printlogo


کد خبر: 171354تاریخ: 1395/11/13 00:00
آوای شهر

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مطرح کرد
شکایت از وزارت راه
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر با انتقاد از عدم اقدام لازم توسط سازمان‌های مربوطه برای نوسازی بافت فرسوده تهران از شکایت از وزارت راه در این‌باره خبر داد. به گزارش تسنیم، پرویز سروری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود پلاسکو را زنگ خطری برای تهران دانست و تاکید کرد که اگر در تهران با یک تکانه مواجه شویم با پلاسکویی با چند هکتار وسعت مواجه خواهیم شد. وی با تاکید بر اینکه تهران بافت فرسوده فراوانی دارد، گفت: پلاسکو برای تهران نهیبی بود که باید برای بافت فرسوده آن هرچه‌ سریع‌تر فکر شود. سروری از تهیه شکایت از مقصران کوتاهی در نوسازی بافت فرسوده تهران خبر داد و اعلام کرد این شکایت به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد. رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین در صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که وزارت راه‌وشهرسازی گفت: جهت ارائه بسته مالی احیای بافت فرسوده تهران اقدامات لازم را انجام نداده و به همین دلایل باید از سازمان‌هایی که جهت نوسازی بافت فرسوده تهران کوتاهی کرده‌اند و اقدام لازم را انجام نداده‌اند شکایتی تنظیم شود.

کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت
کیفیت هوای تهران با نشان دادن عدد ۱۰۱ برای گروه‌های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفت. به گزارش فارس، براساس آخرین اطلاعات مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران میزان غلظت آلاینده‌ها در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 فراتر از حد مجاز اعلام شده است. بر این اساس، میزان غلظت آلاینده‌های با قطر کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 101 قرار دارد که نشان‌دهنده شرایط ناسالم برای گرو‌ه‌های حساس است. به بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار توصیه می‌شود از فعالیت طولانی در فضای باز پرهیز کنند.

آغاز بارش برف و باران در کشور
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هموطنان در 2 روز آخر هفته تمام استان‌های کشور، شاهد بارش برف و باران خواهند بود. معصومه احمدی با بیان این مطلب به میزان گفت: آخرین اطلاعات هواشناسی نشان می‌دهد، آغاز بارندگی را از استان‌های شمال غرب، غرب دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس خواهیم داشت. وی افزود: بر این اساس در استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، بخش‌هایی از استان لرستان، بخش‌های شمالی خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و ارتفاعات البرز آغاز بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. احمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه با همراهی هوای گرم و مرطوب جنوبی با توده هوای سرد شمالی بر میزان و شدت بارندگی افزوده می‌شود، گفت: براین اساس کل نیمه غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و بتدریج شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود. وی از بارندگی در پایان هفته برای تمام استان‌های کشور خبر داد و افزود: پنجشنبه و جمعه بارندگی را در کل استان‌های کشور شاهد خواهیم بود. این کارشناس هواشناسی بارش در مناطق سردسیر را به شکل برف و باران اعلام کرد و گفت: در نواحی جنوبی بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود. احمدی افزود: شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود و در جنوب کشور نیز در استان‌های کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد، فارس، کرمان و سیستان‌وبلوچستان شاهد بارندگی خواهیم بود. وی گفت: روز جمعه بتدریج این سامانه غرب کشور را ترک خواهد کرد اما در مرکز و نیمه شرقی تا اواخر جمعه و روز شنبه ادامه خواهد داشت تا روز شنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.
 


Page Generated in 0/0052 sec