printlogo


کد خبر: 171501تاریخ: 1395/11/16 00:00
رویدادها

اشک‌های کارگردان «انزوا» در برج میلاد
نشست خبری فیلم «انزوا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی در حالی در برج میلاد برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. به گزارش ایرنا، عباس میرزایی خطاب به خبرنگاران گفت: نظر شما برای ادامه کار من بسیار مهم است، از مادرم تشکر می‌کنم که 2 سال صبوری کرد تا نخستین فیلم بلند سینمایی خود را بسازم چرا ساخت اولین فیلم بلند، کاری بسیار دشوار است. کارگردان این فیلم هنگامی که یکی از خبرنگاران از فیلم وی تمجید کرد؛ اشک‌هایش سرازیر شد و هنگامی که می‌خواست به سخن ادامه دهد نتوانست اما در نهایت به سختی کلام خود را همراه با گریه ادامه داد که این موضوع باعث شد اکثر عوامل فیلم نیز گریه کنند. وی گفت: ما می‌خواستیم فیلمی بسازیم و به تمام کسانی که با استعداد بی‌نظیر، از سینما مایوس و ناامید رفتند، نشان دهیم می‌توانند مقاومت کنند و فیلم بسازند. عباس میرزایی اظهار داشت: من این فیلم را ساختم تا دوستانم سرشان را بالا بگیرند، خواستیم ثابت کنیم منزوی نیستیم و ما نیز می‌توانیم راجع به سینما صحبت کنیم.

خروج «آذر» و «قاتل اهلی» از آرای مردمی جشنواره فجر
2 فیلم سینمایی «قاتل اهلی» و «آذر» به دلیل قرار نگرفتن در جدول سینماهای مردمی در 3 روز اول جشنواره، از رقابت سیمرغ مردمی حذف شدند.به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، علی آشتیانی‌پور، مدیر بخش آرای مردمی جشنواره با اعلام این مطلب گفت: طبق آیین‌نامه هر کدام از ۴۴ فیلم بخش چشم‌انداز باید در 3 روز اول جشنواره حداقل یک سانس در جدول سینماهای مردمی داشته باشند تا وارد رقابت سیمرغ مردمی شوند و 2 فیلم سینمایی «قاتل اهلی» و «آذر» به دلیل قرار نگرفتن در جدول سینماهای مردمی طی 3 روز اول جشنواره، از رقابت سیمرغ مردمی حذف شدند.

ساختن فیلم سیاسی سخت‌تر از فیلم جنگی است
نشست خبری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی» با حضور مسعود اطیابی، کامبیز دیرباز، شهرام عبدلی و هادی انباردار در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. به گزارش فارس، مسعود اطیابی با اشاره به اینکه مطمئنا فیلمش کامل نیست و نواقصی هم دارد، گفت: شاید برخی کار ما را قبول نداشته باشند اما من موضوع را از نزدیک دیدم و لمس کردم و سعی کردم کمترین تحریفی در آن صورت بگیرد. این کارگردان همچنین توضیح داد: نکته اصلی در قضیه 88 این است که واقعیت‌ها و حقیقت پنهان شد، در این بین متوجه نمی‌شدیم فردی که کشته می‌شود بسیجی است یا فتنه‌گر! همین برای همه ابهاماتی را ایجاد می‌کرد. در بخش دیگر انباردار تهیه‌کننده ماه‌گرفتگی  درباره تجربه این ژانر سیاسی گفت: تصور می‌کردم تجربه فیلم‌های جنگی سخت است اما این کار دشوار‌تر بود. ما فکر می‌کردیم سال گذشته کار برای فجر آماده شود اما نشد. کسانی بودند که کار را زود قضاوت می‌کردند و فضایی فراهم می‌شد که دوستان برای همکاری با ما مشکل پیدا می‌کردند اما من از تیم بازیگری و پشت دوربین راضی هستم.

آغاز فعالیت صداوسیمای جمهوری اسلامی با «الله‌الله»
آهنگساز قطعه ماندگار «الله‌الله» در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشتش در اختتامیه اولین جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی از حس و حال ساخت این قطعه در روزهای آغازین پیروزی انقلاب گفت. به گزارش مهر، فریدون خشنود آهنگساز قطعه ماندگار «الله‌الله » که در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صدای رضا رویگری در میان مخاطبان معرفی شد، بیان کرد: اگر یک هنرمند قبل از تولید کارش فقط به این فکر کند که پس از تولید اثر قرار است از او تجلیل به عمل آید و همه برای او سوت و دست بزنند به طور حتم سخت در اشتباه است. البته شاید چنین فرآیندی برای جوانان جذاب و هیجان‌انگیز باشد اما برای من که سال‌هاست در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنم دیگر قدردانی و تشویق و امثالهم تاثیری روی آنچه از قبل انتخاب کردم، ندارد. وی ادامه داد: بعد از تولید قطعاتی چون «الله‌الله» که مورد استقبال مردم قرار گرفت من دیگر خود را متعلق به خودم نمی‌دانم و ایجاد چنین استقبال پرشوری را مرهون وظیفه‌ای می‌دانم که در روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی داشتم. حرکت پرشور و خون شهدای عزیز انقلاب اسلامی بود که من را مجاب کرد تا در یک حرکت کاملا شخصی و معنوی دست به تولید قطعه «الله‌الله» بزنم و بسیار خوشحالم که آن سرود ماندگار آغازگر فعالیت‌های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.


Page Generated in 0/0070 sec