printlogo


کد خبر: 171305تاریخ: 1395/11/12 00:00
اخبار

پیشنهاد تأمل‌برانگیز شهاب حسینی به هالیوود
فیلمی درباره نمرود بسازید
اقدام اخیر دونالد ترامپ و امضای فرمان منع ورود ایرانیان به آمریکا با واکنش‌های فراوانی حتی در داخل خاک آمریکا مواجه شده است. در داخل کشور نیز هنرمندان و مسؤولان از رفتار مشمئزکننده ترامپ انتقاد کرده‌اند. شهاب حسینی، بازیگر سینما و تلویزیون در یکی از این واکنش‌ها در متنی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده، دوران ترامپ را یادآور ظهور هیتلر دانسته است. شهاب حسینی می‌نویسد:
هم اوست یگانه مالک متعال.
افسوس که جهان امروز در فرآیندی متناقض از پیشرفت علم و تکنولوژی و پس‌رفت فرهنگ انسانی قرار دارد.گویی هر روزه در هر گوشه دنیا باید شاهد ظهور اندیشه‌های پوسیده در قالب کسانی باشیم که زمام امور ملت‌ها را به دست می‌گیرند و جهان را به جای هدایت به نور آگاهی به ورطه ظلمت جهل می‌کشانند و هر روز و به هر بهانه نفاق، کینه، جدایی و نژادپرستی را در میان جوامع بشری رواج می‌دهند و این در حالی است که ملت‌های جهان در مسیری بر خلاف سیاستمداران‌شان رو به سوی آزادی اندیشه، یگانگی و یکپارچگی دارند و با وجود هر اتفاقی در هر گوشه دنیا شکوه وحدت در عین کثرت را در همدردی و همدلی با مردم رنجدیده در هر کجای دنیا به نمایش می‌گذارند. نمایشی چنان عظیم و باشکوه که هر عقل سلیم و دل رحیمی را تحت تاثیر قرار می‌دهد مگر کسانی را که بر کوردلی و تاریک‌اندیشی خود اصرار دارند آنقدر که نمی‌دانند به وسعت جایگاهی که امروز در آن قرار گرفته‌اند مورد امتحان نظم آفرینش و آزمایش الهی قرار خواهند گرفت و چه بسا اگر در جایگاه تصمیم‌گیری‌های کلان باشند نه تنها مسؤولیت یک یا چند انسان، که بار مسؤولیت جوامع و ملت‌های دنیا را در کارنامه خود خواهند داشت و پاسخگوی آن خواهند بود و چه زیبا گفت شاعر؛ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش. این اواخر نقطه نظرات و مواضع اختیار شده توسط رئیس‌جمهور ایالات‌متحده «دونالد ترامپ» یادآور روزگاری سیاه و نه چندان دور در دهه‌های 30 و 40 میلادی و ظهور آدولف هیتلر است که تبعات فاجعه‌آمیز آن تا قرن‌ها بعد از این از حافظه جهان پاک نخواهد شد. سرنوشت تمام تک‌سونگران، متکبران و خونخواران تاریخ همواره چون آینه در برابر انسان‌هاست خصوصا در معرض دید کسانی چون دونالد ترامپ و موافقان‌شان تا شاید چراغی باشد از گذشته برای گذر به سوی آینده. به عنوان یک بازیگر و کارگردان سینما به هالیوود پیشنهاد می‌کنم دوباره ساخت فیلمی درباره پادشاهی به نام نمرود را در دستور کار خود قرار دهد، پادشاهی کهن که داعیه خدایی داشت و سرانجام توسط یک پشه از پای درآمد...
سیدشهاب‌الدین حسینی

«فانوس دریایی» در کتابفروشی‌ها رمان جدید مریم بصیری با عنوان
«فانوس دریایی» از سوی نشر آرما منتشر شد. به گزارش مهر، بصیری در این رمان که با محوریت شهدای نیروی دریایی ارتش نوشته شده است داستان زندگی یاشار را روایت می‌کند که شاعری آذری است و برای یافتن پدر شهیدش و ادامه تحصیل در رشته کشتی‌سازی از ساحل دریاچه ارومیه تا ساحل دریای عمان سفر می‌کند. او به دنبال رمز عملیات آبی مروارید است که به تعبیر خودش از آنها با عنوان مرواریدهایی که از صدف‌های شناور روی دریا به آب غلتیدند و در دریا شهید شدند، یاد می‌کند. مریم بصیری بتازگی رمان دیگری را نیز با عنوان «شب‌های حرم‌خانه» از سوی نشر اسم منتشر کرده است. وی همچنین به خاطر نگارش رمان دخیل عشق توانست نامزدی در جایزه زیباترین کتاب سال در کشور آلمان، جایزه کتاب سال
جلال آل‌احمد، قلم زرین، شهید حبیب غنی‌پور و کتاب سال دفاع‌مقدس را کسب کند. رمان «فانوس دریایی» را نشر آرما با قیمت۱۱ هزار تومان منتشر کرده است.

پژمان بازغی: دولت آمریکا  با «مردم ایران» مشکل دارد
پژمان بازغی پس از اقدام دولت آمریکا در ممنوعیت ورود ایرانیان به این کشور گفت: این کار نشان داد دولت آمریکا با مردم ایران مشکل دارد نه فقط با نظام جمهوری اسلامی ایران. به گزارش فرهنگ نیوز، پژمان بازغی با تمجید از اقدام ترانه علیدوستی گفت: بهترین اقدام را ترانه علیدوستی انجام داد و حتی عنوان کرد اگر باز هم دعوتش کنند به آمریکا نخواهد رفت. وی با بیان اینکه رئیس مجلس نیز در این زمینه بیانیه صادر کرده است، ادامه داد: این کار نشان داد دولت آمریکا با مردم ایران مشکل دارد نه فقط با نظام جمهوری اسلامی ایران.
 


Page Generated in 0/0151 sec