printlogo


کد خبر: 171255تاریخ: 1395/11/11 00:00
اخبار

پاسداری سپاه از انقلاب غیرمحافظه‌کارانه و انقلابی است
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در جشنواره امام علی(ع) با بیان اینکه معاونت دانش و پژوهش سپاه با هدف تحول در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری تشکیل شد، اظهار داشت: بعد از انقلاب، در عرصه دانش و علوم انسانی در مسیر انحرافی رفتیم و مبانی غیراسلامی در دانشگاه تدریس شد و کسانی تربیت شدند که امروز در مسند هستند. وی با بیان اینکه مبانی دانش نظامی متفاوت است و مبانی دانش نظامی در انقلاب اسلامی منبعث از مبانی دینی و انقلابی است، گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، دانش نظامی منبعث از مبانی غیراسلامی مدنظر بود اما این تفکر 3 ماه بیشتر دوام نیاورد و ما براساس این تفکر در عملیات هویزه شکست خوردیم. وی ادامه داد: بعد از عملیات هویزه، دانش و مبانی انقلابی و اسلامی به دانش نظامی تزریق شد و ما با این دانش توانستیم عملیات‌های بزرگی چون بیت المقدس، فاو و کربلای 5 را قم بزنیم و براساس همین دانش بود که توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم. فرمانده کل سپاه دین، تقوا، درک و عمل انقلابی را 4 پایه مبنایی تشکیل‌دهنده سپاه دانست و درباره شیوه حراست سپاه از انقلاب، گفت: منظور ما از پاسداری، پاسداری محافظه‌کارانه از انقلاب نیست، ما نمی‌خواهیم از شیوه درجا زدن و پیشرفت نکردن پاسداری کنیم بلکه می‌خواهیم پاسداری غیرمحافظه‌کارانه و انقلابی از انقلاب داشته باشیم تا انقلاب را در مسیر پیشرفت و رسیدن به آرمان‌ها و اهداف عالی آن هدایت کنیم.

کار از اصلاحات جزئی گذشته  نیاز به تحول شجاعانه داریم
نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه ما احتیاج به یک تحول شجاعانه داریم، گفت: کار از اصلاحات و بهبودهای جزئی و مقطعی گذشته است؛ خرمشهر کارآمدی و تحول را دریابیم. ‌مهرداد بذرپاش در مطلبی با اشاره به شهادت شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری)  نوشت‌: شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) بنیانگذار سبک جدیدی از نبرد در جبهه‌های دفاع‌مقدس بود. سبکی که درست در زمانی که کار جنگ گره خورده بود شرایط جبهه‌ها را به نفع نظام نوپای جمهوری اسلامی متحول کرد. ذهن خلاق و دارای قدرت تجزیه و تحلیل بالا، روحیه تحول‌خواه ناشی از دوران جوانی و در نهایت تعهد و اعتقادات قوی دینی این جوان به او کمک کرد از فرصتی که در اختیارش گذاشته شده بود نهایت استفاده را کند و بتواند با کسب تجربه، یکی از موثرترین فرماندهان 2 سال اول جنگ شود. عضو هیات رئیسه مجلس نهم با اشاره به کادرسازی شهید باقری و تربیت شهیدان زین‌الدین و خرازی تصریح کرد: اعتقاد دارم امروز هم کار اقتصاد گره خورده، از یک طرف رکود، از یک طرف بیکاری، از طرفی تورم و از طرف دیگر کاهش تولید. چند سالی است می‌دانیم راه‌حل مشکلات اقتصاد مقاومتی است؛ برایش همایش می‌گذاریم، ستاد راه می‌اندازیم، گزارش می‌دهیم اما باز هم راضی‌کننده نیست اینقدری که این نارضایتی در عنوان سال هم خود را نشان می‌دهد: «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل». بذرپاش ادامه داد: معتقدم برای حل این معضل بزرگ امروز هم به جوانانی احتیاج داریم با قدرت ذهنی و تجزیه و تحلیل بالا، دانش روز، خلاقیت و ابتکار، روحیه تحول‌خواه و البته متکی و معتقد به کمک‌های باریتعالی. باید جریانی در بین جوانان شکل بگیرد همانگونه که در سال‌های اول انقلاب شکل گرفت. ما احتیاج به یک تحول داریم؛ یک تحول شجاعانه. کار از اصلاحات و بهبودهای جزئی و مقطعی گذشته؛ خرمشهر کارآمدی و تحول را دریابیم.

تشکیل کمیته ۳ نفره پیگیری پرونده تحصیلی «فریدون» در مجلس
رئیس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ۳ نفره‌ای در این کمیته برای پیگیری پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم، از تشکیل کمیته 3 ‌نفره‌ای در این کمیته برای پیگیری نحوه پذیرش حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی خبر داد. وی افزود: قرار است این کمیته بزودی گزارشی درباره پرونده تحصیلی حسین فریدون و نحوه پذیرش وی در دانشگاه شهید بهشتی ابتدا تقدیم کمیسیون آموزش و سپس هیات‌رئیسه مجلس کند. سلیمی با اشاره به اعضای کمیته پیگیری پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش خاطرنشان کرد: سیدجواد ابطحی، محمد قمی و کارن خانلری اعضای این کمیته هستند که قرار شده موضوع پرونده تحصیلی آقای فریدون را پیگیری کنند.


Page Generated in 0/0061 sec