printlogo


کد خبر: 171291تاریخ: 1395/11/12 00:00
آوای شهر

رئیس اتاق اصناف اعلام کرد
اسکان کسبه پلاسکو در مجتمع نور
«اگرچه براساس مصوبات روزهای نخست مکانی که از سوی بنیاد مستضعفان در نظر گرفته شده فروشگاه‌های قدس بود و جلساتی نیز برای آماده‌سازی آن نیز برگزار شد اما ممکن بود قدری طول بکشد، بنابراین در نهایت پیشنهاد مجتمع تجاری نور مورد پذیرش قرار گرفت، چرا که کسبه آسیب‌دیده پلاسکو به این محل راغب‌تر از فروشگاه‌های قدس بودند.» فاضلی، رئیس اتاق اصناف با بیان این مطلب به ایسنا گفت: براساس توافقات اولیه صورت‌گرفته، همه پذیرفتند آسیب‌دیدگان پلاسکو در این منطقه اسکان پیدا کنند، در حال حاضر نیز تقریبا مذاکرات انجام شده و در حال نهایی شدن است و به محض اینکه قراردادها نهایی شود، کسبه پلاسکو در این ساختمان مستقر می‌شوند. وی افزود: مجموعه تصمیماتی که اتخاذ شده نیز مناسب و در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده است. هنوز هیچ چیز نهایی نشده اما هر تصمیمی گرفته شود به اتحادیه‌های مربوط اطلاع‌رسانی می‌شود، چرا که اتحادیه‌های فعال در این ساختمان تخریب شده ضمن بر عهده داشتن مدیریت صنفی، مسؤول شناسایی و معرفی واحدهای آسیب‌دیده براساس قراردادی که با بنیاد مستضعفان دارند، هستند.

عضو شورای اسلامی شهر خواستار شد
احداث «موزه شهدای آتش‌نشان»
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همه دستگاه‌ها به دنبال حل مشکل کسبه پلاسکو هستند، گفت: اعتقاد دارم محل سابق ساختمان پلاسکو نباید پاساژ شود بلکه باید به یادمان و موزه شهدای آتش‌نشان تبدیل شود. به گزارش تسنیم، مرتضی طلایی با اشاره به حضور گسترده و شکوهمند مردم در این مراسم اظهار کرد: این حضور حماسی مردم در بدرقه پیکر شهدا یادآور صحنه‌های دفاع مقدس و تشییع شهدای آن دوران بود. وی افزود: این حضور مردمی نشان‌دهنده اعتماد و اعتقاد مردم در قدرشناسی از خدمتگزارانشان است؛ مردم هر زمان احساس کنند که کسی به آنها خدمت می‌کند، دوستش دارند و برای آنها سنگ‌تمام خواهند گذاشت. عضو شورای اسلامی شهر تهران، عملکرد آتش‌نشانان را ستودنی دانست و تصریح کرد: آتش‌نشانان این حادثه از جان خود گذشتند تا مردم سالم بمانند و به طور حتم مردم نیز قدرشناس هستند؛ اگر مسؤولان سیاسی، اداری و اجرایی ما نیز همانند آتش‌نشانان حاضر بودند فقط 10 درصد از خودشان برای مردم بگذارند، مردم آنها را بر سر دست می‌گرفتند. طلایی درباره این پرسش که محل فعلی ساختمان پلاسکو قرار است دوباره ساخته شود یا تبدیل به یادمان شهدای
آتشنشان شود، گفت: اعتقاد دارم این محل نباید پاساژ شود بلکه باید به یادمان و موزه شهدای آتش‌نشان تبدیل شود.

نفوذ توده هوای سرد به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده‌های سرد به کشور از کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اعلام این مطلب گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی پدیده گرد و خاک را در جنوب شرق نشان می‌دهد که انتظار می‌رود از غلظت گردوخاک در این منطقه کاسته شود. وی افزود: روز سه‌شنبه به دلیل افزایش سرعت وزش باد، پدیده گرد و خاک در جنوب غرب کشور در استان خوزستان دور از انتظار نیست. از ظهر این روز سامانه بارشی وارد کشور شده و باعث بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، غرب بتدریج جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهد شد. وظیفه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه به تناوب بارش برف و باران در مناطق یاد شده ادامه داشته و با نفوذ جریانات سرد شمالی، تشدید بارش را در سواحل غربی خزر خواهیم داشت، اظهار کرد: از بعدازظهر این روز در نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور نیز بارش برف و باران و وزش باد آغاز می‌شود و در این روز در جنوب کشور در استان‌های بوشهر و فارس نیز رگبار باران و رعد و برق و در نقاط سردسیر فارس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec