printlogo


کد خبر: 171496تاریخ: 1395/11/16 00:00
اخبار

حسن جوهرچی درگذشت
حسن جوهرچی، بازیگر سینما و تلویزیون صبح دیروز دار فانی را وداع گفت.
به گزارش «وطن‌امروز»، حسن جوهرچی، بازیگر سینما و تلویزیون صبح دیروز دارفانی را وداع گفت. وی به دلیل بیماری و عارضه کبدی در بخش ‌آی‌سی‌یو بستری بود.  به گفته یکی از نزدیکان این بازیگر، وی صبح روز گذشته به دلیل ایست قلبی درگذشت. حسن جوهرچی در سال ۱۳۴۷ در یک خانواده اردبیلی در تهران متولد شد. وی لیسانس عکاسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران  را داشت. بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با «فیل در تاریکی» که بعد از 15 سال کامل شد، شروع کرد. نخستین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم «برخورد» به کارگردانی سیروس الوند بود. او با بازی در 2 سریال تلویزیونی
«در پناه تو»  و «در قلب من» به مدت یک دهه از چهره‌های محبوب تلویزیونی طی سال‌های میانی دهه 70 تا اواسط دهه 80 بود. فیلم های زیر بخشی از آثار سینمایی است که جوهرچی در آن ها به ایفای نقش پرداخته است:  آبی (۱۳۷۹)، آقای رئیس‌جمهور (۱۳۷۹)، دختری بنام تندر (۱۳۷۹)، بادام‌های تلخ (۱۳۷۶)، دو زن (۱۳۷۷)،  سلطان (۱۳۷۵)، ضیافت (۱۳۷۴)، ویرانگر (۱۳۷۴)،  بر بال فرشتگان (۱۳۷۱)، برخورد (۱۳۷۰)، فیل در تاریکی (۱۳۶۸). اما شاید بتوان گفت بیش از همه بازی در سریال تلویزیونی در پناه تو در درخشش و شهرت او تاثیرگذار بوده است. سریالی به کارگردانی حمیده لبخنده که بارها از تلویزیون بازپخش شد و هر بار مورد توجه مخاطبان گذشته و اکنون قرار گرفت.  تنهایی لیلا، برابر با اصل، شب‌های روشن، مثل شیشه، سراب، فاصله‌ها، فاکتور هشت (مجموعه تلویزیونی)، بوی عیدی، جابر ابن حیان، هویت پنهان، پیله‌های پرواز، او یک فرشته بود، غریبانه، سیمای مدرسه، مشق عشق، نسیم رؤیا، روزهای زندگی، در پناه تو، دومین انفجار، وکلای جوان و هدف گم‌شده از جمله آثار تلویزیونی این بازیگر هستند.حسن جوهرچی سابقه اجرای تلویزیونی را هم در کارنامه خود داشت. او در سال ۱۳۸۹ در برنامه ویژه ماه رمضان شبکه سوم سیما به نام ماه‌عسل مجری‌گری کرد. پیکر این هنرمند روز یکشنبه ساعت 9 صبح از مقابل خانه سینما به سمت بهشت زهرا تشییع شده و در قطعه هنرمندان آرام خواهد گرفت.

انتقاد از اختصاص بدترین زمان نمایش برای «رهایی از بهشت»
کارگردان انیمیشن «رهایی از بهشت» با انتقاد از اختصاص بدترین زمان نمایش به این فیلم در کاخ رسانه‌های جشنواره فیلم فجر، رویکرد مسؤولان سینمایی نسبت به این هنرصنعت ملی را نادرست دانست. علی نوری اسکویی، کارگردان فیلم سینمایی انیمیشن «رهایی از بهشت» گفت: در گذشته هر کسی یا هر چیزی تک بود بیشتر تحویل گرفته می‌شد ولی گویا جشنواره فیلم فجر از این قاعده مستثنا است و انیمیشنی مانند «رهایی از بهشت» که بعد از 4 سال تلاش نزدیک به ۱۰۰ نفر از فعالان در این عرصه ساخته شده است در شرایط مناسبی در کاخ جشنواره اکران نمی‌شود. وی بیان کرد: هرچند انیمیشن «رهایی از بهشت» به بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرده است اما به جای اینکه شرایط مناسبی برای دیده شدن آن در کاخ جشنواره و برای اهالی رسانه فراهم کنند، آخرین سانس در آخرین روز از برگزاری این رویداد مهم هنری را برای آن در نظر گرفته‌اند.

اقباشاوی: سینمای دفاع‌مقدس دچار عقبگرد شده است
دانش اقباشاوی، کارگردان سینما، در حاشیه برگزاری جشنواره فجر گفت: سینمای دفاع‌مقدس بسیار سینمای جذابی است، چرا که ما یک دفاع‌مقدس داشته‌ایم که پر از درام و قهرمان است. به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: یکی از معضلات ما در حال حاضر در سینما این است که فیلم‌های‌مان قهرمان ندارد. سینمای دفاع‌مقدس سینمایی است که می‌تواند سینمای پرفروش و پرتماشاگری باشد. من می‌توانم شما را ارجاع بدهم به فیلم‌های «سرزمین خورشید»، «سفر به چذابه» و «کودک و اسلحه» که بسیار فیلم‌های جذابی بودند؛ متاسفانه نمی‌دانم چرا اینقدر در ساخت فیلم‌های دفاع‌مقدس عقبگرد کرده‌ایم. دفاع‌مقدس ما پر از قهرمانی، سلحشوری و درام است. جای تأسف است که بگویم سینمای دفاع‌مقدس ما در حال حاضر راکد مانده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec