printlogo


کد خبر: 171260تاریخ: 1395/11/11 00:00
پیام رهبر انقلاب در تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو
یاد دفاع مقدس زنده شد
امروز، تشییع شهدای آتش‌نشان از مصلای امام خمینی(ره)

گروه اجتماعی: مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان امروز دوشنبه برگزار می‌شود.
رئیس ستاد تشییع شهداى آتش‌نشان در  حادثه پلاسکو گفت: مراسم تشییع در روز دوشنبه (امروز) از ساعت٨:٣٠ صبح در محل مصلاى حضرت امام خمینى(ره) تهران برگزار می‌شود.
مجتبی عبداللهى، رئیس ستاد تشییع شهداى آتش‌نشان در حادثه پلاسکو اعلام کرد با توجه به اهمیت احراز هویت ١٦ آتش‌نشان و پایان آواربردارى، مراسم تشییع امروز از ساعت٨:٣٠ صبح در محل مصلاى حضرت امام خمینى(ره) تهران و پس از اقامه نماز بر پیکر شهدا انجام خواهد شد. همچنین چهارشنبه ۱۴ بهمن‌ماه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مدرسه عالی شهید مطهری مراسم یادبود و ترحیم برگزار خواهد شد.
خدمات رایگان  متروی تهران
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از خدمات رایگان مترو به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو خبر داد.
احمدی‌بافنده ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده شهدای آتش‌نشان، جان‌باختگان و مردم شریف ایران گفت: با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان در محل مصلای تهران، خدمات متروی تهران روز دوشنبه در خطوط یک و 3 از ساعت 7:30 صبح تا پایان مراسم خاکسپاری رایگان خواهد بود.
وی با بیان اینکه ناوگان متروی تهران در این روز آمادگی ارائه خدمات حداکثری را دارد، تصریح کرد: برای انتقال شهروندان به سمت بهشت زهرا(س) هم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است. به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تردد مسافران در ایستگاه‌های مترو رصد و در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده هم اعزام می‌شود.
احمدی‌بافنده در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های شهید بهشتی، مصلای امام‌خمینی(ره) و حرم مطهر که در مسیر مراسم قرار دارند به احترام این شهیدان سیاه‌پوش خواهند شد.
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در اطلاعیه‌ای خدمات ناوگان اتوبوسرانی برای مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان را اعلام کرده است.
تعداد کافی اتوبوس در محل مصلا پیش‌بینی شده تا شرکت‌کنندگان را به بهشت زهرا(س) منتقل کند و در پایان مراسم نیز آنان را از قطعه ۵۰ به مبادی اولیه بازگرداند.
قدردانی از شهدای آتش‌نشان قدردانی از فرهنگ ایثار است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز دوشنبه یازدهم بهمن‌ماه سال 95 پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در آغوش شهروندان شهر تهران تشییع می‌شود که حضور باشکوه همه در این مراسم قدردانی از فرهنگ ایثار است.
مهدی چمران در ابتدای سیصد و بیست و چهارمین جلسه شورا با اشاره به آتش‌سوزی وسیع شنبه شب گذشته در پالایشگاه شهید تندگویان (تهران)، گفت: این آتش‌سوزی پس از 4 ساعت تلاش آتش‌نشانان کنترل شد و هم‌اکنون آتش‌نشانان برای عملیات خنک‌سازی در این محل حضور دارند.
چمران تاکید کرد: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها یک منبع 500 هزار لیتری در این پالایشگاه آسیب‌دیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه پالایشگاه برای اطفای حریق مجهز است اما حضور آتش‌نشانان شهر تهران از گسترش آتش‌سوزی و سرایت به سایر منابع جلوگیری کرده است که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم.
چمران در ادامه با اشاره به تاریخ‌نگاری ایام هفته، گفت: 11 بهمن مصادف است با صدور حکم تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی که از آن می‌توان به عنوان یکی از حوادث مهم تاریخ نام برد، چرا که علما جای خود را در بین مردم نشان دادند و حتی این حکم در منزل ناصرالدین‌شاه نیز جاری شد و این حرکت آغازی شد برای نهضت‌های ملی و اسلامی در کشور که یاد و نامش گرامی باد.
 

پیام رهبر انقلاب در تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو
خاطرات فداکاری‌های دفاع مقدس را زنده کردند

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی با بزرگداشت فداکاری با شکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو و با تشکر از همه دستگاه‌ها و افرادی که در این 10 شبانه‌روز تلخ با همه‌ توان، کار بزرگی را به پایان رساندند، خاطرنشان کردند: این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاری‌های دوران دفاع‌مقدس را زنده کردند و نشان دادند ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اکنون پس از شب‌ها و روزهای تلخ نگرانی و کاوش، نوبت آن است که یاد فداکاری باشکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ایران ثبت و بزرگ داشته شود و مردانی را که حقاً باید قهرمانان کم‌ادعا و با اخلاص نامیده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند. این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاری‌های دوران دفاع‌مقدس را زنده کردند و نشان دادند ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند. خانواده‌های داغدار و همه‌ ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند و صاحبنظران، این پدیده را در تحلیل‌ها و محاسبات خود درباره‌ ایران و ایرانی مؤمن به حساب آورند. این حادثه از سوئی غم‌انگیز و از سوئی افتخارآمیز است. اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ پرخطرند و هرگز فراموش نخواهند شد، ان‌شاء‌الله. اینجانب در غم آن عزیزان و دیگر جان‌باختگان حادثه پلاسکو با خانواده‌ها و بازماندگان آنان شریکم و از خداوند متعال برای آنان رحمت الهی و برای اینان صبر و اجر مسألت می‌کنم. همچنین از دستگاه‌ها و افرادی که در این 10 شبانه‌روز تلخ با همه‌ توان برای نجات جان آتش‌نشانان و گرفتارشدگان، کوه سنگینی از کار و تلاش و همت و نگرانی را بر دوش کشیدند و با همکاری و صمیمیت، کاری بزرگ را به پایان رساندند تشکر می‌کنم و پاداش الهی را برای آنان می‌طلبم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۰ بهمن‌ماه 95
 


Page Generated in 0/0067 sec