printlogo


کد خبر: 171437تاریخ: 1395/11/14 00:00
رویدادها

در اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب صورت گرفت
تجلیل از سیمین‌دخت وحیدی شاعره نمادهای انقلاب
آیین اختتامیه سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه با حضور جمعی از شاعران انقلاب در حوزه‌هنری برگزار شد. به گزارش تسنیم، سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی با حضور پیشکسوتان شعر و ادب پارسی و شاعران مطرح انقلابی کشور سه‌شنبه
12 بهمن‌ماه و همزمان با آغاز ایام دهه فجر برگزار شد. پرویز بیگی حبیب‌آبادی، شاعر و مدیر انتشارات فصل پنجم نیز با اشاره به اینکه در دهه 60 شاعرانی همچون زنده‌یاد مهرداد اوستا تاثیر بسزایی بر شعر شاعران انقلاب گذاشتند، گفت: اگر زنده‌یاد اوستا نبود، شاید شعر انقلاب و حوزه هنری به این بالندگی و پویایی نمی‌رسید. متاسفانه قدر شخصیتی مانند اوستا ناشناخته مانده است. وی ادامه داد: پس از وقوع حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش‌نشانان کشورمان، تصمیم گرفتیم اشعار مرتبط با این حادثه را در نشر فصل پنجم و در قالب کتابی غیرقابل فروش، به چاپ برسانیم و نیمی از این کتاب‌ها را در سازمان آتش‌نشانی و نیمی دیگر را در نمایشگاه کتاب سال 96 در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم. ناصر فیض، مدیر دفتر طنز حوزه هنری، دیگر شاعری بود که در این مراسم اثر طنزی را برای مخاطبان خواند. مرتضی امیری‌اسفندقه، دبیر علمی سومین دوره شب‌های شعر انقلاب اسلامی، نیز ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که برای برپایی این همایش در شهرها و مکان‌های مختلف فعالیت داشته‌اند، اظهار کرد: 12 سال داشتم که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و می‌اندیشم این انقلاب چقدر کریم است که من امروز می‌توانم در جایگاه دبیر علمی شعر انقلاب سخن بگویم. وی ادامه داد: همیشه از قبول مسؤولیت‌ها گریزان بوده‌ام و در واقع شعر مزاحم پذیرش مسؤولیت من بوده است.اینکه دبیر علمی سومین دوره شعر انقلاب اسلامی هستم به دلیل لیاقت و توانایی‌هایم نبوده، بلکه دوستانم امر کردند و من از روی ادب و اطاعت قبول کردم. در بخش تجلیل و تقدیر از مقام سیمین‌دخت وحیدی، شاعر پیشکسوت کشورمان، عباس براتی‌پور با اشاره به اینکه در دهه 60 به همراه سیمین‌دخت وحیدی و تعدادی از شاعران انقلاب اسلامی در جلسات شعر حوزه هنری حاضر می‌شدیم، گفت: مدیریت آن جلسات با مرحوم سید حسن حسینی بود و مرحوم مهرداد اوستا نیز نقد آثار را بر عهده داشتند. وی ادامه داد: سیمین‌دخت وحیدی از بانوانی است که مردانه وارد شعر شدند. در زمان جنگ تحمیلی، وقتی به جبهه می‌رفتیم، خانم سیمین‌دخت وحیدی هم حضور داشتند و به شعرخوانی برای رزمندگان می‌پرداختند. گاهی پسرشان هم با ایشان همراه می‌شدند و کمک مادر بودند. براتی‌پور خاطرنشان کرد: سیمین‌دخت وحیدی اشعار بسیار زیادی راجع به انقلاب اسلامی و شهدا سروده و همچنین اشعار ولایی بسیاری دارند. افتخار داشتم راجع به ایشان صحبت کنم. 35 سال با ایشان شعرخوانی داشتم و از حضورشان بهره می‌بردم. خانم وحیدی یکی از ستاره‌های درخشان ادب فارسی در ادبیات معاصر هستند و عمر پربرکت‌شان در راه اعتلای ادبیات انقلاب و ادبیات آیینی گذشته است.

ساخت «نگار» ریسک بود
کارگردان فیلم «نگار» گفت: ساخت فیلم «نگار» نوعی ریسک بود، چرا که هیچ فیلمی در هیچ نقطه از دنیا اینگونه ساخته نشده بود تا ما آن را ببینیم و درس بگیریم. به گزارش تسنیم، رامبد جوان کارگران فیلم سینمایی‌«نگار» در این نشست خبری گفت: این 3 سال گذشته یک موقعیت در ذهن من شکل گرفت. من عاشق سینمای اکشن هستم. باید به این فکر کرد که یک دختر در تهران حقش را خورده‌اند و کسی حرف او را نمی‌شنود. هر چقدر جلوتر رفت مراحل فیلمنامه این فیلم بیشتر در ذهنم شکل گرفت. اصولاً کارگردانی هستم که با آغوش باز از ایده‌ها استقبال می‌کنم. همچنین احسان گودرزی نویسنده فیلمنامه این فیلم گفت: برای نوشتن فیلمنامه «نگار» بسیار از فضای تئاتر تاثیر پذیرفتم. رامبد جوان معمولاً کارهایی را انجام می‌دهد که دیگران آن را ریسک می‌دانند و انجامش نمی‌دهند. نگار جواهریان نیز در این نشست بیان کرد: شاید اگر در روند ساخت این فیلم قرار نداشتم بازی در چنین فیلمی را نوعی ریسک می‌دانستم. از ویژگی‌هایی که در این فیلم وجود دارد این است که بسیاری از کارهایی که در بسیاری از فیلم‌ها انجام داده نشده در این فیلم استفاده شده است. خیلی لذت دارد در یک نقش اکشن بازی کنید.


Page Generated in 0/0052 sec