printlogo


کد خبر: 171276تاریخ: 1395/11/12 00:00
تأکید آیت‌الله‌لاریجانی بر واکنش قاطع دولت نسبت به اقدام اخیر آمریکا
از تجربه تلخ برجام عبرت بگیرید

رئیس قوه قضائیه به فرمان اجرایی غربالگری مهاجران از کشورهای مسلمان واکنش نشان داد و این اقدام دولت ترامپ را رفتاری غیرمتعادل، غیرانسانی و خلاف موازین حقوق بشر خواند و البته تاکید کرد از خوی آمریکایی‌ها چنین تصمیمی بعید نبود. آیت‌الله آملی‌لاریجانی ضمن تاکید بر واکنش قاطع کشورهای اسلامی به تصمیم اخیر آمریکا، از دولت، رئیس‌جمهور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه «مهم و تلخ برجام»، به این رفتار نامتعادل، غیرمنطقی و غیرانسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند. او گفت چگونه است ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی رقیب خود را پدیدآورنده داعش خوانده بود و اکنون انتقام پدید آمدن داعش را از مسلمانان می‌گیرد؟
به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا مبنی بر صدور دستور ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، چنین اقدامی را رفتاری نامتعادل، غیرانسانی و خلاف موازین حقوق بشر توصیف کرد و گفت: از خوی آمریکایی‌ها چنین تصمیمی بعید نبود. سردمداران آمریکا معمولاً به اقدامات سلطه‌جویانه خود رنگ و لعاب حقوق بشری می‌دادند اما امروز چهره خود را آشکارتر نشان می‌دهند. رئیس قوه قضائیه افزود: اینکه رئیس‌جمهور آمریکا به یکباره دستور ممنوعیت سفر مسلمانان به این کشور را صادر می‌کند و به نحوی اسلام‌هراسی را توسعه می‌دهد، برخلاف موازین اخلاقی و انسانی است.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی از دولت، رئیس‌جمهور و بویژه دستگاه دیپلماسی کشورمان خواست با عبرت از تجربیاتی نظیر تجربه «مهم و تلخ برجام»، به این رفتار نامتعادل، غیرمنطقی و غیرانسانی آمریکا واکنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند. رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تصمیم اخیر ترامپ در کنار سایر سیاست‌های آمریکا تجربه مهمی است برای آنکه جمهوری اسلامی و مردم ما همّ خویش را برای دستیابی به پیروزی، معطوف به درون نمایند، تصریح کرد: این اقدام بار دیگر ثابت کرد همه موظفیم با فعلیت بخشیدن به استعدادهای فراوان درون کشور و کثرت امکانات خدادادی، راه پیشرفت را طی کنیم و از آمریکا یا انگلیس خبیث هیچ  انتظاری نداشته باشیم.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر لزوم پاسخ قاطع کشورهای اسلامی به تصمیم اخیر آمریکا نیز یادآور شد: ایران، سوریه، عراق و یمن که امروز مورد خشم رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته‌اند دقیقا قربانی سیاست‌های آمریکا در حمایت از تروریست‌ها هستند.
رئیس قوه قضائیه خطاب به ترامپ گفت: شما همان کسی هستید که در جریان رقابت‌های انتخاباتی به رقیب خود صراحتاً گفتید که داعش را او پدید آورده است. حالا چگونه است که انتقام پدید آمدن داعش را از مسلمانان می‌گیرید؟
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره در طول سال‌های اخیر در صف اول مبارزه با تروریسم بوده است، اظهار کرد: پاسخ قاطع و قوی ایران و سایر کشورهای اسلامی نسبت به تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا به آنها می‌فهماند دیگر نمی‌توانند با قلدرمآبی بر جهان سلطه
داشته باشند.


Page Generated in 0/0052 sec