printlogo


کد خبر: 171512تاریخ: 1395/11/16 00:00
چهارگوشه

اعتراضات ضد دولتی در رومانی
در پی تصمیم دولت رومانی برای کاهش مجازات یا عفو مفسدان اقتصادی، هزاران تن از مردم این کشور دست به راهپیمایی اعتراضی زدند. وزیر بازرگانی رومانی هم در پی اعتراضات و به دلیل «عذاب وجدان» از مقام خود استعفا داد. بر اساس این حکم که روز سه‌شنبه به تصویب دولت رسید، برای افرادی که به کمتر از 5 سال زندان محکوم شده‌اند عفو عمومی در نظر گرفته شده است. این عفو شامل حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی خواهد شد که بخشی از آنها سیاستمدارانی هستند که به اتهام فساد مالی محکوم شده‌اند.

عملیات تروریستی در موزه لوور پاریس
منابع پلیس روز جمعه اعلام کردند یک سرباز فرانسوی به روی مردی که تلاش داشت با چاقو به او در نزدیکی موزه لوور حمله کند آتش گشوده است. پلیس می‌گوید مهاجم هنگام حمله فریاد «الله‌اکبر» سر داده است. وزارت کشور در توئیتری از وقوع «یک رخداد امنیتی جدی» در محوطه موزه لوور خبر داده است. نخست‌وزیر فرانسه نیز که برای یک دیدار در شمال این کشور به سر می‌برد، گفته ماهیت این حمله تروریستی بوده است.  موزه لوور در مرکز پاریس قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه است.

وخامت اوضاع در شرق اوکراین
گزارش‌ها حاکی از آن هستند که جنگ میان نیروهای دولتی و شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، روز پنجشنبه ادامه یافته و اوضاع این منطقه مجددا متشنج شده است. شهرک آودیوکا واقع در اطراف شهر ماریوپل در جنوب اوکراین طی این مدت هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفته و این شدیدترین حملات در شرق اوکراین در ماه‌های اخیر بوده است. دولت اوکراین گفته برای جلوگیری از بروز یک بحران انسانی، ساکنان شهر را به محلی امن انتقال خواهد داد.

بازداشت همراهان امیر قطر در پاکستان
نیروهای مرزی پاکستان 16 نفر از همراهان امیر قطر را  به جرم نادیده گرفتن موانع ایجاد شده یک پست ایست و بازرسی در منطقه نوشکی از توابع بلوچستان، بازداشت کردند. به گزارش داون، هر ساله اعراب در فصل سرما برای شکار هوبره وارد پاکستان می‌شوند اما امسال سفر آنها جنجال زیادی برپا کرده است. کشاورزان به علت خراب شدن محصولات خود به دلیل حضور شکارچیان عرب با شرکت در تظاهرات گسترده اعلام کردند اجازه نمی‌دهند آنها در زمین‌های زراعی تفریح کنند.

تداوم تظاهرات بحرینی‌ها درآستانه ششمین سالروز انقلاب
همزمان با نزدیک شدن به ششمین سالگرد انقلاب 14 فوریه بحرین، مردم این کشور همچنان به تظاهرات در مناطق مختلف ادامه می‌دهند. طبق گزارش رسانه‌های منطقه‌ای، جوانان انقلابی شهرک المعامیر و جزیره ستر، شب جمعه به خیابان‌ها آمده و با سر دادن شعارهایی، همبستگی خود با شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب این جزیره را که رژیم از وی سلب تابعیت کرده است، اعلام کردند. همچنین تظاهرات‌هایی نیز در شهرک وادیان واقع در جزیره ستره برگزار شد و نیروهای آل‌خلیفه به سمت تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند. طبق گزارش شبکه 14 فوریه در شهرک النویدرات نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و طی آن نیروهای امنیتی بحرین با تظاهرات‌کنندگان درگیر شدند. در شهرک النعیم نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر پایبندی به گرفتن انتقام خون شهدا از آل‌خلیفه تأکید کردند. از سوی دیگر، تحصن ساکنان منطقه محاصره شده الدراز مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم برای دویست‌وبیست‌وهشتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. نیروهای امنیتی بحرین نیز همچنان در اطراف شهرک الدراز استقرار دارند. تحصن‌کنندگان همچنین پنجشنبه‌شب نماز جماعت مغرب و عشاء را به جا آورده و پس از آن تظاهراتی را در شهرک الدراز همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب و همچنین صبح جمعه نماز جماعت صبح را مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم برگزار کردند.
 


Page Generated in 0/0046 sec