاب» در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این نشست با حضور خسرو باباخانی دبیر علمی مجموعه و مسعود امیرخانی دبیر اجرایی مجموعه به همراه تعدادی از نویسندگان این مجموعه ادبی، روز چهارشنبه 13 بهمن‌ماه ساعت 15 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی واقع در میدان قبا برگزار می‌شود. در این نشست داوود امیریان، کاوه بهمن، هادی خورشاهیان، فاطمه دهقان‌نیری، محمدرضا شرفی، عقیل زرگر، فاطمه فروغی، پروین کاشانی‌زاده و میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی در کنار دبیر علمی و دبیر اجرایی مجموعه درباره شکل‌گیری این مجموعه از (ایده تا متن) به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. «کودتای 28 مرداد سال 1332»، «16 آذر سال 1332»، «اعلام انقلاب سفید»، «دستگیری امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد سال 1342»، «سخنرانی امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون»، «تبعید امام (ره) به ترکیه و نجف»، «قیام خونین 19 دی»، «فاجعه سینما رکس آبادان» و...  از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این مجموعه به آنها پرداخته خواهد شد. انتشارات سوره مهر مجموعه کتاب‌های «روزهای انقلاب» را با هدف معرفی داستانی رخدادهای مهم و حساس منجر به پیروزی انقلاب اسلامی برای نوجوانان منتشر کرده است.

باعث دلزدگی انیماتورها نشوید
امیرمسعود علمداری، نویسنده و منتقد حوزه سینمای انیمیشن گفت: تولید انیمیشن سینمایی بتازگی در ایران وارد عرصه سینما شده و این عرصه نوپا نیازمند حمایت است. آینده سینمای جهان و ایران خواسته یا ناخواسته به سمت سینمای دیجیتال می‌رود که انیمیشن پایه مهمی در این سینما محسوب می‌شود. به گزارش مهر، وی با اشاره به حضور یک انیمیشن در بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر و اختصاص بدترین سانس اکران به آن در برج میلاد ادامه داد: علی نوری‌اسکویی با اثر «رهایی از بهشت» در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این اثر اولین انیمیشنی است که تا به حال موفق شده است در این بخش از رقابت‌ها پذیرفته شود، بنابراین می‌تواند یکی از قوی‌ترین تولیدات سینمایی انیمیشن ایران تاکنون به شمار‌ آید. تولید انیمیشن سینمایی نیاز به سازماندهی تیمی بزرگ و تلاش هماهنگ طی زمانی طولانی دارد و این فیلم حاصل زحمت ۴ ساله تیمی ۱۰۰ نفره است. علمداری در پایان گفت: از داوران بخش سودای سیمرغ انتظار داریم به آثار انیمیشن هم مانند سینمای زنده ارج نهند و چون اغلب سال‌ها به اهدای جوایزی چون بهترین دستاوردهای فنی، بسنده نکرده و سایر توانمندی‌های این اثر را نیز به دقت وارسی کنند.

«بچه‌های گروهان بلال» سریال جدید شبکه یک
عبدالرحمن شلیلیان مجموعه تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» را برای شبکه یک می‌سازد. به گزارش مهر، فیلمنامه سریال تلویزیونی «بچه‌های گروهان بلال» بر مبنای خاطرات و طرحی از عبدالرحمن شلیلیان توسط داوود امیریان، نویسنده رمان‌ها و فیلمنامه‌های دفاع‌مقدس در حال نگارش است. این سریال به تهیه‌کنندگی عزیز علیزاده در حال نگارش است و عبدالرحمن شلیلیان قرار است این سریال را کارگردانی کند. این مجموعه تلویزیونی قرار است در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای پس از نگارش و برآورد تولید در سال آتی برای گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما ساخته شود.


Page Generated in 0/0052 sec