printlogo


کد خبر: 171341تاریخ: 1395/11/13 00:00
اخبار

به هر تهدیدی جواب می‌دهیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز توانمندی دفاعی کشور در سطح بالایی قرار دارد و ما مقابل هر تهدیدی ایستاده و به آن جواب می‌دهیم. به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم رونمایی از مرکز هایپربار بیمارستان گلستان نداجا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره طرح جدید کنگره آمریکا که به رئیس‌جمهور این کشور اجازه اقدام پیش‌دستانه علیه ایران را می‌دهد، در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با دفاع از کشور نیروهای مسلح و در کنار آنها نیروی دریایی به مسائل و موضع‌گیری‌های رؤسای جمهور مختلف آمریکا توجهی ندارند و فقط به دنبال ارتقای توان دفاعی خود هستیم که الحمدلله روز به روز در این زمینه توانمند‌تر می‌شویم. وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروهای مسلح در عرصه دفاعی خاطرنشان کرد: ما امروز در همه ابعاد پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و این نشان‌دهنده اهمیت دفاع برای ما است. فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هر کسی هر موضعی بگیرد برای ما مهم نیست و امروز توان دفاعی کشور در سطح بالایی قرار دارد و ما مقابل هر تهدیدی ایستاده و به آن جواب می‌دهیم.

آیین بزرگداشت سالگرد ورود حضرت امام(ره) به وطن برگزار شد
لحظه ورود تاریخی حضرت امام(ره) به وطن در ساعت ۹:۳۳ با سر دادن تکبیر و اجرای سرود انقلابی گرامی داشته شد. به گزارش مهر، آیین بزرگداشت سالگرد ورود حضرت امام خمینی(ره) به وطن با حضور اقشار مختلف مردم، نمایندگان اقلیت‌های دینی و تعدادی از شخصیت‌های کشوری و لشکری در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد. این مراسم با اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه کر ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه لحظه ورود تاریخی حضرت امام(ره) به وطن در ساعت ۹:۳۳ با سر دادن تکبیر و اجرای سرود انقلابی گرامی داشته شد. در این آیین، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مبارزه امام با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، گفت: امام قیام کردند و مقابل این طرح ایستادند. عاشورای سال 42 امام با سخنرانی خود، شاه را مورد سرزنش قرار دادند. وی با اشاره به تیزبینی امام خمینی(ره) در پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد: فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال ترور امام و فرودگاه را بسته بودند تا از ورود امام جلوگیری کنند اما خدا خواست و انقلاب پیروز شد.  عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تکلیف و وظیفه در نظام اسلامی اظهار داشت: هر چه جلو می‌آییم توطئه استکبار و آل‌سعود و داعش و اسرائیل و رئیس‌جمهور جدید آمریکا را می‌بینیم و  عزم ما برای مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های صهیونیسم و استکبار بیشتر می‌شود.   

جلسه ویژه کمیسیون امنیت برای بررسی فرمان ترامپ
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه ویژه‌ این کمیسیون برای بررسی اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا با حضور معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با فارس از برگزاری جلسه ویژه‌ای در صبح روز چهارشنبه به منظور بررسی اقدامات اخیر ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با حضور مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه خبر داد. وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد که جلسه‌ای برگزار شود و طی آن مسائل و تحولات آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات سخیف آمریکا و ایجاد محدودیت در صدور روادید برای اتباع 7 کشور مسلمان و اقدامات دیگری که ایالات متحده انجام داده که به گفته وی برخی از آنها به کشور ما مربوط نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدامات در عرصه بین‌المللی مردود و منفور است. وی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی دقیق و علمی این وضعیت از مسؤولان وزارت امور خارجه و دستگاه‌‌های امنیتی کشور دعوت شده تا با حضور در کمیسیون مروری داشته باشیم به اتفاقات و تحولات آینده را
بررسی کنیم.
 


Page Generated in 0/0053 sec