printlogo


کد خبر: 171254تاریخ: 1395/11/11 00:00
پارلمان

اقدام اخیر آمریکا سخافت دولتش را نشان داد
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو روادید ایرانیان از سوی دولت آمریکا گفت: اقدام دولت آمریکا در لغو روادید ایرانی‌ها نشان‌دهنده سخافت دولت این کشور است. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در‌ آغاز جلسه علنی روز یکشنبه پارلمان در نطق پیش از دستور خود به موضوع اقدام اخیر آمریکا درباره لغو روادید شهروندان برخی کشورها از جمله ایران اشاره و تاکید کرد: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنان را بیشتر نشان داد؛ البته این حادثه از طرفی هراس این دولت را ظاهر کرد که از سایه خود هم می‌ترسد و هم روحیه خشن نژادپرستانه آنان را نشان داد که پشت ظاهر عوام‌فریبانه دموکراسی‌خواهی و حقوق‌بشر پنهان شده است اگرنه کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره، اضطراب و هراس چنین تصمیماتی نمی‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه ذکر نام جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای منع روادید از سوی دولت آمریکا و نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد، گفت: برکسی پوشیده نیست که ایران یک تنه در مقابل تروریست‌ها در سال‌های گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند؛ آن هم در مقابل تروریست‌هایی که مسؤولان‌ آمریکایی از آنها حمایت می‌کردند. لاریجانی اضافه کرد: ایران براساس ارزش‌های اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند و در مبارزه با تروریسم نیز راسخ است و دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.

با موافقت دولت و مجلس
هشتم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت‌ولیعصر(عج) تعطیل رسمی شد
نمایندگان مجلس براساس موافقت دولت، هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) را به عنوان تعطیل رسمی تعیین کردند. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح روز یکشنبه پارلمان لایحه اعاده‌شده احکام دائمی قوانین 5 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین شد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز بررسی این بند الحاقی لایحه مذکور، گفت: شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود دولت در زمینه تعطیلی 8 ربیع‌الاول مصوبه‌ای نداشته است به همین دلیل آن را رد کرده بود اما دولت با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول موافقت کرده است، لذا دیگر مشکلی در این زمینه نیست و ایراد شورای نگهبان به این بند حل شده است. همچنین وکلای ملت جزء 5 بند الحاقی یک لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان حذف کردند.


دعوت بسیج از مردم برای شرکت در تشییع شهدای آتش‌نشان
سازمان بسیج مستضعفین در فراخوانی از عموم مردم برای شرکت در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان دعوت کرد. در بخشی از این فراخوان با اشاره به ایثارهای درخشان و فداکاری‌های بی‌نظیر ملت در تمام میادین و عرصه‌های مورد نیاز، آمده است: بی‌شک در این صحیفه قطورِ ایثار و از خودگذشتگی، برگ زرین و مانای آتش‌نشانان غیور و شجاع در سراسر مرز پرگهرمان و در اتفاقات و حوادث گوناگون، ستودنی بوده و هست که مدال پرافتخار مجاهدات اخیر این عزیزان در حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت غرورآفرین جمعی از آتش‌نشانان سعید و عزیز، گویای این عزت‌مداری و مبین عینی و عملی روح شهادت‌طلبی و روحیه بسیجی آنان می‌باشد. این فراخوان می‌افزاید: شهادت جمعی از دلاورمردان آتش‌نشان و درگذشت تعدادی از هموطنان عزیزمان را به محضر نورانی
امام خامنه‌ای دامت برکاته، عموم مردم انقلابی، همکاران و همسنگران عزیز آتش‌نشانی و بویژه خانواده‌های شریف شهدای بزرگوارمان تبریک و تسلیت گفته و از آحاد امت بسیجی ایران سرافراز، برای حضور پرشکوه در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان دعوت می‌نماید. باشد که در یوم‌القیامه شفاعت‌مان کنند. وعده ما دوشنبه 11 بهمن ماه 1395 ساعت30/8 صبح مصلای حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه.
 


Page Generated in 0/0055 sec