printlogo


کد خبر: 171371تاریخ: 1395/11/13 00:00
آغاز هفته بیستم لیگ برتر با دیدار آبی پوشان و ماشین سازی
استقلال در سرمای تبریز لیگ را داغ می‌کند

گروه ورزشی: آبی‌پوشان پایتخت در بیستمین هفته لیگ برتر فوتبال ایران به دنبال کم‌کردن فاصله با صدر جدول هستند.
در نخستین دیدار هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور، امروز استقلال تهران در تبریز میهمان ماشین‌سازی قعرنشین است تا با کسب 3 امتیاز، خود را به صدر جدول نزدیک کند و با روحیه‌ای مضاعف به مصاف یاران ژاوی و پورعلی‌گنجی در تیم السد برود.
شاگردان علیرضا منصوریان که در 19 دیدار قبلی موفق شدند ۳۱ امتیاز کسب کنند در حالی به مصاف تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی می‌روند که در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند موقتا به رده سوم جدول صعود کنند.
استقلالی‌ها که این روزها در شوک محرومیت اعلام شده از سوی فیفا هستند نمی‌توانند از بازیکنان جدید خود یعنی جباروف و تیموریان  استفاده کنند.
آبی‌پوشان پایتخت همچنین در این دیدار نمی‌توانند از فرشید اسماعیلی و مجید حسینی استفاده کنند.
هرایر مگویان، رابسون جانواریو، کاوه رضایی و یعقوب کریمی نیز بازیکنانی هستند که در صورت دریافت کارت زرد، شهرآورد پایتخت را از دست می‌دهند. در طرف دیگر، شاگردان کاظمی که هفته گذشته موفق شدند با کسب تساوی مقابل همشهری خود امتیازی سخت را به دست بیاورند، روحیه خود را برای مقابله با تیم جوان علیرضا منصوریان افزایش داده‌اند.
شاید شاخص‌ترین فرد در ترکیب ماشین‌سازی امین حاج‌محمدی است. بازیکن سکونشین نیم‌فصل اول استقلال با فسخ یک‌طرفه قرارداد خود، به جمع شاگردان فرهاد کاظمی اضافه شد و حالا انگیزه‌ای دوچندان برابر تیم سابق خود دارد. حاج‌محمدی که هفته گذشته با بیرون‌کشیدن شوت محمد ابراهیمی از روی خط دروازه تیمش، سهم عمده‌ای در کسب آن یک امتیاز داشت، به دنبال اثبات شایستگی‌های خود به سرمربی سابق خود است. فرهاد کاظمی خوب می‌داند برای عمل‌کردن به وعده‌اش مبنی بر باقی‌ماندن سبزپوشان تبریزی در لیگ، نیاز مبرمی به این 3 امتیاز دارد و باید بتواند از امتیاز میزبانی خود در هوای سرد تبریز استفاده کند.
بازیکنان بی‌ادعا علت موفقیت استقلال بودند
هافبک پیشین استقلال با بیان اینکه آبی‌پوشان تهرانی توانستند مزد اعتماد به جوانان‌شان را بگیرند، گفت: بازیکنان بی‌ادعا عامل موفقیت استقلال مقابل پیکان بودند.
مهدی فنونی‌زاده درباره دیدار استقلال در برابر پیکان تهران به مهر گفت: بازی خوبی را از آبی‌پوشان شاهد بودیم. آنها توانستند در ۱۵ دقیقه اول یک فوتبال هجومی را به نمایش بگذارند و همین مساله باعث شد تا خیلی زود به گل برسند و باعث اخراج یکی از بازیکنان پیکان شوند.
وی تاکید کرد: یکی از فاکتورهای مثبت استقلال برابر پیکان، حضور جوانان پرانگیزه و پرانرژی بود که نشان دادند هر کدام‌شان می‌توانند در آینده به تیم‌ملی راه پیدا کنند.
هافبک پیشین استقلال خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های موفقیت استقلال، بازی جوانان بی‌ادعایش بود که توانستند با ارائه یک بازی خوب، گل‌های زیبایی وارد دروازه حریف کنند و این نشان می‌دهد استقلال مزد اعتماد به جوانانش را بخوبی گرفته است. فنونی‌زاده تصریح کرد: گل نورافکن و قربانی بسیار زیبا بود و این جوانان آرام آرام در حال رساندن  استقلال به صدر جدول هستند، البته استقلال هنوز نقاط ضعف دارد و یکی از ضعف‌های این تیم این بود که مقابل پیکان ۱۰ نفره، ۲ گل دریافت کرد و منصوریان به همراه دستیارانش باید تمرینات بیشتری را برای مدافعان استقلال در نظر بگیرند تا دیگر شاهد چنین اشتباهاتی در بازی‌های بعد نباشیم. وی درباره دیدار روز چهارشنبه استقلال برابر ماشین‌سازی تبریز گفت: دیدار سختی پیش روی آبی‌پوشان است. با توجه به سرمای هوا و میزبانی ماشین‌سازی، استقلال باید هوشیارانه به این دیدار پای بگذارد و اعتقاد دارم باز هم استقلال با جوانانش می‌تواند موفق باشد.
هافبک پیشین استقلال در پایان خاطرنشان کرد: استقلال 2 بازی سنگین برابر السد و پرسپولیس پیش رو دارد و پیروزی برابر ماشین‌سازی می‌تواند شرایط روحی این تیم را برای این دو دیدار سنگین بالا ببرد.
 


Page Generated in 0/0128 sec