printlogo


کد خبر: 171247تاریخ: 1395/11/11 00:00
اخبار

فقط ایدرو با رنو قرارداد می‌بندد
تاکنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است. محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه به 20 هزار و 500 واحد تولیدی در سراسر کشور تسهیلات بانکی پرداخت شده، افزود: نیمی از این واحدها صنعتی هستند و نیمی دیگر تسهیلات خود را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده‌اند. وی افزود: تاکنون 14 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده و امیدواریم تا پایان سال تعداد واحدهای تولیدی که از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند به 30 هزار واحد برسد. نعمت‌زاده ادامه داد: ایران‌خودرو و سایپا هیچ کدام با شرکت رنوی فرانسه قرارداد نخواهند بست و سازمان «ایدرو» برای سرمایه‌گذاری و تولید مشترک با رنو وارد مذاکره شده و شرکت نگین‌خودرو هم در قالب مشارکت «ایدرو و رنو» قرار خواهد گرفت. نعمت‌زاده گفت: اعلام رقم دقیق قاچاق به کشور به علت نبود سند و مدرک ممکن نیست و هر آنچه گفته می‌شود برآوردی است و برآورد ما واردات کالای قاچاق در حدود 10 تا 12 میلیارد دلار است.


اختصاص ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به باغداران مازندرانی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن تکذیب رهاسازی پرتقال‌های سرمازده در دریا توسط دولت گفت: براساس مصوبه دولت بزودی۷۰میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به باغداران مازنی اختصاص داده می‌شود. دلاور حیدرپور به مهر، اظهار داشت: پرتقال‌های درجه یک و درجه دویی که در قالب خرید تضمینی از باغداران خریداری شده به تهران منتقل و تنها بخشی از آنها در سردخانه‌های مازندران است. دلاور حیدرپور با اشاره به خرید تضمینی ۲۳ هزار تن پرتقال درجه سه عنوان کرد: این محصولات را نیز به کارخانجات تبدیلی فرستادیم که تبدیل به کنسانتره و آبمیوه شده‌اند. وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۳۷ هزار تن پرتقال از باغداران مازنی در قالب خرید تضمینی خریداری شده است، گفت: براساس مصوبه دولت و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای کمک به تولیدکنندگان آسیب‌دیده پرتقال در استان مازندران و با تصویب مقامات استانی، ۱۳۰ هزار تن پرتقال یخ‌زده جمع‌آوری و از چرخه مصرف خارج شده است. حیدرپور اضافه کرد: علاوه بر این مصوب شده بانک کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با بهره ۱۰ درصدی را در اختیار کشاورزان آسیب‌دیده مازندرانی قرار دهد.


فهرست کالاهای یارانه‌ای اعلام شد
فهرست کالاهای یارانه‌ای اعم از داروها، کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و حامل‌های انرژی از سوی هیأت دولت اعلام شد. به گزارش تسنیم، دولت به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و به استناد تبصره 2 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فهرست کالاهای یارانه‌ای را تصویب کرد. بر این اساس 3 کالای اساسی گندم، آرد و نان به همراه انواع واکسن، شیر خشک، کیسه خون و داروهای ساخته شده برای بیماری‌های خاص جزو کالاهای یارانه‌ای هستند. همچنین انواع حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و سوخت هوایی نیز جزو کالاهای یارانه طبقه‌بندی شده‌اند و صادرات آنها منوط به کسب مجوزهای لازم از وزارت نفت است.


واردات برنج از مرداد ۹۶ ممنوع است
وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت یادآور شد: پیرو مصوبه کاهش تعرفه واردات ۸ کالای اساسی، حساس و ضروری، واردات برنج تا ابتدای مردادماه سال آینده امکانپذیر است و پس از این مدت شامل ممنوعیت واردات در فصل برداشت خواهد بود. به گزارش تسنیم، براساس نامه حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مصوبه اخیر هیات وزیران درباره کاهش تعرفه واردات کالاهای اساسی حساس و ضروری  از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شده است از واردکنندگان برنج تعهد اخذ شود که کالاهای وارداتی آنها حداکثر تا تاریخ ابتدای مرداد سال آینده  به کشور وارد و ترخیص شود. در ادامه این نامه آمده است: ثبت سفارش واردات برنج باید به گونه‌ای انجام شود که حداکثر اعتبارات ثبت سفارش و اعتبارات اسنادی به حواله حداکثر تا تاریخ یادشده باشد در غیر این صورت با توجه به آغاز فصل برداشت شامل ممنوعیت واردات برنج خواهد شد.


Page Generated in 0/0049 sec