printlogo


کد خبر: 171229تاریخ: 1395/11/11 00:00
اخبار

تولد دوباره دنی ولبک
کریس ویتلی:  9 ماه در فوتبال زمان زیادی است. این را می‌توانید از دنی ولبک، مهاجم آرسنال بپرسید که به خاطر مصدومیت زانویش حدود یک سال نیمکت‌نشین بود. این بازیکن 26 ساله در آخرین ساعات بازار نقل و انتقالات سال 2014 از یونایتد به توپچی‌ها پیوست؛ زمانی که فان‌خال از او خواست همسطح رونی، فالکائو و فان‌پرسی باشد. در حالی که چندی پیش فان‌خال بازنشستگی از مربیگری را اعلام کرد، ولبک قرار است در دیدار مقابل ساوتهمپتون نخستین بازی‌اش برای آرسنال بعد از مدت‌ها را انجام دهد.
دوران ولبک در آرسنال فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. از نخستین هت‌تریک او در لیگ قهرمانان  مقابل گالاتاسرای تا زدن گل برتری مقابل تیم اسبق خودش در
یک چهارم نهایی جام حذفی. بدون شک این بازیکن دورانی به‌یادماندنی در تیم لندنی داشته است اما همه این نکات مثبت به خاطر زیاد مصدوم شدن‌هایش به دست فراموشی سپرده شد. در نخستین فصل حضور در امارات او چندین مصدومیت پیدا کرد و آخرین بار که توانست 90 دقیقه کامل برای تیم ونگر بازی کند دیداری بود که آرسنال مقابل لیورپول در دسامبر 2015 به تساوی 2 – 2 رسید. حتی گفته می‌شود ونگر بارها هنگام بازی دادن به او از او خواسته مراقب پاهایش باشد.
به عنوان یک بازیکن، ولبک خودش هم بی‌صبرانه منتظر است تا اوجش را ببیند. او براحتی می‌تواند یک مدافع را از پیش رو بردارد، توانایی‌اش در پاس دادن عالی است و حتی در میانه زمین هم برای آرسنال بخوبی می‌تواند بازی کند. هرچند خیلی‌ها او را مرد فراموش شده شمال لندن می‌دانند و دلیلش هم غیبت طولانی‌اش در سال گذشته است. حالا او دوباره می‌خواهد خودش را ثابت کند و برای این کار جدیت خوبی هم دارد.
ولبک برای حضور در ترکیب اصلی تیم ونگر البته رقابتی سخت دارد و باید با ژیرو که 10 گل زده و 4 پاس گل داده رقابت کند. ولکات اما 11 گل زده و 2 پاس گل داده و الکسیس سانچس 17 گل زده و 10 پاس گل داده است. پس اگر ولبک می‌خواهد در ترکیب اصلی آرسنال جایی داشته باشد باید خیلی زود خودش را نشان دهد و در بازی‌ها تاثیرگذار باشد. درست است ونگر از سیستم چرخشی استفاده می‌کند تا به امثال چمبرلین و پرس هم بازی برسد اما اهمیت ویژه‌ای هم به بازیکنان ترکیب اصلی‌اش می‌دهد.
ونگر معتقد است اینکه ولبک مهاجمی جوان است یک حسن محسوب می‌شود اما مطمئن باشید این مهاجم جوان اگر نتواند سریع خودش را ثابت کند باید قید حضور در ترکیب اصلی را بزند و تعریف و تمجیدهای سرمربی کمکی به او نمی‌کند. هواداران هم معمولا به این توجه نمی‌کنند که مدتی طولانی مصدوم بوده‌ای و از نظر روحی و روانی در شرایط ایده‌آل نیستی. آنها فقط کیفیت می‌خواهند. حالا نوبت ولبک است تا خودش را ثابت کند و نشان دهد می‌تواند همه این سختی‌ها را کنار بزند و توقعاتی را که از او وجود دارد برآورده کند.


انتقاد شدید کاپیتان تیم‌ملی آمریکا از تصمیم ترامپ
کاپیتان تیم‌ملی فوتبال آمریکا از اقدام ترامپ برای تحریم ۷ کشور مسلمان از جمله ایران انتقاد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از استاندارد، مایکل بردلی، کاپیتان تیم فوتبال آمریکا با شرم‌آور خواندن این اقدام عنوان کرد: از این تصمیم بسیار ناراحت و شرمسار شدم. کاپیتان تیم تورنتو و تیم‌ملی فوتبال آمریکا درباره این اقدام گفت: از این اقدام ترامپ خیلی ناراحت و عصبانی شدم.  خیلی واضح و شفاف موضع خودم را درباره این اقدام ابراز می‌کنم. من می‌دانم نیاز به امنیت و ارزش‌های کشور مهم است ولی چنین اقداماتی را به هیچ وجه نمی‌پذیرم. وقتی او به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد، فکر می‌کردم یک ترامپ متفاوت  با آنچه در کمپین‌ها اعلام کرد، باشد. امیدوار بودم این حس بیگانه‌ستیزی، زن‌ستیزی و خودبزرگ‌بینی از بین برود و نگاه‌های فروتنانه جای آن را بگیرد اما الان می‌بینم که اشتباه کردم. تحریم آخرین اقدام کسی است که نمی‌تواند اقدامات خوبی انجام دهد و کشور ما را یک گام به جلو ببرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec