printlogo


کد خبر: 171486تاریخ: 1395/11/16 00:00
نبض جامعه

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد
تحصیل 300 هزار هنرجو در 3 هزار هنرستان
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای شاخه فنی و حرفه‌ای تا پایان سال 97، رشد 26/20 درصدی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر قریب 3 هزار هنرستان با 300 هزار هنرجو در کشور داریم. به گزارش فارس، سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش، درباره «تعداد هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور» اظهار داشت: در حال حاضر در شاخه فنی و حرفه‌ای، قریب 3 هزار هنرستان و حدود 300 هزار هنرجوی پایه دهم و سوم نظام قدیم داریم. وی درباره  «توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کشور» عنوان کرد: شورایعالی شاخص‌های ارزشیابی ارائه داد که اواخر سال 92 با امضای رئیس‌جمهور ابلاغ شد و برای 5 سال آینده رشد 26/48 درصدی برای شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش پیش‌بینی شده است.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی مطرح کرد
تلاش برای بهبود طرح‌های قبلی تعزیرات
سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی گفت:‌ طرح‌های اجرایی در تعزیرات را مورد بررسی قرار خواهیم داد، اگر طرحی خوب و موثر باشد همان را ادامه می‌دهیم اما اگر نیاز به تغییرات باشد با کمک مدیرانی که هستند روش بهتری را جایگزین خواهیم کرد. عبدالعلی میرکوهی درباره مسؤولیت جدید خود در سازمان تعزیرات حکومتی به فارس اظهار داشت: من همچنان در معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت دادگستری هستم و با حفظ سمت به عنوان سرپرست تعزیرات حکومتی انتخاب شدم. وی با بیان اینکه در مجموع اوضاع تعزیرات حکومتی خوب است، گفت: طی مطالعاتی که داشتم، این سازمان از جهت تعداد نیرو، عملکرد و آمار فعالیت‌ها وضعیت مناسبی دارد. سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: چند روز پیش که وقت‌های رسیدگی هر پرونده را بررسی می‌کردم به میانگین خوبی رسیدم چرا که به طور معمول زمان رسیدگی به هر پرونده در برخی استان‌ها یک‌ماهه و در برخی استان‌ها حتی
20 روزه است که این موضوع نسبت به حجم پرونده در هر استان متفاوت است.

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه راقی
مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اندیشه راقی با حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی روز یکشنبه 17 بهمن برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز» مسعود معصومی، دبیر اجرایی نمایشگاه اندیشه راقی درباره مراحل و روند اجرایی نمایشگاه گفت: افتتاحیه نمایشگاه روز 17 بهمن‌ماه ساعت10 صبح خواهد بود که در این مراسم شخصیت‌های داخلی و خارجی از کشور‌های قاره اروپا، آفریقا و آمریکای‌جنوبی حضور می‌یابند. این میهمانان در یک بازه زمانی 5روزه در کنار برگزاری نمایشگاه،در نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های توانمند‌سازی حاضر خواهند بود. وی با بیان اینکه 27 مجموعه داخلی و 13 مجموعه خارجی مورد پذیرش قرار گرفتند، افزود: موسسات در نمایشگاه به نمایش آثار و تالیفات و معرفی دستاورد‌های تبلیغی و ترویجی خواهند پرداخت. معصومی افزود: ساعات بازدید از نمایشگاه 9 صبح الی 20  است.
 


Page Generated in 0/0048 sec