printlogo


کد خبر: 171348تاریخ: 1395/11/13 00:00
اخبار

 گندم‌کاران همچنان سردرگم‌اند
علاوه بر اینکه گندمکاران با گذشت 5 ماه از زمان اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی سردرگم‌اند، اکنون موضوع جدیدی مبنی بر آزاد شدن قیمت آرد و خرید گندم براساس میزان پروتئین طرح شده است. علیقلی ایمانی، رئیس بنیاد ملی توانمندسازی گندمکاران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: درباره نرخ خرید تضمینی گندم به رئیس‌جمهور،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه و مقام معظم رهبری نامه نوشتیم اما تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و دیگر اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی از تاخیر گذشته است. وی با اشاره به اینکه کشاورزان اکنون سردرگم هستند، خاطرنشان کرد: آنها انگیزه‌ای برای افزایش تولید ندارند و با توجه به اینکه اکنون فصل داشت،‌ سم‌پاشی،‌ ریختن کود و نگهداری است نمی‌دانند چه برخوردی بکنند و آیا هزینه‌ بیشتری برای افزایش تولید بکنند یا خیر؟ وی به بحث آزادسازی قیمت آرد و خرید گندم براساس درصد پروتئین هم اشاره کرد و گفت: به طور میانگین درصد پروتئین گندم ایرانی 5/12 درصد است و اینها همه بهانه‌ای برای آنهایی است که سودشان در واردات گندم است.


وزیر راه باز هم وعده ایرباس داد!
وزیر راه‌وشهرسازی از ورود ۲ فروند ایرباس نو به کشور طی ۴ هفته آینده خبر داد.
به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به امضای قرارداد خرید هواپیما،‌ اظهار داشت: در این راستا چندی پیش یکی از این هواپیماها وارد کشور شد و تا 4 هفته آینده نیز 2 فروند ایرباس نو دیگر بتدریج وارد ناوگان هوایی خواهد شد. وی تصریح کرد:‌ در حوزه دریایی نیز بتازگی تجهیزات مدرن بندری با فناوری روز دنیا وارد بندر چابهار شده است. وی همچنین پس از نرفتن به جلسه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی طرح استیضاحش در نامه‌ای به رئیس مجلس گفت: موفق به حضور در جلسه نشدم، ضمن آنکه هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.


فروش فوق‌العاده گوشت در  تهران
برای تنطیم بازار گوشت قرمز، گوشت گرم وارداتی بسته‌بندی شده به قیمت هر کیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ۱۵۰ مرکز فروشگاهی و ۸ میدان اصلی میوه و تره‌بار در استان تهران توزیع می‌شود. علی‌اشرف منصوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: صادرات گوشت قرمز از استان تهران کاملا متوقف است. بنابراین گزارش، آدرس 8 میدان میوه و تره‌بار که گوشت قرمز را به نرخ مصوب یادشده عرضه می‌کنند شامل جلال آل‌احمد، صادقیه، آزادی،  بهمن، ایثار، ملاصدار، شهرآرا و علی‌آباد است که در کنار آن 150 فروشگاه زنجیره‌ای نیز این کالا را براساس اعلام جهاد کشاورزی استان تهران توزیع می‌کنند. گفتنی است، نرخ هرکیلوگرم گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه در ماه‌های ابتدایی سال جاری 28 تا 29 هزار تومان بود. در همین حال علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، با اعلام اینکه قیمت گوشت در مقایسه با اردیبهشت و خرداد امسال حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است، علت آن را قربانی کردن گوسفندهای ماده‌ای که زایمان نکرده‌اند در اعیاد مذهبی عنوان کرد. وی درباره توزیع گوشت منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام که قرار بود قیمت گوشت را کاهش دهد، نیز گفت هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است و هنوز عرضه، محدود به یکی از مناطق تهران (میدان بهمن) است و عرضه آن مرتب و گسترده نشده است. ملکی اضافه کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مغازه‌دار ۳۵ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده ۳۸ هزار تومان است. آخرین مشاهدات از وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان، ران گوساله کیلویی ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان، ماهیچه گوساله کیلویی ۴۴ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۱ هزار تومان فروخته می‌شود. همچنین در میان انواع گوشت گوسفندی هر کیلوگرم شقه با گردن ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان و ران گوسفندی ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0054 sec