printlogo


کد خبر: 171283تاریخ: 1395/11/12 00:00
اخبار

 حذف نرم‌افزارهای ایرانی از «اپ استور»
شرکت اپل حذف نرم‌افزارهای نوشته شده توسط استارت‌آپ و توسعه‌دهندگان ایرانی تحت سیستم‌عامل «‌آی‌اواس» را از فهرست نرم‌افزارهای ارائه شده در سامانه «آپ استور» حذف می‌کند. به گزارش تسنیم، شرکت اپل حذف نرم‌افزارهای نوشته شده توسط استارت‌آپ و توسعه‌دهندگان ایرانی تحت سیستم‌عامل «‌آی‌او‌اس» را از فهرست نرم‌افزارهای ارائه شده در سامانه «اپ استور» حذف می‌کند. شرکت اپل در سپتامبر 2016 به صورت محدود، نرم‌افزار «اپ استور» را به روی ‌«آی‌پی»‌های ایرانی گشوده بود و به نظر می‌رسید که بتدریج در حال برداشتن محدودیت‌های وضع شده علیه کاربران ایرانی است. براساس این گزارش، یک شرکت ایرانی فعال در زمینه تجارت الکترونیک که میلیون‌ها کاربر دارد، در روزهای اخیر شاهد حذف نرم‌افزار خود از روی «اپ استور» بوده است. نرم‌افزار «اپ استور» شرکت اپل به صورت رسمی در ایران در دسترس نیست، اما بسیاری از شرکت‌های ایرانی نرم‌افزارهای خود را به‌گونه‌ای در این نرم‌افزار به ثبت می‌رسانند که به نظر برسد از خارج از ایران ثبت شده است تا بتوانند در لیست فروش « اپ استور» قرار بگیرند. به علاوه، چند بانک ایرانی دارای نرم‌افزارهایی تحت سیستم‌عامل «‌آی‌اواس» هستند که روی تلفن‌های همراه اپل قابل نصب است. براساس برآوردها 40 میلیون گوشی تلفن همراه هوشمند در ایران وجود دارد که حدود 6 میلیون آن گوشی‌های آیفون است.


شروط جدید ممنوع‌الخروجی بدهکاران بانکی
رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌ها با اشاره به لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی، خواستار استفاده از این لایحه به عنوان آخرین اقدام و نه به عنوان اهرم فشار در گام اول، علیه بدهکاران شده است. به گزارش تسنیم، ولی‌الله سیف در این نامه به مواردی همچون لزوم امضای شخص مدیرعامل بانک در نامه درخواست ممنوع‌الخروجی، اطلاع کتبی به شخص ممنوع‌الخروج و ممنوع الخروج شدن بدهکاران بانکی حقیقی با بدهی 3 میلیارد ریال و مدیران اشخاص حقوقی با بدهی 5 میلیارد ریال اشاره کرده است. در این نامه آمده است: ممنوعیت خروج اشخاص حقیقی با بدهی 3 میلیارد ریال و مدیران اشخاص حقوقی با بدهی 5 میلیارد ریال یا بالاتر که فاقد وثایق ارزنده و کافی از جمله اموال غیرمنقول (ملک) و اموال منقول باشند، صورت گیرد. همچنین ممنوعیت خروج ضامنان امکان‌پذیر نیست و فقط درخواست ممنوعیت خروج بدهکاران اصلی قابل بررسی است.


سیمان نسیه به دولت نمی‌فروشیم
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه از مردادماه امسال پیگیر خرید 2 میلیون تن سیمان توسط وزارت راه بودیم، گفت: براساس توافقات به‌عمل آمده با وزارت راه، پول کارخانجات نسیه‌ پرداخت نخواهد شد. عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مصوبه هیات دولت که براساس آن وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از صنعت سیمان 2 میلیون تن سیمان از کارخانجات خریداری می‌کند، اظهار داشت: از مرداد ماه امسال پیگیر اجرایی شدن این موضوع بودیم که خوشبختانه به تصویب هیأت دولت رسید. وی با اعلام اینکه قرار شده  تأمین مالی این طرح به صورت ال‌سی داخلی توسط بانک مسکن انجام شود، افزود: براساس توافقات به عمل آمده با وزارت راه پول کارخانجات در اسرع وقت پرداخت می‌شود و نسیه‌ای نخواهد بود.


احیای مجتمع بندری کاسپین
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از افتتاح موج‌شکن شرقی مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال خبر داد و با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی این بندر گفت: موج‌شکن غربی بندر کاسپین تا خردادماه سال آینده به بهر‌ه‌برداری می‌رسد. به گزارش تسنیم، رضا مسرور در نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه میزان صادرات از منطقه آزاد انزلی 44 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: سال گذشته میزان صادرات 42 میلیون دلار و سال 91 نیز کل صادرات انجام شده از این منطقه بالغ بر 440 هزار دلار بود. وی با بیان اینکه دلیل افزایش صادرات فعال کردن واحدهای صنعتی راکد در 2 سال اخیر بوده است، افزود: در 2 سال اخیر 48 واحد صنعتی راکد فعال و باعث اشتغالزایی مستقیم 1050 نفر شده است.


Page Generated in 0/0056 sec