printlogo


کد خبر: 171306تاریخ: 1395/11/12 00:00
رویدادها

«این سه لیبرالیست» منتشر شد
«این سه لیبرالیست»، جدیدترین کتاب شهریار زرشناس است که در نقد آرای ریچارد رورتی، فردریش فومن هایک و میلتون فریدمن منتشر شده است.
به گزارش فارس، شهریار زرشناس جدیدترین کتاب خود با عنوان «این سه لیبرالیست» با موضوع نقد آرای ریچارد رورتی، فردریش فومن‌هایک و میلتون فریدمن منتشر کرد. این کتاب را انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در 184 صفحه و قیمت 15 هزار تومان به زیور طبع آراسته است.

ساخت «دریاچه ماهی» به سبب عرق من به دفاع‌مقدس بود
مریم دوستی، کارگردان فیلم دریاچه ماهی گفت: ساختن این فیلم به سبب عرق به دفاع‌مقدس و دغدغه شخصی من بود. به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: به‌خاطر تعصبم به تاریخ معاصر ایران این فیلم را ساختم. دوستی در ادامه درباره جشنواره فیلم فجر نیز گفت: اگر برخی محافظه‌کاری‌ها برداشته شود و واقعا به فکر سینمای ایران باشیم به طور حتم اتفاق خوبی می‌افتد. کارگردان فیلم سینمایی دریاچه ماهی یادآور شد: این فیلم در بخش چشم‌انداز جشنواره انتخاب شد و ما فیلم را از این بخش بیرون نیاوردیم تا مردم و اصحاب رسانه خود قضاوت کنند. فیلم دریاچه ماهی نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود. این فیلم نخستین تجربه بلند سینمایی مریم دوستی است وی پیش از این ساخت ۱۲ فیلم کوتاه را در کارنامه هنری خود داشته است.

فرش قرمز در برج میلاد پهن شد
در حالی که دبیر سی‌وپنجمین جشنواره فجر اعلام کرده بود مراسم فرش قرمز در برج میلاد برگزار نخواهد شد ولی در نخستین روز برگزاری جشنواره، عوامل فیلم‌ها روی فرش قرمز رفتند. به گزارش ایرنا، محمد حیدری در نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر گفته بود: برج میلاد مکان تخصصی برای دیدن فیلم برای اهالی رسانه، منتقدان و صاحبان فیلم است. دوره‌های گذشته نقدهایی مطرح می‌شد که افراد زیادی در این مکان حضور دارند، به همین دلیل تصمیم گرفته شد مراسم فرش قرمز در برج میلاد برگزار نشود. حیدری از پهن شدن فرش قرمز در پردیس ملت خبر داد تا عکاسان در هر دو کاخ مردمی و رسانه جشنواره عکاسی کنند ولی عوامل و بازیگران اولین فیلم جشنواره در برج میلاد روی فرش قرمز حضور پیدا کردند و برای
2 فیلم دیگر «ایتالیا ایتالیا» و «او» نیز پهن شد و عکاسان از این مراسم تصویر گرفتند.

حوادث سرنوشت‌ساز انقلاب  در «روزهای سرنوشت»
مجموعه مستند - داستانی «روزهای سرنوشت» با موضوع حوادث سرنوشت‌ساز سال‌های 56 و 57 از شبکه 3 سیما پخش می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه 3 سیما؛ مجموعه مستند - داستانی روزهای سرنوشت به کارگردانی جمشید بیات‌ترک  در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای وقایع شکل‌گیری انقلاب اسلامی را روایت می‌کند. در این مجموعه مستند،  ابتدا تبعات واقعه نمایش داده می‌شود و سپس به گذشته برمی‌گردد تا اصل ماجرا  و کسانی که در آن  نقش داشتند، معرفی کند. مستند روزهای سرنوشت، با انتخاب 10 رویداد مهم و کلیدی، اوج‌گیری مبارزات مردم علیه طاغوت تا پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران را با استفاده از تصاویر آرشیوی، بازسازی برخی حوادث و گفت‌وگو با افراد  مطلع، روایت می‌کند.

برپایی «روزی روزگاری آمریکا»
به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاه آثار گرافیک احمد آقاقلی‌زاده با عنوان «روزی روزگاری آمریکا» امروز در حوزه هنری برپا می‌شود. به گزارش فارس، این نمایشگاه تا 30 بهمن ماه از 9 صبح تا 18 پذیرای علاقه‌مندان است. احمد آقاقلی‌زاده درباره این آثار اظهار داشت: تمام گرفتاری‌های بشر امروز و شیطنت اراذل و اوباش‌هایی ریز و درشت در عربستان، ترکیه و اسرائیل، قطر و دیگر کشورها زیر سر آمریکاست و زبان هنر می‌تواند چهره واقعی آمریکا را به تمام مردم جهان نشان دهد. وی ادامه داد: بر همین اساس بنده 22 پوستر ضدآمریکایی را برای دهه فجر آماده کردم و به مناسبت ورود امام خمینی (ره) به کشور 4 پوستر طراحی کردم که این پوسترها در حوزه هنری به نمایش گذاشته می‌شود. «احمد آقاقلی‌زاده» هنرمند طراح گرافیک معاصر از هنرمندان مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است.


Page Generated in 0/0047 sec