printlogo


کد خبر: 171488تاریخ: 1395/11/16 00:00
آوای شهر

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی
هوای سرد ماندگار است
مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور بویژه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد و این سامانه شنبه از کشور خارج خواهد شد. به گزارش میزان، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می‌یابد، اظهار داشت:  کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور بویژه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می‌دهد و این سامانه شنبه از کشور خارج خواهد شد. وظیفه همچنین تاکید کرد: کاهش دما در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه و روز جمعه در نیمه شرقی کشور حدود  5 تا 10 درجه سلسیوس پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق ماندگار باشد. مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت آسمان تهران نیز گفت: دمای تهران جمعه حداقل منفی 5 و حداکثر صفر درجه سانتیگراد و روز شنبه نیز حداقل منفی 4 و حداکثر صفر درجه سانتیگراد خواهد بود.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر پیشنهاد داد
بخشودگی عوارض تولیدکنندگان پوشاک ایرانی- اسلامی
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران پیشنهاد داد شهرداری تهران برای تولیدکنندگان پوشاک که نسبت به تولید انبوه طرح‌های برگزیده جشنواره مد و لباس اسلامی تسنیم اقدام می‌کنند، مشوق‌هایی از قبیل بخشودگی عوارض کسب و پیشه پیش‌بینی کند. به گزارش ایسنا، مجتبی شاکری ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره مد و لباس تسنیم توسط شهرداری تهران،‌ گفت: این قبیل اقدامات ارزشمند است و محفلی برای گرد آمدن همه دغدغه‌مندان این حوزه است اما از آنجا که مقطعی و فرآیندی نیمه‌تمام است، تاثیر جریان‌سازی که انتظار می‌رود را بر جای نخواهد گذاشت. شاکری تصریح کرد: مدیریت شهری می‌تواند و باید برای اینکه زمینه تولید آثار طراحان برگزیده جشنواره تسنیم فراهم شود، بسته‌های تشویقی برای تولیدکنندگانی که از این طرح‌ها استفاده می‌کنند، پیش‌بینی کند. این بسته‌ها می‌تواند شامل تخفیف یا بخشودگی عوارض کسب و پیشه، عوارض پسماند و نظایر آن باشد. طبعا اگر قرار است برگزاری جشنواره مد و لباس تسنیم ثمره‌ای داشته باشد، قطعا باید برای آن هزینه شود.

تأکید بر آموزش‌های شهروندی
هم‌اندیشی دست‌اندرکاران تدوین برنامه سوم شهرداری تهران با جمعی از فرهنگیان و فرهیختگان حوزه آموزش‌وپرورش در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد.  به گزارش «وطن‌امروز»، بابک نگاهداری رئیس مرکز، در دیدار با جمعی از فرهنگیان و فرهیختگان حوزه آموزش‌وپرورش که در راستای اجرای پیوست مشارکتی برنامه 5ساله سوم شهرداری تهران و با هدف آگاهی و بهره‌گیری از نقطه نظرات و دیدگاه‌های ذی‌نفعان برگزارشد، گفت: فرهنگیان به عنوان یکی از گروه‌های مرجع در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر  است که امروز میزبان این قشر فرهیخته هستیم تا بتوانیم از نگاه و دیدگاه‌های این عزیزان در تدوین برنامه سوم شهرداری استفاده کنیم.  گفتنی است در این جلسه فرهنگیان منتخب تهران، ضمن بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه تعامل و همکاری بیشتر شهرداری و آموزش‌وپرورش، بر لزوم هم‌افزایی و همسویی بیشتر برنامه‌ریزی‌های این دو نهاد بزرگ،  همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های شهروندی و فرهنگی نظیر سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی، اوقات فراغت، ترافیک، کتابخوانی و برگزاری اردوهای فرهنگی و استمرار و ضمانت اجرایی قوی‌تر تفاهمنامه‌ها و طرح‌های مشترک 2 نهاد تاکید کردند.
 


Page Generated in 0/0050 sec