printlogo


کد خبر: 171253تاریخ: 1395/11/11 00:00
محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اقدامات مشکوک سخنگوی تیم هسته‌ای سابق روحانی:
موسویان جاسوس اصطلاحی بود

حجت‌الاسلام والمسلمیـن غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که در دولت نهم، وزیر اطلاعات بود، جزئیاتی را از پرونده حسین موسویان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که در دوران وزارت وی، به اتهام جاسوسی از سوی نهادهای اطلاعاتی دستگیر شده بود، تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز» حسین موسویان، سخنگوی تیم مذاکره‌کننده حسن روحانی در دولت اصلاحات بود که به اتهام ارائه اطلاعات به طرف غربی در مذاکرات دستگیر و به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. او سپس به آمریکا رفت و در دانشگاه پرینستون مشغول به کار شد اما با روی کار آمدن دولت روحانی، فعالیت‌های موسویان در آمریکا در ایام مذاکرات هسته‌ای از سر گرفته شد تا جایی که موسسه آمریکایی پلاشرز بودجه 70 هزار دلاری در اختیار موسویان قرار داد تا از توافق هسته‌ای دفاع کند. این بودجه بخشی از پروژه «اتاق پژواک» در کاخ سفید برای جذب حامیان توافق هسته‌ای با ایران و تبلیغ این توافق توسط آنها بود. اما در کنار این سرمایه‌گذاری‌های کاخ سفید، یک رسانه‌ آمریکایی با انتشار گزارشاتی فاش کرد ارتباط حسین موسویان با مقامات دولت اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ویژه‌تر از این بوده و حسین موسویان در دوران مذاکرات هسته‌ای، 3 بار میهمان کاخ سفید بوده و به طرف آمریکایی در این زمینه مشورت ‌داده است. حالا حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از مسبوق به سابقه بودن این اقدامات حسین موسویان خبر داده است. او که در نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی نفوذ در عرصه اقتصاد سیاسی که صبح دیروز در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، سخن می‌گفت، به تلاش‌های سرویس‌های خارجی برای کسب اطلاعات اشاره کرد و بدون ذکر نام موسویان به اقدامات وی در ارائه اطلاعات به طرف غربی و اینکه چگونه در مذاکرات پیروز شوند، پرداخت. سخنگوی دستگاه قضا در این زمینه گفت: زمانی در دولت نهم با یکی از کسانی که در تیم هسته‌ای آن زمان بود کار اطلاعاتی شده بود، بنده معتقد بودم آن فرد جاسوس اصطلاحی است و وی دستگیر شد.
وی افزود: یکی از اقدامات این فرد این بود که به طرف مقابل یاد می‌داد اگر شما می‌خواهید پیروز شوید چه بگویید و در نظام ما افراد روی چه چیزی حساس هستند و آنها را راهنمایی می‌کرد که چگونه مذاکره کنید و در نظام ما چه کسانی می‌خواهند این مساله هسته‌ای صلح‌آمیز به عنوان مساله ملی جلو برود و چه کسانی می‌خواهند جلو نرود.
معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: این فرد دستگیر شد و زمانی که بنده در وزارت اطلاعات بودم در مرحله اول و در بازپرسی با من تماس گرفتند و گفتند در گزارش کارشان چه چیزی نوشته‌اند. بنده گفتم کلمه جاسوس را ننویسید بلکه اتهام وی را ارائه اطلاعات غیرمجاز به بیگانه بنویسید که آنها مطرح کردند بازپرس می‌گوید این فرد جاسوس است.
اژه‌ای ادامه داد:  البته ایشان قاضی پرونده است و اینگونه تشخیص می‌دهد اما من از آنها خواستم به بازپرس بگویند که فلانی می‌گوید عنوان جاسوس را به وی تفهیم نکنید بنابراین باید ببینیم امروز چگونه می‌توانیم با این قضیه برخورد کرده و نسخه قرآنی ما در مقابله با این امر چیست.
 


Page Generated in 0/0062 sec