printlogo


کد خبر: 171367تاریخ: 1395/11/13 00:00
اخبار

«غبار» تالار وحدت را تسخیر می‌کند
فصل دوم از نمایش آیینی «غبار» به نویسندگی انوش معظمی و کارگردانی محمدرضا مداحیان با حمایت سازمان
فرهنگی - هنری بشارت از 19 بهمن‌ماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. اردلان شجاع‌کاوه، میرطاهر مظلومی، شهرام عبدلی، خسرو شهراز، جواد زیتونی، محسن افشار، شاپور کلهر، علی طهماسبی، یحیی ایراندوست و انوش معظمی بازیگران این نمایش هستند و غلامرضا آقاسی در این نمایش نیز شعرخوانی می‌کند. در نمایش آیینی غبار سعید نقدزاده به عنوان دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیرتولید، امیر اسکندری طراح چهره‌پردازی، مهدی اکبری طراح صحنه، ژاله زکی‌زاده طراح لباس، محمد فرشته‌نژاد آهنگساز، حمیدرضاجوکار و عامر مسافرآستانه طراحان حرکت، ایمان صفرزاده مدیر صحنه، سیدهاشم موسوی روابط عمومی و طاهر ده‌پهلوان نیز به عنوان مجری طرح با محمدرضا مداحیان کارگردان این نمایش همکاری می‌کنند. این نمایش تا نیمه اسفندماه در تالار وحدت برقرار است. داستان «غبار» در سرزمین «غدیران» می‌گذرد که حوادثش شباهت بسیاری به رخدادهایی دارد که انسان معاصر با آن مواجه است. لازم به یادآوری است فصل اول نمایش «غبار» سال 93 در تالار وحدت به روی صحنه رفت که با استقبال کم‌نظیر مخاطبان همراه بود و یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های آن سال نام گرفت.

دفاع عجیب بهزاد فراهانی از «دعوتنامه»
فیلم دعوتنامه در روز دوم جشنواره به نمایش درآمد که با انتقاد اکثر حاضران در سالن مواجه شد. نشست نقد و بررسی «دعوتنامه» نیز با حاشیه‌هایی همراه بود، در این نشست یکی از منتقدان انجمن منتقدان و نویسندگان کشور خطاب به عوامل فیلم گفته بود: قطعا من نباید در این جلسه باشم ولی تنها آمدم که فیلم را ببینم و باید بگویم فیلم به قدری ضعیف بود که مخاطب در سکانس‌های احساسی به جای گریه، به خنده می‌افتاد و امیدوارم در اکران عمومی مخاطب واقعا در آن سکانس‌ها گریه کند. بعد از صحبت‌های این منتقد، بهزاد فراهانی گفت: اجازه دهید بوی حرف زدن شریف و دموکراسی در کشور جا بیفتد و الان فصل دوستی و رفاقت با مردم است. مطمئنم این فیلم فروش خوبی خواهد داشت. بهزاد فراهانی بعد از بیان این صحبت‌ها زمانی که متوجه شد منتقد سالن را ترک کرده است با عصبانیت گفت: برای قبری گریه می‌کنم که مرده‌ای در آن نیست! وی همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره فروش فیلم گفت: نگران فروش فیلم نباشید. کشور من از توپخانه به بالا نیست و اگر فیلم نفروشد به همشهریانم در تفرش می‌گویم بروند و فیلم را ببینند.

تشییع غریبانه پیشکسوت سینما
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد «کاظم افرندنیا» روز گذشته با حضور جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون از مقابل ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار شد. به گزارش فارس، در این مراسم خسرو امیرصادقی از تهیه‌کنندگان سینما در میان حزن و اندوه حاضران بویژه اعضای خانواده افرندنیا گفت: ما با یکدیگر روابط خانوادگی داشتیم و افرندنیا به هیچ عنوان اهل داد و بیداد و حاشیه‌سازی نبود. این درد است کسی که 57 سال در این کار فعالیت داشته، اجاره‌نشین بود. این درد برای خیلی‌ها درمان ندارد. حتی شنیده‌ام می‌گویند پس افرندنیا چه می‌کرد؟ ولی واقعیت این است که او این اواخر تنها سالی 10 میلیون درآمد داشت و برای حضور در سریال «معمای شاه» تنها 6 میلیون تومان دستمزد گرفت. همچنین در ادامه مراسم عزت‌الله رمضانی‌فر در سخنانی گفت: کاظم افرندنیا بر اثر سکته مغزی فوت کرد اما باید ببینیم علت این سکته‌ها چیست؟ علت سکته‌های مغزی و قلبی، ناراحتی‌های
روحی و روانی است که به بازیگران وارد می‌شود. این فشارها به دلیل کم‌کاری و بیکاری است.   در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد افرندنیا به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) هنرمندانی نظیر رضا ناجی، رضا جاویدنیا، حبیب اسماعیلی، گیتی معینی، شهنام شهبازی، محمد شیری، مهوش وقاری و... حضور داشتند. مراسم یادبود کاظم افرندنیا روز پنجشنبه 14بهمن‌ماه از ساعت 10:30 تا 12 در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec