printlogo


کد خبر: 171505تاریخ: 1395/11/16 00:00
اخبار

علی  رستمی‌کیا:
جام‌جهانی هنرمندان محلی است برای آشنایی با فرهنگ غنی همدان
وطن امروز: به روز افتتاحیه جام‌جهانی هنرمندان در حالی نزدیک می‌شویم که هنوز برنامه دقیقی از این مراسم مخابره نشده است. به همین بهانه از علی رستمی‌کیا حامی مالی این مسابقات که به میزبانی شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود جویا شدیم چه برنامه‌هایی برای این مسابقات طرح‌ریزی شده است. وی در در این‌باره می‌گوید: تلاش شده است از میهمانان خارجی این مسابقات به نحوی که در خور ایران و ایرانی است پذیرایی شود. مسابقاتی چون دیدار ایران و برزیل و حتی مسابقه‌ای که میان ایران و آلمان برگزار می‌شود قطعا مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار خواهد گرفت به همین جهت باید با پوشش صحیح پیام صلح، دوستی و آزادگی این مسابقات مخابره شود. در همین حال، وی درباره اینکه آیا شعاری برای این مسابقات در نظر گرفته شده است یا خیر می‌گوید: ایده شعار بسیار جالب است زیرا در حال حاضر منطقه خاورمیانه و پیرامون آن آلوده ویروسی به نام داعش است به همین جهت همدان و مسابقات فوتبال جام هنرمندان می‌تواند به نوبه خود ایفای نقش کند.
 
 کی‌روش و الجزایر  یک امضا مانده بود
سایت الجزایری و فرانسوی‌زبان  competition.dz  در گزارشی ادعا کرد رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر پس از آخرین استعفای کارلوس کی‌روش از هدایت تیم‌ملی ایران در اوایل ژانویه سال 2017 با این مربی پرتغالی مذاکره کرد و با او برای سرمربیگری تیم‌ملی الجزایر به توافق کامل رسید اما به دلیل مخالفت فدراسیون فوتبال ایران و درخواست غرامت یک میلیون دلاری، این توافق به امضای قرارداد منجر نشد. به گزارش آی‌اسپورت، این در حالی بود که الجزایری‌ها تقریبا از حضور کارلوس کی‌روش بر نیمکت تیم‌ملی این کشور مطمئن بودند اما مخالفت فدراسیون فوتبال ایران همه معادلات آنها را بر هم زد. در حال حاضر مذاکرات بین 2 طرف متوقف شده اما هنوز همه چیز منتفی نیست. 2 ماه دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال الجزایر برگزار می‌شود و در صورتی که محمد رائورائوا، رئیس فعلی دوباره به ریاست برسد ممکن است مذاکرات بین 2 طرف دوباره آغاز شود.
 
کدام کشور جانشین  تیم  ملی کشتی آمریکا می‌شود؟
وزارت امور خارجه ایران و مراجع ذی‌صلاح در کارگروه ویژه با حضور تیم‌ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های جام‌جهانی ایران مخالفت کردند. به‌ گزارش ‌ایسنا، به دنبال دستور نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور افراطی آمریکا در جلوگیری از ورود اتباع 7 کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا، وزارت امور خارجه ایران نیز با حضور تیم‌‌ملی کشتی آمریکا در جام‌جهانی کشتی آزاد که قرار است 28 و 29 بهمن‌ماه جاری در کرمانشاه برگزار شود مخالفت کرد. رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: وزارت امور خارجه روز پنجشنبه این موضوع را به فدراسیون کشتی اعلام کرد و ما نیز در نامه‌ای به اتحادیه جهانی خواستار معرفی تیم جایگزین تیم آمریکا شدیم. در صورتی که تیم جایگزین از سوی اتحادیه جهانی معرفی نشود رقابت‌های جام‌جهانی بدون حضور آمریکا و با شرکت 7 تیم برگزار می‌شود. فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه‌ای به اتحادیه جهانی کشتی خواستار اعلام تیم هشتم و جایگزین تیم آمریکا در جام‌جهانی آزاد در کرمانشاه شد. رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.
 
ارسلان کاظمی بهترین ریباندر غرب‌آسیا شد
ملی‌پوش بسکتبال ایران در پایان رقابت‌های غرب‌آسیا به عنوان بهترین بازیکن ریباندر این تورنمنت معرفی شد. در پایان رقابت‌های بسکتبال غرب‌آسیا تیم ملی ایران بعد از لبنان نایب‌قهرمان شد و سهمیه آسیا کاپ سال آینده را کسب کرد. در پایان این تورنمنت ارسلان کاظمی، ملی‌پوش جوان بسکتبال ایران به عنوان بهترین ریباندکننده انتخاب شد. همچنین فادی الخطیب، ستاره تاثیرگذار بسکتبال لبنان که نقش زیادی در قهرمانی کشورش ایفا کرد به عنوان ارزشمندترین بازیکن میدان انتخاب شد.  نکته جالب توجه در مراسم اختتامیه مسابقات در اردن این بود که مسؤولان برگزاری این تورنمنت سکوی قهرمانی برای تیم‌ها آماده نکرده ‌بودند و سکو‌های قهرمانی انفرادی بود.


Page Generated in 0/0118 sec