printlogo


کد خبر: 171421تاریخ: 1395/11/14 00:00
آوای شهر

مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۰۳ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به چهارشنبه در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بود. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۳۳)، ازن پاک (۱۹)، دی اکسید نیتروژن سالم (۷۵)، دی اکسید گوگرد پاک (۲۴)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون پاک (۶۲) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۳) بود.

معاون سازمان مدیریت بحران هشدار داد
شرایط اضطراری تا 16 بهمن
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: افت یکباره دما آغاز می‌شود. این افت دما از 8 درجه تا 12 درجه خواهد بود و در برخی نقاط تا 14 درجه نیز پیش‌بینی می‌شود که بسیار بی‌سابقه است.  به گزارش فارس، اکبرپور با بیان این مطلب گفت: سازمان هواشناسی به شماره اخطاریه 75 در زمینه ورود یک سامانه بارشی برف و باران به کشور اخطار داد که این سامانه از تاریخ 12 تا 16 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت. سامانه‌ای که در کل جغرافیای کشور اثرگذار است. وی افزود: بنابراین بارش برف و باران را خواهیم داشت، بارش باران در برخی مناطق استان‌های جنوبی آنها مانند سیستان و بلوچستان به صورت سیلاب و آب‌گرفتگی خواهد بود و در استان‌های مرکزی، زاگرس و البرز بارش به صورت برف است. وی گفت: آنچه اهمیت دارد افت یکباره دماست که از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود. این افت دما از 8 درجه تا 12 درجه خواهد بود و در برخی نقاط تا 14 درجه نیز پیش‌بینی می‌شود که بی‌سابقه است.  معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: به همین دلیل اخطاریه روز گذشته سازمان هواشناسی را برای مدیران بحران استان‌ها صادر کردیم و دستگاه‌های ملی را به نوعی نسبت به این موضوع فراخوان کرده‌ایم تا نسبت به وقایع پیش‌بینی‌نشده آمادگی داشته باشند.  وی گفت: این سامانه بارشی از شرق کشور و از 16 بهمن‌ماه پیش‌بینی می‌شود خارج شود و تا آن موقع شرایط اضطراری خواهیم داشت.

اهتزاز پرچم  ایران بر بلندترین برج پرچم پایتخت
«ابعاد پرچم به اهتزاز درآمده روی برج 42 متر در 24 متر است. یعنی در حدود هزار متر مربع وسعت دارد که در نوع خود بی‌نظیر است». به گزارش «وطن امروز»، یک بار دیگر در سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز دهه فجر بر فراز بلندترین برج پرچم پایتخت در میان درختان همیشه سبز تپه‌های جنگلی بوستان طالقانی در منطقه فرهنگی - گردشگری اراضی عباس‌آباد پرچم سه رنگ کشورمان به اهتزاز درآمد. بر اساس این گزارش، برج پرچم با ارتفاعی در حدود 150 متر در یکی از بلندترین حوزه‌های منطقه فرهنگی - گردشگری اراضی عباس‌آباد یعنی بوستان طالقانی ساخته شد و به نحوی جانمایی شده است تا به عنوان یک نماد شهری از فاصله‌ای قابل‌توجه از بزرگراه‌های اصلی شهر نیز رویت‌پذیر باشد. سازه فولادی برج پرچم با زیربنایی معادل 530 متر مربع و ارتفاعی حدود 1500 متر از سطح دریا در این بوستان قرار گرفته است. این سازه روی صفحه‌ای است که با 14 پله از زمین جدا شده و دارای فضای مکث سیاحتی، جهت تقرب به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است که مساحتی برابر 650
مترمربع را به خود اختصاص داده است. همینطور نمایشگاهی با بام سبز و محلی برای استقرار مدعوین با ظرفیتی معادل500 نفر را داراست. گفتنی است، این برج پرچم در ایام سالگردهای مذهبی یا ملی یا بنا به ضرورت اتفاقات مهم همچون حادثه پلاسکو که با جان‌فشانی آتش‌نشانان قهرمان ایران در روزهای گذشته رقم خورد به صورت نیمه‌افراشته یا با رنگ مشکی به نشانه عزاداری عمومی به اهتزاز درمی‌آید.
 


Page Generated in 0/0053 sec