printlogo


کد خبر: 171370تاریخ: 1395/11/13 00:00
رویدادها

پرسپولیسی‌ها در اکران «کارگر ساده نیازمندیم»
حضور محسن مسلمان و رامین رضاییان از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین اکران فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» در کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. قبل از نمایش«کارگر ساده نیازمندیم» در پردیس سینمایی ملت، منوچهر هادی کارگردان این اثر همراه جمع زیادی از بازیگران و عوامل روی سن آمدند و با مردم حاضر در پردیس حرف زدند اما حضور محسن مسلمان و رامین رضاییان از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس و فرزاد فرزین روی سن شور و حال حضار را دوچندان کرد و این جو فوتبالی و موسیقی باعث شد سکوت محض ایجاد شود و حضار دقایقی را فقط و فقط به تشویق تیم  و خواننده محبوب‌شان بپردازند. در این میان، مهران احمدی که به عنوان سایر بازیگران توسط مجری مراسم معرفی شد با طنازی خاصی خطاب به حضار و مجری گفت: خوشحالم که جزو سایر بازیگران هستم!

«دعوتنامه» مفرح بود
قطبی‌زاده در نقد فیلم سینمایی «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید گفت: این فیلم برایم مفرح بود و تا آخر نشستم و خوشحالم که این فیلم را دیدم برای اینکه خیلی ابتدایی بود و هیچ چیز از قصه، کارگردانی، بازی و... نداشت و همین فضای کمدی ناخواسته‌ای ایجاد کرده بود که بسیار بخندم. یک ایده با روایت بد فیلم فارسی!  مسعود فراستی نیز درباره این فیلم در برنامه «هفت» گفت: شخصیت مرد فیلم مقوا است. جامعه فقیر مفلوک بدبخت و... اصلا نمی‌فهمم فیلمساز کی زندگی می‌کند، کجا زندگی می‌کند، چرا زندگی می‌کند؟ فیلم خیلی خیلی بدی شبیه به فیلمفارسی‌های دهه ۳۰ است. مهرداد فرید جسارت فیلمسازی ندارد و فکر می‌کند یک موضوع یا قصه جنوب شهر می‌تواند فیلم را نجات دهد! مشخص است از فیلم اول تا این فیلم هیچ فیلمی ندیده و کارگردانی یاد نگرفته است. فیلم اساسا قصه ندارد و دارد هیچ چی را می‌پیچاند. این حس به مخاطب دست می‌دهد که پایان فیلم از ابتدا معلوم است! قطبی‌زاده نیز خاطرنشان کرد: فیلم بشدت شعار می‌دهد. از آن شعارهایی که قرار است شعارهای سیاسی و اقتصادی باشد و اساسا فیلم خیلی بدی است. اما چون کارگردان، زبان قصه و سینما را بلد نیست و مرز اغراق در بازی‌ها و هدایت بازیگر را نمی‌داند، فیلم اینچنین می‌شود. به نظرم اشکال از کارگردان است، همین قصه را می‌توان بهتر تولید کرد. فیلم بیش از پایان معلوم، معلول بود.

حضور 217 اثر از آمریکا در جشنواره فیلم ۱۰۰
دبیر کمیته بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای از استقبال فیلمسازان کشورهای مختلف جهان از این رویداد سینمایی خبر داد. به گزارش نسیم، بهنام بهادری دبیر کمیته بین‌الملل یازدهمین جشنواره فیلم‌های صدثانیه‌ای از استقبال فیلمسازان کشورهای مختلف جهان از این رویداد سینمایی که قرار است طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه سال جاری در تهران برگزار شود، خبر داد.  وی با بیان اینکه آمریکا با 217 اثر، بیشترین اثر را ارسال کرده، اضافه کرد: بعد از آمریکا، کشورهای هند با 203 اثر، بریتانیا 89 اثر، ترکیه 74 اثر، اسپانیا 67 اثر و کانادا 56 اثر به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم متقاضیان را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع 1562 اثر از 101 کشور جهان برای رقابت در این دوره جشنواره ارسال شده است.

ارزیابی ۲هزار کتاب شعر افغانستان در جشنواره فجر
دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر گفت: حدود 2 هزار عنوان کتاب شعر افغانستان که در ۱۰ سال گذشته منتشر شده است برای داوری در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: این آثار در کابل گردآوری شده و داورانی از اتحادیه نویسندگان افغانستان به ریاست رضا محمدی، شاعر توانمند این کشور آثار را مورد ارزیابی مقدماتی قرار می‌دهند که احتمالاً حدود ۵۰ یا ۱۰۰ عنوان شاخص برای داوری نهایی به ایران ارسال می‌شود. کاظمی حضور شعر افغانستان در جشنواره شعر فجر را یک اتفاق بسیار نیک دانست و گفت: باید کم‌کم رویکردمان به سوی شعر فرامرزی باشد و در قید و بندهای مرزهای جغرافیایی نباشد. با توجه به اطلاعات کمی که مردم ایران از شعر افغانستان دارند این جشنواره می‌تواند پنجره‌ای برای آشنایی با ادبیات خارج از ایران به سوی آنها باز کند.


Page Generated in 0/0054 sec