printlogo


کد خبر: 171243تاریخ: 1395/11/11 00:00
چهارگوشه

ناپدید شدن قایقی با 31 سرنشین در مالزی
مقام‌های ساحلی مالزی اعلام کردند یک قایق حامل 31 نفر از جمله 28 گردشگر چینی در سواحل شرق برونئو ناپدید شده است. این قایق روز شنبه کوتا کینابالو، مرکز ایالت صباح در شرق مالزی را به مقصد جزیره گردشگری منگالوم ترک کرد. یک مقام ساحلی مالزی، یکشنبه گفت این قایق که قرار بوده به جزیره منگالوم برسد، ناپدید شده است. وی همچنین گفت نامساعد بودن هوا روند عملیات جست‌وجو را مختل کرد اما کمی بعد این عملیات با وجود وزش باد شدید و متلاطم بودن دریا از سر گرفته شد.

آتش زدن مسجد در تگزاس
بلافاصله پس از امضای فرمان محدودیت ورود مسلمانان به آمریکا، مسجد و مرکز اسلامی شهر ویکتوریا در ایالت تگزاس به آتش کشیده شد. به گزارش تارنمای «ویکتوریا ادوکیت» این مسجد ساعت حدود 2 بامداد شنبه به آتش کشیده شد. جف کوئن، از مقامات ارشد آتش‌نشانی ویکتوریا گفت هنگامی‌که آتش‌نشانان و پلیس به محل حادثه آمدند، مسجد به‌طور کامل در شعله‌های آتش می‌سوخت. پس از حدود 4 ساعت، حریق مرکز اسلامی ویکتوریا خاموش شد و به کسی نیز آسیبی نرسید. به گفته شاهد هاشمی، رئیس این مرکز اسلامی، مسجد مزبور یک هفته پیش نیز مورد سرقت قرار گرفته بود.

قتل 11 سرباز افغان در حمله طالبان
یک عضو شورای استانی فراه در غرب افغانستان اعلام کرد، گروه طالبان شنبه‌شب به یک پاسگاه نیروهای ارتش حمله کردند و در جنگ 4 ساعته 11 سرباز ارتش را کشته و پاسگاه آنان را تصرف کردند. اما مقام‌های ارتش افغانستان این ادعای شاه‌محمود نعیمی را بی‌اساس خواندند و گفتند که در این درگیری تنها 2 عضو ارتش کشته و 2 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

ادعای متناقض سازمان ملل درباره مسجدالاقصی
در حالی که سازمان یونسکو سال گذشته با صدور قطعنامه‌ای اعلام کرد که مسجدالاقصی تنها متعلق به مسلمانان است و هیچ پیوندی میان آن و یهودیان وجود ندارد، دبیرکل سازمان ملل در اظهاراتی مضحک مدعی شد که این مسجد متعلق به یهودیان است. براین اساس، آنتونیو گوترس مدعی شده است که همانند روز روشن است مسجدالاقصی که رومیان اقدام به تخریب آن کردند، مکان مقدس یهودیان است.

حکم جلب استاندار سابق نینوا
سخنگوی عملیات مشترک عراق از صدور حکم جلب استاندار سابق نینوا خبر داد. یحیی رسول گفت که در صورت حضور اثیل النجیفی در مناطق داخلی موصل او را دستگیر و به نهادهای قضایی ارجاع خواهند داد. دادگاه مرکزی تحقیقات در عراق اکتبر گذشته حکم جلب النجیفی را به اتهام ارتباط و جاسوسی برای کشورهای بیگانه و تسهیل ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق صادر کرده بود. پارلمان عراق مه گذشته به برکناری النجیفی رای داد که این تصمیم پس از سقوط موصل به دست داعش بود.

قرارداد نظامی ترکیه و انگلیس
نخست‌وزیر ترکیه از امضای توافقنامه مشترکی میان ترکیه و انگلیس درباره ساخت جنگنده خبر داده است. ارزش این توافق نظامی که ترکیه و انگلیس در جریان سفر ترزا می‌ به آنکارا امضا کرده‌اند بیش از ۱۲۵ میلیون پوند برآورد شده است. روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به توافق نظامی میان ترکیه و انگلیس در حاشیه سفر ترزا می‌ به آنکارا، نوشت: در طول بیش از یک دهه گذشته انگلیس به دنبال صادرات تسلیحات خود به برخی از شرکای جدید است که برخی از آنها به دلیل نقض حقوق‌بشر زیر سوال قرار گرفته‌اند.

برلوسکونی دوباره محاکمه می‌شود
نخست‌وزیر پیشین ایتالیا باید پنجم آوریل دوباره به اتهام پرداخت رشوه به شاهدان در زمان محاکمه در پرونده پرداخت پول در ازای رابطه جنسی با دختران جوان محاکمه شود. سیلویو برلوسکونی متهم است که برای ساکت کردن متهمان اقدام به این کار کرده است. او در ابتدا محکوم شد و جزای 7 سال زندان دریافت کرد اما پس از درخواست تجدیدنظر، سال ۲۰۱۵ تبرئه شد.
 


Page Generated in 0/0047 sec