printlogo


کد خبر: 171436تاریخ: 1395/11/14 00:00
اخبار

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر اعلام شدند
جشنواره تئاتر فجر، با معرفی برگزیدگان خود به پایان رسید. در اختتامیه این جشنواره برگزیدگان هر بخش اعلام شدند که در بخش بین‌الملل جشنواره، تندیس زرین به پارسا پیروزفر برای بازی در نمایش ماتریوشکا تقدیم شد. همچنین تندیس جایزه بهترین بازیگر زن به بازی فاطمه نقوی برای نمایش صوراسرافیل و دیابولیک اهدا شد. تندیس بهترین نمایشنامه نیز به حسین پاکدل برای  متن کابوس حضرت اشرف تقدیم  شد. همچنین با تقدیر از عامر مسافر آستانه برای صوراسرافیل، نمایش همسرایی یتیمان (جرزی زون) به عنوان بهترین نمایش بخش بین‌الملل معرفی شد. همچنین در بخش مرور «هدایت هاشمی» برای بازی در نمایش «افسانه ببر» و «نسیم ادبی» برای بازی در نمایش «ناسور» به عنوان برگزیدگان جشنواره فجر انتخاب شدند.

فراستی از یک فیلم تعریف کرد
فراستی در سومین روز از جشنواره فجر، با حضور در برنامه هفت گفت: «ویلایی‌ها» اولین فیلم جشنواره امسال است که قابل دیدن است. اصلا فیلم بدی نیست. فیلمی که می‌توانست خوب‌تر باشد. اولین فیلم جنگی ما که تمام فیلم اساسا زنان هستند. شخصیت اول این فیلم به اصطلاح فرمانده این کمپ خوب است و دارد شخصیت می‌شود. اما فیلمساز خوب ما که دغدغه زن و جنگ دارد، با چند اشکال در فیلمنامه، زنان فیلم را به شخصیت نمی‌رساند. زنان عمدتا تیپیکال می‌شوند. در حالی که فیلمنامه این ظرفیت را داشت که قصه این 15-10 نفر را کامل‌تر به ما بگوید و روی چند نفر نایستد اما متاسفانه موفق نمی‌شود.

انتشار بیست‌وششمین جلد  «نیمه پنهان ماه...»
کتاب «نیمه پنهان ماه۲۶؛ رستگار به روایت همسر شهید» از سوی انتشارات روایت فتح روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، بیست و ششمین جلد از مجموعه «نیمه‌پنهان ماه» به روایت زندگی شهید کاظم نجفی رستگار از زبان همسر شهید می‌پردازد.این کتاب با  248 صفحه یکی از قطورترین کتاب‌های مجموعه «نیمه پنهان ماه» به شمار می‌رود که به سبک زندگینامه داستانی توسط نجمه طرماح به نگارش درآمده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «کنارم نشست، حلقه‌ای قرمز، دور چشم‌هایش را گرفت و نم اشکش مژه‌های پرپشتش را به هم چسباند. از گوشه صورتش قطره‌ای اشک پایین آمد، بغضش را فروخورد و گفت: «تو نمی‌دونی من چه عشقی می‌کنم از اینکه دارم برای مبارزه با کفر می‌رم؛ ولی این غم تو دل منو آتیش می‌زنه. خانمم تو برنده‌ای، تو بردی. این قلب من گرفتار تو شده تا ابد؛ ولی وظیفه مسلمونیمون چی می‌شه؟ ها؟!» تا به هق‌هق می‌افتادم، شانه‌هایم تکان می‌خورد و قلبم تند می‌زد. چشم‌هایم را روی زانوانم گذاشتم. تاب دیدن چهره مردانه‌اش را نداشتم. کاظم ادامه داد: «تو هم شریک این جهادی، اجر صبر تو، کم‌تر از جهادی که من می‌کنم، نیست.» براساس این گزارش کتاب «نیمه پنهان 26: رستگار به روایت همسر شهید» با قیمت 10000 تومان روانه بازار نشر شد.

انسیه شاه‌حسینی:
هر اندازه از «قیدی» تقدیر شود حقش است
کارگردان فیلم ویلایی‌ها گفت: از زمانی که نوشتن فیلمنامه را شروع کردم تا زمانی که فیلم ساخته شد 10 سال زمان برد زیرا هیچ تهیه‌کننده‌ای آن را نمی‌پذیرفت. به گزارش ایسنا، منیر قیدی در نشست رسانه‌ای فیلم ویلایی‌ها بیان کرد: من خودم را فیلم اولی نمی‌دانم چون منشی صحنه بیش از 20 فیلم بوده‌ام. ثریا قاسمی نیز در این نشست اظهار کرد: در شرایط بسیار سخت، بسیار سخت و بسیار سخت آقای ملکان کمک کرد تا این کار را انجام دهیم. این فیلم انتظار زنان در جهان و جنگ‌افروزی ظالمان را نشان می‌دهد، زنان، مادران، دختران و خواهرانی که در انتظارها می‌مانند، می‌سوزند و می‌سازند. صابر ابر نیز با بیان اینکه من به نمایندگی از مردهای این فیلم در این نشست حضور دارم، اظهار کرد: من در این فیلم سهم کوچکی داشتم. بودن در این فیلم به دلایل بسیار برایم مهم و ارزشمند است و اگر در آن سهمی نداشتم دلم می‌سوخت. هر بار که این فیلم را می‌بینم به یاد همه مادران می‌افتم. به طرز عجیبی فکر می‌کنم هر مادری از فاصله یک تا 10 سال که این انتظار را تجربه کرده است ستایش دارد. انسیه شاه‌حسینی نیز که در این نشست حضور داشت، با اشاره به فیلم ویلایی‌ها و کارگردان آن اظهار کرد: به عقیده من هر اندازه از قیدی تقدیر شود حقش است.


Page Generated in 0/0053 sec