printlogo


کد خبر: 171448تاریخ: 1395/11/14 00:00
چهارگوشه

تداوم تظاهرات در دفاع از شیخ قاسم
مردم بحرین سه‌شنبه‌شب نیز به نشانه اعلام آمادگی برای دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این کشور و گرفتن انتقام خون شهدا تظاهرات کردند. شبکه 14 فوریه گزارش داد تحصن‌کنندگان در میدان الفداء در مجاورت منزل آیت‌الله عیسی قاسم، سه‌شنبه‌‌شب نیز نماز جماعت عشا را به جا آوردند. همچنین تظاهراتی نیز در شهرک المعامیر تحت عنوان «از مرگ نمی‌ترسیم» برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم سر دادند.

گروگانگیری در کلینیکی در استانبول
یک فرد مسلح بعدازظهر چهارشنبه با حمله به مرکزی درمانی در استانبول، پزشکان را گروگان گرفت. به گزارش سایت خبری هابر ترک، گروگانگیر یک مامور پلیس دچار بیماری روانی بوده که داخل این کلینیک تحت مداوا قرار داشته و با اسلحه قصد خودکشی داشته است. منابع خبری می‌گویند مشخص نیست این فرد به کدام گروه وابستگی دارد و آیا انگیزه‌اش از این گروگانگیری شخصی بوده یا خیر. ترکیه اخیرا شاهد حملات تروریستی در نواحی مختلف بوده و شب سال نو میلادی نیز یک تروریست عضو داعش با حمله به یک کلوب شبانه شماری را کشته و زخمی کرد.

دفع عملیات تروریستی در کربلا
نیروهای امنیتی عراق روز گذشته یک خودروی بمب‌گذاری شده را در غرب استان کربلا منهدم کردند. المیادین گزارش داد که با انهدام این خودروی تروریست‌ها در روستای شعیب، هیچ‌گونه آسیبی به نیروهای عراقی وارد نشد. دستگاه امنیتی عراق از حدود یک‌ماه پیش تدابیر امنیتی پیشگیرانه‌ای برای حفظ جان مردم در استان کربلا اتخاذ کرده است. طی یک ماه اخیر عملیات تروریستی در مناطق مختلف عراق بویژه بغداد، پایتخت افزایش یافته است.

آتش زدن مرکز اسلامی در آلمان
موج جدید حملات نژادپرستانه در غرب علیه مسلمانان از آمریکای شمالی به شمال اروپا رسید. بامداد دیروز فردی مهاجم وارد ساختمان مرکز اجتماعی مسلمانان بوسنیایی در شهر بیله‌فلد در شرق آلمان شده و اقدام به آتش زدن ساختمان کرد. البته این بار آتش‌نشانان بموقع رسیده و آتش‌سوزی را در مراحل اولیه مهار کردند. آتش‌نشانان همچنان امام جماعت این مرکز را از انبار ساختمان نجات داده، سپس ساختمان را تخلیه کردند تا تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

هشدار دادگاه عالی نیجریه درباره آزادی شیخ زکزاکی
دادگاه عالی نیجریه ضمن درخواست برای آزادی فوری شیخ زکزاکی، دستور داد پلیس وی را به مکانی امن برای زندگی منتقل کند. به گزارش مهر، این دادگاه همچنین اعلام کرده است در صورت امتناع از اجرای این دستور، رئیس پلیس و دادستان فدرال محکوم خواهند شد. گفتنی است، پیش‌تر دادگاه نیجریه حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر کرده بود که با وجود اتمام مهلت قانونی برای اجرای این حکم، دولت نیجریه هیچ اقدامی در راستای آزاد کردن رهبر شیعیان نیجریه نکرد. محمد بوهاری، رئیس‌جمهور نظامی نیجریه علنا اعلام کرد خود جلوی اجرای حکم دادگاه را گرفته است.

حمایت سعودی‌ها از فرمان اسلام‌ستیزانه ترامپ
دفاع وزیر انرژی سعودی از تصمیم اسلام‌ستیزانه اخیر ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان‌نشین به آمریکا بار دیگر ماهیت نوکرصفتانه حاکمان عربستان را رسوا کرد. خالد الفالح که آلت دست محمد بن سلمان، پسر شاه سعودی و رئیس شورای اقتصادی دولت ریاض در وزارت انرژی و شرکت نفتی آرامکو محسوب می‌شود در گفت‌وگو با بخش عرب‌زبان شبکه بی‌سی‌سی از تصمیم ترامپ دفاع کرد و گفت: «آمریکا حق دارد سلامت ملت خودش را تضمین کند».جالب اینکه او در تناقضی عمیق ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا دیگر وعده‌های انتخاباتی خود از جمله درباره قطع کامل واردات نفت از عربستان را عملی نکند!
 


Page Generated in 0/0060 sec