printlogo


کد خبر: 171278تاریخ: 1395/11/12 00:00
اخبار

ققنوس‌های آتش‌نشان اهالی ایثار از نسل شهدا هستند
عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم اظهار داشت شهدای آتش‌نشان در میان مردم تشییع شدند و باز هم ثابت کردند هنوز هم اهالی ایثار از نسل شهدا هستند و هم انسانیت و مردانگی در بالاترین تراز آن در میان این مردم، یافت می‌شود. مهرداد بذرپاش در جمع مردم بوشهر صنعت هسته‌ای را پیشران توسعه استان دانست و گفت: متأسفانه این صنعت دستخوش مصلحت‌اندیشی مکتب نیاوران شده است.  وی با اشاره به شرایط سیاسی کشور گفت: چرا سهم مردم این منطقه از منابع خدادادی نفت و گاز عادلانه نیست؟ سهم اشتغال جوانان این منطقه از صنعت انرژی کشور کجاست؟ و  چرا برخی از دولت‌های گذشته از نجابت و حیای مردمان بوشهر سوءاستفاده کردند؟ بذرپاش گفت: جوان ما به خاطر بیکاری مقابل دیدگان پدر و مادر مثل شمع در حال آب شدن است و ما هنوز مشغول آمارسازی در موضوع اشتغال هستیم.  عضو هیات‌رئیسه سابق مجلس گفت: باید در مبارزه با فساد شفاف بود. دولت شیشه‌ای راهکار جلوگیری از فساد اداری است. باید آنقدر دولت از پشت شیشه هویدا باشد که کسی جرأت فساد نکند. وی با اشاره به موضوع مدیران پروازی در استان‌های جنوبی کشور گفت: با هرچه بتوان کنار آمد نمی‌توان  از کنار مدیران پروازی این منطقه گذشت، مگر جوان با اراده، تحصیلکرده و انقلابی در این منطقه کم داریم؟  نزدیک 40 سالگی انقلاب این میزان آزمون و خطا بسیار شرم‌آور است. عضو سابق هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان اشاره داشت: شهدای آتش‌نشان، امروز (دیروز) در تهران تشییع شدند؛ بعضی وقت‌ها که همه ناامیدند و فکر می‌کنند انسانیت از میان ما رخت بربسته و مجاهدت و ایثار برای همنوع که در رأس فضائل اخلاقی است در میان ما رنگ باخته، خداوند نمونه‌هایی از این مجاهدان را رونمایی می‌کند که همگی بهتمان می‌زند. امروز ققنوس‌ها در میان مردم تشییع شدند و باز هم ثابت کردند هنوز هم اهالی ایثار از نسل شهدا هستند و انسانیت و مردانگی در بالاترین تراز آن در میان این مردم یافت می‌شود.


ترامپ کلنگ برداشته و ارزش‌های آمریکایی را خرد می‌کند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به قانون منع مهاجرت، دیوارکشی در مرز و رواج علنی شکنجه توسط ترامپ واکنش نشان داد. متن یادداشت محسن رضایی بدین شرح است: از بوش تا ترامپ؛ بیش از 70 دانشمند و سیاستمدار آمریکایی در حمایت از حملات آقای بوش به افغانستان و عراق بیانیه دادند. در آن بیانیه تاکید شده بود‌ باید ارزش‌های آمریکایی را به جهان صادر کرد. امروز پس از 15 سال آقای ترامپ کلنگ برداشته و ارزش‌های آمریکایی را خرد می‌کند. از قانون منع مهاجرت گرفته تا دیوارکشی در مرز و رواج علنی شکنجه، نشان می‌دهد بهشت سرمایه‌داری از آغاز سراب بوده است.

کاخ سفید: دارندگان گرین‌کارت اجازه ورود به آمریکا را دارند
کاخ سفید بر خلاف اعلام قبلی اعلام کرد دارندگان گرین‌کارت می‌توانند وارد خاک آمریکا شوند. به گزارش مهر به نقل از دویچه‌وله، پیش‌تر اعلام شده بود حتی دارندگان گرین‌کارت از 7 کشور اسلامی نیز جزو کسانی هستند که ورودشان به آمریکا ممنوع شده است. اما اکنون کاخ سفید دارندگان گرین‌کارت را از این ممنوعیت معاف کرده است. دارندگان گرین‌کارت افرادی هستند که در ایالات متحده آمریکا از حق اقامت و اشتغال نامحدود برخوردارند. داشتن چنین مجوزی، گام مهمی در راستای دریافت تابعیت آمریکایی است. در پی فرمان اخیر دونالد ترامپ درباره‌ شهروندان 7 کشور اسلامی از جمله ایران، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده بود ممنوعیت موقت ورود برای شهروندان کشورهای یادشده از جمله درباره دارندگان گرین‌کارت نیز صادق است. به گزارش اشپیگل آنلاین، اکنون کاخ سفید این موضوع را اصلاح کرده است. کاخ سفید در توضیحاتی در این زمینه تصریح کرده دارندگان گرین‌کارت که در کشورهای خارج بسر می‌برند، باید در آینده پیش از سفر به آمریکا به یکی از نمایندگی‌های ایالات متحده مراجعه کنند. در آنجا بررسی‌های امنیتی درباره‌ آنان صورت می‌گیرد که روالی عادی دارد.


Page Generated in 0/0060 sec