printlogo


کد خبر: 171242تاریخ: 1395/11/11 00:00
آل‌خلیفه با محاکمه شیخ‌عیسی قاسم دست به خودکشی سیاسی می‌زند
خروش کفن‌پوشان بحرینی

رژیم بدوی بحرین امروز- دوشنبه- آخرین جلسه محاکمه ظالمانه و غیرعادلانه شیخ عیسی قاسم، رهبر انقلاب مسالمت‌آمیز این جزیره را برگزار می‌کند. با توجه به اینکه این رژیم حماقت بیش از حد خود را حدود 11 روز پیش با اعدام 3 جوان انقلابی، ثابت کرده و با در نظر گرفتن شواهد و قرائن موجود نگرانی درباره تبعید یا بازداشت آیت‌الله عیسی قاسم بسیار جدی است. این در حالی است که مردم انقلابی بحرین از ماه‌ها پیش برای دفاع از شیخ قاسم، تقریبا به صورت روزانه در مقابل منزل ایشان در شهرک الدراز تحصن می‌کنند و این اعتراضات و تجمع‌های حمایتی از پنجشنبه گذشته به اوج رسید که با سرکوب خونین توسط مزدوران رژیم همراه شد. در پی این جنایت رژیم، علمای بحرینی با صدور بیانیه‌ای، مردم را به تداوم اعتراضات و برگزاری تظاهرات کفن‌پوشان فراخواندند.
تظاهرات کفن‌پوشان پس از نماز مغرب و عشا از اطراف منزل آیت‌الله عیسی‌قاسم در منطقه الدراز آغاز شد و حضور والدین جوان اعدام شده 21 ساله علی‌ السنکیس در آن جالب توجه بود. نیروهای امنیتی بلافاصله به این تظاهرات مردمی که به همه نقاط جزیره کشیده شد حمله بردند.
 شرکت‌کنندگان در این تجمعات، با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که آیت‌الله قاسم همواره هم و غم وطن را داشته و در این راه درد و رنج زیادی را متحمل شده و منبر سخنرانی وی شاهدی برای حکمت، درایت و حب به وطن است. از سوی دیگر، شیخ عبدالله الدقاق، سخنگوی آیت‌الله عیسی قاسم در تایید تظاهرات کفن‌پوشان، تأکید کرد تصمیم نظام آل‌خلیفه برای محاکمه شیخ عیسی قاسم خودکشی سیاسی است. وی هشدار داد، اتخاذ این گام آتشفشانی را رقم خواهد زد که کل منطقه را دربر خواهد گرفت. الدقاق ادامه داد: مقابله با این تصمیم مستلزم بسیج مردمی و گردهمایی عمومی است زیرا مردم همواره قوی‌تر از سرکشان و ظالمان بوده و با حضور و تجمع خود زره‌پوش‌ها را به چالش می‌کشند. وی با بیان اینکه مردم نیروهای آل‌خلیفه را به عقب‌نشینی وارد خواهند کرد، گفت: به منظور جلوگیری از اجرای حکم ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم همه بحرینی‌ها از نقاط مختلف کشور به  الدراز آمده و در مقابل منزل ایشان تجمع کنند. جریان «الوفاء اسلامی» بحرین نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: فراخوان علمای بحرینی برای تشدید مبارزه از طریق پوشیدن کفن، آمدن به خیابان‌ها، شکستن محاصره منطقه الدراز و آماده شدن برای شهادت، خواست دینی و شرعی همه قهرمانان، آزادگان و بزرگمردانی است که برای پاسداری از دین، میهن، مردم، عزت و مقدسات آن، در برابر خودکامگی و جنایات رژیم آل‌خلیفه و حامیان آن به‌پا خاسته‌اند.
قتل یک افسر بحرینی
طبق پیش‌بینی شخصیت‌های بحرینی، رژیم آل‌خلیفه برای تشدید اقدامات سرکوبگرانه خود علیه شیعیان، مرگ «مشکوک» یکی از افسران امنیتی خود را بهانه‌ای برای افزایش حملات علیه حامیان شیخ عیسی کرده است. در همین راستا، وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ستوان یکم «هشام حسن محمد الحمادی» بر اثر تیراندازی در منطقه البلاد القدیم در جنوب منامه (پایتخت بحرین) کشته شد. این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود مدعی شد: طبق اطلاعات اولیه این افسر امنیتی بر اثر اقدامات تروریستی کشته شده است. برخی سایت‌های خبری گزارش دادند نام این افسر «هشام الحمادی» است که در شهرک البلاد القدیم در شرایط مبهم کشته شده و جسد وی در یکی از مزارع این شهرک پیدا شده است. پس از اعلام این خبر، خودروهای نظامی و نیروهای امنیتی در اطراف این شهرک مستقر شده و بالگردها نیز به پرواز درآمدند. در این میان، جنبش موسوم به «سرایا الأشتر» در بیانیه‌ای مسؤولیت کشته شدن این افسر را برعهده گرفت و این عملیات را یک «عملیات بی‌نظیر» توصیف کرد. در بیانیه این جنبش آمده است که این عملیات در پاسخ به اعدام 3 جوان به نام‌های سامی مشیمع، عباس السمیع و علی السنکیس صورت گرفت و تعقیب «مردنماها» برای گرفتن انتقام خون شهدا ادامه خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0048 sec