printlogo


کد خبر: 171471تاریخ: 1395/11/16 00:00
اخبار

در دنیای گرگ‌ها باید سلاح داشته باشیم
خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن حمایت از برنامه موشکی، گفت که با توجه به واقعیات امروز جهان، باید کشور مجهز به توان دفاعی باشد. آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز تهران با تاکید بر اینکه خسته نشده‌ایم، اما شما را خسته می‌کنیم، اظهار کرد: از اول انقلاب رؤسای‌جمهور دموکرات آمدند و ناکام رفتند. رؤسای‌جمهور جمهوری‌خواه آمدند و ناکام رفتند، اما ایران اسلامی مثل سرو قامت‌کشیده ایستاده و ایستاده خواهد ماند؛ این پیام ملت بزرگ ما است. آیت‌الله خاتمی رزمایش موشکی را پیام ملت بزرگ ایران برشمرد و گفت: رزمایش موشکی ما جلوه اقتدار ما است. ما در جهان گرگ‌ها زندگی می‌کنیم؛ مثل دولت استکباری آمریکا. در دنیای گرگ‌ها ما سلاح نداشته باشیم تا آنها هر غلطی که دل‌شان می‌خواهد بکنند؟ هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. وی افزود: در برجام یک کلمه همانطور که مسؤولان گفتند راجع به اینکه ما رزمایش موشکی نداشته باشیم، نیست. می‌گویند نقض برجام است؛ اگر می‌خواهید یک ناقض برجام پیدا کنید، آن آمریکا است. تجدید تحریم ۱۰ ساله به تصریح مسؤولان نظام ما نقض عهد صریح برجام بود.خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین با تاکید بر اینکه عربستان که اردوگاه تروریسم در جهان است و یک مشت جاهل تروریست‌پرور در آنجا حکومت می‌کنند، هزاران آمریکایی در حکومت و زیرمجموعه‌های آنها در عربستان ترور شده‌اند، اما در این ۷ کشور یک آمریکایی ترور نشده است، خاطرنشان کرد: در کتاب اردوگاه تروریسم ۸۹ سند در رابطه با تروریست‌پروری عربستان آورده شده است. آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه اگر دیپلمات‌های ما می‌خواهند در عرصه‌های جهانی این موضوع را مطرح کنند کتابی که به‌تازگی منتشر شده را ببینند که اسناد بسیار خوبی دارد، گفت: آمریکا با اسلام آمریکایی میانه دارد و با این تروریست‌ها رفیق است و از آنها حمایت می‌کند.

انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس شورا
انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس برگزار می‌شود. براساس مصوبه جلسه هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان مقرر شد انتخابات میاندوره‌ای این مجلس همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود. به گزارش فارس، شصتمین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم این مجلس صبح روز پنجشنبه 14 بهمن در قم و با حضور اعضا و ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد. در این جلسه پیرامون موضوعات اجلاس آتی مجلس خبرگان که 17 و 18 اسفند سال جاری در تهران تشکیل خواهد شد و نیز میهمانان ویژه این اجلاسیه بحث و تبادل نظر شد. صبح روز پنجشنبه همچنین جلسه کمیسیون تحقیق مجلس خبرگان رهبری (موضوع اصل 111 قانون اساسی) برگزار شد و اعضا موضوعات در دستور کار خود را بررسی کردند.

کابینه یازدهم در استفاده از زنان عقبگرد کرد
وزیر اسبق بهداشت گفت کابینه یازدهم در استفاده از زنان عقبگرد کرد. به گزارش مهر، مرضیه وحیددستجردی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تلویزیونی دستخط درباره وضعیت حضور زنان در دولت روحانی گفت: بالاخره در دوره دولت دهم یک راهی هموار شد و یک وزیر زن گذاشته شد و انتظار ما این بود که تعداد وزرای خانم در این کابینه کمتر نشود و بیشتر بشود، بالاخره ایشان هم خانم‌های قابلی را می‌شناختند در میان اطرافیان خودشان و کسانی که در کشور بودند، ولی اینکه هیچ وزیری را نگذارند و ما باز بازگشت کنیم به دوران دولت‌های قبل که ۳ نفر در حد معاونت رئیس‌جمهور و رئیس حفاظت محیط زیست و معاونت حقوقی باشند که آن هم در دوره دهم پایه‌گذاری شده بود که اینها بیایند و بعد هم معاونت حقوقی باز تبدیل به یک آقا شد، به نظر می‌آید که بالاخره این یک مقداری متاسفانه بازگشت به عقب است.


Page Generated in 0/0047 sec