printlogo


کد خبر: 171246تاریخ: 1395/11/11 00:00
اخبار

اختصاص تسهیلات بانک کشاورزی به طرح‌های اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: دولت دستور پرداخت 5 هزار و 800 میلیارد تومان از بدهی‌های خود به بانک کشاورزی را مصوب کرده که اکنون در دستور کار بانک مرکزی و در روند اجرایی قرار دارد. مرتضی شهیدزاده در نشست خبری خود با خبرنگاران به کارهای انجام‌شده طی یک سال اخیر در این بانک اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و ابلاغ شورای اقتصاد بیشترین تسهیلات را به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری نوین، کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده اختصاص داده‌ایم تا حدی که بیش از 5 برابر اعتبار اختصاص‌یافته یعنی حدود 26 هزار و 500 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده‌ایم. وی همچنین از پرداخت بدهی معوق دولت پس از سال‌ها به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: با مصوبه دولت از 7400 میلیارد تومان بدهی مورد تایید حسابرسان 5800 میلیارد تومان آن مصوب شده که در روند پرداخت قرار گیرد و اکنون در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. وی درباره آخرین وضعیت اختصاص اعتبار برای خرید تضمینی گندم و نحوه تخصیص اعتبارات اینگونه توضیح داد که سال گذشته بیش از 4 هزار میلیارد تومان از محل بازار سرمایه برای خرید تضمینی گندم تأمین کرده‌ایم که می‌توانیم دوباره آن را برای امسال هم تکرار کنیم. وی درباره برنامه ششم توسعه و کارهایی که قرار است در این برنامه در بانک کشاورزی رخ دهد، اظهار داشت: براساس برنامه‌ای که داریم بخشی را در زمینه فاینانس خارجی، بخشی از منابع داخلی و یک بخشی از صندوق توسعه ملی و بخش دیگر بابت افزایش سرمایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که آن را تقدیم سازمان برنامه و بودجه کرده‌ایم تا پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان اجرا شود. شهیدزاده تأکید کرد: براساس برنامه راهبردی که وزیر اقتصاد ابلاغ کرده یکی از راهبردهای بانک کشاورزی کاهش ریسک اعتباری است که آن را از 10 درصد به 3 درصد رسانده‌ایم. شهیدزاده همچنین از اختصاص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای کاهش مصرف آب و آبیاری نوین به بانک کشاورزی خبر داد و گفت: از این رقم تاکنون 200 میلیون دلارش تخصیص داده شده است.

دریافت وام بدون گواهی مالیاتی
از این‌ پس اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان، نیازی به دریافت گواهی‌های مالیاتی ندارند. به‌گزارش مهر، سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی  با اشاره به اینکه براساس تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، بانک‌ها به منظور پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید از سازمان امور مالیاتی کشور استعلام بگیرند، گفت: سازمان امور مالیاتی فقط برای آن دسته از مودیانی که بدهی مالیاتی نداشته باشند، گواهی صادر می‌کند. وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل فضای کسب‌ و ‌کار میزان تسهیلات دریافتی که نیازی به دریافت گواهی مالیاتی ندارد را افزایش داده است، افزود: طبق توافق صورت‌گرفته با بانک مرکزی از این ‌پس، اشخاص حقیقی متقاضی هرگونه تسهیلات بانکی تا مبلغ ۱۰۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۳۰۰میلیون تومان (ظرف مدت یک سال)، ملزم به دریافت گواهی‌های مالیاتی نیستند. وی تاکید کرد: پیش از این اشخاص حقیقی متقاضی تسهیلات بانکی تا مبلغ ۵۰میلیون تومان و اشخاص حقوقی متقاضی تا مبلغ ۱۵۰میلیون تومان ملزم به دریافت گواهی نبودند.


قطع گاز مشترکان بدهکار
برای مشترکان بدهکار گاز، 3 دوره اخطاریه صادر و در صورت عدم توجه گاز آنها قطع خواهد شد. سعید مومنی،‌ مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با مهر، درباره ساز و کار قطع گاز مشترکان بدهکار شرکت ملی گاز ایران گفت: در  مرحله نخست در قبوض گاز مشترکان بدهکار در 3 نوبت اخطاریه پرداخت بدهی گاز صادر خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه چنانچه پس از صدور 3 نوبت اخطاریه اقدامی در جهت پرداخت گازبها انجام نشود، اخطاریه جداگانه و کتبی قطع گاز برای مشترک بدهکار صادر خواهد شد، تصریح کرد: در نهایت در صورتی ‌که مهلت پرداخت بدهی توسط مشترک به پایان برسد، شرکت ملی گاز مجاز به قطع انشعاب گاز مشترک بدهکار خواهد بود. مومنی درباره میزان افزایش عوارض فروش گاز به مردم در سال ۹۶ هم توضیح داد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش رقم عوارض فروش گاز به مشترکان خانگی در دستور کار نیست.


Page Generated in 0/0057 sec