printlogo


کد خبر: 171343تاریخ: 1395/11/13 00:00
اخبار

 زنگنه از خادمی شکایت کرد!
وزارت نفت از نماینده منتقد IPC شکایت کرده و به نظر می‌رسد ادعای وزارت نفت مبنی بر این است که سخنان این نماینده مجلس در حد و حدود نمایندگی نبوده است. به گزارش تسنیم، صبح دیروز نامه احضاریه‌ای در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده که نشان می‌دهد وزارت نفت از هدایت‌الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شکایت کرده است. پیگیری‌ها حاکی از این است که این شکایت درباره انتقادات این نماینده مجلس از الگوی جدید قراردادهای نفتی بوده است. خادمی در گفت‌وگو با تسنیم، در این‌باره گفت: شکایت شده آیا حرف‌هایی که در انتقاد به IPC زده‌ام در حد و حدود اختیارات نمایندگی بنده بوده یا خیر که در این باره امروزصبح به هیات‌رئیسه مجلس مراجعه می‌کنم و توضیحات لازم را ارائه خواهم داد. وی اظهار داشت: اینکه وزیر نفت شکایتی را از بنده بابت انتقادهایم کرده عجیب و جالب است؛ نماینده مجلس اگر از مسائلی که پیش‌بینی می‌کند به ضرر منافع ملی ختم می‌شود انتقاد نکند که دیگر نماینده مردم نیست. وی افزود: به هر حال من بر مواضع منتقدانه خود درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی هستم و همچنان معتقدم این الگو ایرادات اساسی دارد.


درخواست تسریع در رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی
نمایندگان مجلس در جلسه دیروز با غلامحسین اژه‌ای، خواستار تسریع قوه‌قضائیه در رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی و اعلام نتایج به مردم شدند. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیات‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره این جلسه با سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار داشت: در این جلسه اژه‌ای گزارشی درباره اقدامات کلی دستگاه قضایی کشور ارائه کرد و خواستار تعامل بیشتر با مجلس شورای اسلامی شد. وی افزود: با توجه به اینکه جمع زیادی از نمایندگان مجلس در این جلسه حضور داشتند درباره برخی از پرونده‌های مفاسد اقتصادی، حقوق‌های نجوی و صندوق ذخیره فرهنگیان نیز صحبت‌هایی طرح شد که نمایندگان درخواست‌های خود را در این‌باره از سخنگوی قوه‌قضائیه بیان کردند. وی درباره صحبت‌هایی که درباره فیش‌های نجومی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر نمایندگان در این جلسه از سخنگوی قوه‌قضائیه خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و اعلام نتایج بررسی آنها به افکار عمومی بودند. در همین حال عادل‌آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور از عودت همه حقوق‌های نجومی به خزانه خبر داد و گفت:  ۳۹۷ نفر که ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق غیرمتعارف به آنها پرداخته شده بود همه مبلغ ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را به خزانه عودت دادند.


اجرای طرح شناسنامه‌ آسانسور
همزمان با آغاز ایام‌ دهه فجر، طرح شناسنامه‌دار کردن آسانسورهای شهر تهران آغاز شد. به گزارش اتحادیه صنف آسانسور، از روز گذشته اجرای این طرح از سوی واحدهای صنفی «رسته خدمات فنی، نصب، تعمیر و نگهداری آسانسور» و با نظارت کامل اتحادیه صنف آسانسور و وسایل الکترومکانیکی در سراسر شهر تهران آغاز شد. براساس این گزارش، «شناسنامه آسانسور» عبارت است از جمع‌آوری و ثبت مشخصات فنی آسانسورهای نصب شده در سطح شهر تهران که از سوی تکنیسین‌ها و متخصصان واحدهای صنفی دارای پروانه کسب از اتحادیه انجام می‌شود. هر شناسنامه‌ دارای یک سریال اختصاصی بوده که پس از تکمیل و صدور، ممهور به هولوگرام اتحادیه می‌شود و اطلاعات آن در سامانه استعلام آسانسور روی پایگاه اینترنتی اتحادیه به نشانی www.eett.ir قرار می‌گیرد. این اطلاعات پس از استخراج، تدوین و تنظیم به‌صورت آنلاین از سوی اتحادیه در اختیار مالکان آسانسور، مصرف‌کنندگان آسانسور، اداره کل استاندارد استان تهران، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بیمه مرکزی، آتش‌نشانی و دیگر سازمان‌های مسؤول قرار می‌گیرد. این طرح گام مهمی برای حفظ و ارزشمندی حقوق شهروندی و جلوگیری از خسارت‌های جانی، مالی و زمانی برمی‌دارد.


Page Generated in 0/0054 sec