printlogo


کد خبر: 171307تاریخ: 1395/11/12 00:00
فاجعه محرومیت استقلال قربانی می‌گیرد
صندلی‌های لرزان

محرومیتی که از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای باشگاه استقلال اعمال شد موجبات دلخوری وزیر ورزش را فراهم کرده و این احتمال وجود دارد که او دست به تغییرات بزند. باشگاه استقلال که از ابتدای فصل تاکنون نتوانسته هیات‌مدیره همراه و همدلی داشته باشد با محرومیتی که از سوی فیفا برایش در نظر گرفته شد بیشتر از گذشته اوضاع بهم ریخته‌ای دارد و به نظر می‌رسد با دیدار برابر السد و داربی تهران شرایط متفاوت‌تری نیز خواهد داشت. ظاهرا وزیر ورزش که از بحث محرومیت استقلال دلخور شده و البته تحت فشار هواداران استقلال هم قرار گرفته است، منتظر مانده تا ببیند آیا این فضایی که هیات مدیره استقلال به راه انداخته و امیدوارند فیفا رای خودش را برگرداند به نتیجه می‌رسد یا نه؟ در واقع وزیر نه‌تنها از افتخاری که از کل اعضای هیات مدیره دلخور است و اگر طی دو هفته آینده استقلال سروسامان نگیرد و حکم فیفا را برنگرداند، ممکن است تغییرات در استقلال بسیار وسیع باشد. دیدار فرهاد مجیدی با کاشانی عضو شورای شهر و مدیرعامل پیشین پرسپولیس و البته دیدار این دو با رئیس فدراسیون والیبال منجر به شایعاتی درباره احتمال حضور داورزنی به عنوان مدیرعامل باشگاه شد. با این وجود وقتی وزیر، داورزنی را جانشین سجادی کرد داستان عوض شد اما این انتصاب هم نافی احتمال تغییرات در باشگاه آبی تهران نشد. استقلال حتی بدون بحث محرومیت فیفا هم در آستانه تغییرات قرار داشت اما بعد از این بحث قصه رسما وارد مرحله جدیدی شد و بدتر از همه اینکه افتخاری و اعضای هیات مدیره هیچ کدام هم تا امروز نه مسؤولیت این موضوع را برعهده گرفته‌اند و نه حتی بابت آن عذرخواهی کرده‌اند. پیش‌بینی‌های نزدیک به واقعیت حکایت از آن دارد که اگر وزیر به این قطعیت برسد که محرومیت بازنمی‌گردد رایزنی‌هایش برای تغییرات را آغاز می‌کند و البته تا پایان داربی هم برای تغییر صبر خواهد کرد و بعد تصمیمش را اجرایی می‌کند.
واکنش باشگاه استقلال به احتمال برکناری افتخاری
عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال می‌گوید در جلسه فوق‌العاده این باشگاه درباره مقصران محرومیت آبی‌پوشان توسط فیفا از نقل و انتقالات زمستانی تصمیم‌گیری خواهد شد. حسن زمانی درباره مهلت ۷۲ ساعته هیات‌مدیره این باشگاه بعد از صدور رای فیفا و محرومیت از نقل و انتقالات زمستانی گفت: با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال هم برای حل این مشکل وارد کار شده است، ما تا روز چهارشنبه مهلت داریم نتیجه قطعی مشخص شود. تا دو روز دیگر یک مقدار تحمل می‌کنیم ببینیم چه پیش می‌آید. وی درباره صحبت‌های علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و ناامیدی‌اش از تغییر رای فیفا تصریح کرد: حرف ما این است که خود فیفا هم به خاطر مشکلات بانکی نتوانسته به تعهداتش در قبال فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال عمل کند. امید ما به همین موضوع است. روی این موضوع تاکید داریم که خیلی وقت است این مشکلات سر راه بوده هرچند شاهد قصورهایی هم هستیم. عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره ناراحتی وزیر ورزش و جوانان از این اتفاق و اینکه گفته می‌شود سیدرضا افتخاری، مدیرعامل استقلال برکنار خواهد شد، گفت: به هر حال این کاری که صورت گرفته قابل قبول نیست و هیچکس آن را تایید نمی‌کند. من صحبتی با وزیر ورزش در این ارتباط نداشته‌ام. قرار شد بعد از نتیجه نهایی و رایزنی فدراسیون فوتبال، جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار و تمام کسانی را که در این اتفاق دخیل و مقصر بوده‌اند بررسی کنیم. زمانی در پایان درباره احتمال جدایی آندرانیک تیموریان از استقلال هم گفت: هنوز به ما چیزی در این ارتباط اعلام نشده است و بنده از آن بی‌اطلاعم.
فتح‌الله‌زاده در استقلال؟
شرایط استقلال در حال حاضر به گونه‌ای است که هر آن امکان کنار گذاشته شدن سیدرضا افتخاری از مدیرعاملی این باشگاه وجود دارد. در همین حال، یک شایعه بزرگ هم شکل گرفته مبنی بر اینکه جانشین افتخاری کسی غیر از علی فتح‌الله‌زاده نیست. حتی صحبت‌هایی هم از قول فتح‌الله‌زاده در فضای وب منتشر شده مبنی بر اینکه حکم مدیرعاملی او صادر شده است. با این حال به نظر می‌رسد این خبر در حد همان شایعه بماند و فتح‌الله‌زاده حداقل این فصل رویای رسیدن به مدیرعاملی استقلال را محقق شده نبیند. مساله‌ای که احتمال بازگشت او را غیرمحتمل‌تر می‌کند، اختلاف او با علیرضا منصوریان است.
 


Page Generated in 0/0071 sec