printlogo


کد خبر: 171290تاریخ: 1395/11/12 00:00
نبض جامعه

امروز نواخته می‌شود
گلبانگ انقلاب  در مدارس
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۹۵ رأس ساعت ۹:۳۳ صبح در مراسمی ویژه «گلبانگ انقلاب» در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود. به گزارش تسنیم، کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی یکی از کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی است که به منظور حضور پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان در ایام دهه فجر برنامه‌های قابل اجرا در مدارس را تدوین می‌کند. این کمیته برنامه‌های گوناگونی را برای اجرا در مدارس طراحی می‌کند که  اهداف این برنامه‌ها شامل  تبیین جایگاه امامت و ولایت به عنوان عامل وحدت، هویت و پیروزی انقلاب اسلامی می‌شود. همچنین افزایش آگاهی عمومی بویژه دانش‌آموزان مدارس کشور نسبت به ماهیت و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی و فراهم کردن زمینه ایجاد معرفت و بصیرت دانش‌آموزان و فرهنگیان در ابعاد گوناگون نسبت به توانمندی‌ها و قابلیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی از دیگر اهداف این برنامه‌هاست. گفتنی است، روز سه‌شنبه 12 بهمن 95 رأس ساعت 9:33 صبح مراسم ویژه گلبانگ انقلاب در تمام مدارس کشور نواخته می‌شود.

مراجعه 280 نفر به بیمارستان‌های اهواز
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اعلام کرد: تاکنون 280 نفر به بیمارستان‌های کل استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گردوغبار مراجعه کرد‌ه‌اند. به گزارش ایسنا، مجتبی اورکی درباره آخرین آمار مراجعه به بیمارستان‌های این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گردوغبار اظهار کرد: تا روز گذشته حدود 280 نفر به بیمارستان‌های تمام استان مراجعه کرده بودند که بیشتر آنها به صورت سرپایی درمان و تنها 6 نفر بستری شدند. وی افزود: در بیمارستان‌های اهواز 126 نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان و
2 نفر بستری شده‌اند. 147 نفر نیز در سایر شهرستان‌ها درمان شده و 3 نفر بستری هستند. مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در ادامه تصریح کرد: این پدیده که استان سال یازدهم مواجهه با آن را طی می‌کند به صورت اورژانسی اختلال حادی را ایجاد نمی‌کند. باران‌های پاییزی در سال‌های گذشته 2 تا 3 هزار نفر را در یک هفته راهی بیمارستان‌ها می‌کرد اما امسال این روند مهار شد.

 طرح مجلس برای الزام همه به داشتن وکیل
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح مجلس برای الزام همه افراد به گرفتن وکیل خبر داد و گفت: اگر این اتفاق انجام شود زمینه افزایش ظرفیت پذیرش وکلا فراهم خواهد شد. به گزارش خانه ملت، محمدعلی پورمختار درباره محدودیت اشتغال به وکالت افزود: تصمیم‌گیری درباره ظرفیت پذیرش وکلا و جذب آنان در اختیار کانون وکلا است و این کانون ظرفیت‌ها را تعیین می‌کند که این اقدام نیز براساس یکسری نرم‌هایی است که در دنیا وجود دارد. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس افزود: امر وکالت به نوعی زمینه‌ای برای دخالت در صدور رای به نفع موکل یا به ضرر طرف مقابل است که از این نظر وکیل باید دارای صلاحیت‌های فردی و موفقیت در آزمون‌های وکالت باشد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه لازم است ظرفیت پذیرش افراد در آزمون جامع وکالت افزایش یابد، تصریح کرد: اکنون نیاز به استفاده از ظرفیت وکلا احساس می‌شود حال آنکه بیش از 40 هزار وکیل با احتساب مشاوران حقوقی ماده 187 قانون برنامه چهارم، در کشور وجود دارد که این تعداد کم بوده و لازم است این ظرفیت افزایش یابد، از سوی دیگر اگرچه سالانه بیش از هزار نفر از طریق برگزاری آزمون جذب می‌شوند اما بدون شک هر چه تعداد بیشتری جذب شود تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت.


Page Generated in 0/0055 sec