printlogo


کد خبر: 171515تاریخ: 1395/11/16 00:00
بازدید تأمل برانگیز آخوندی از مسکن مهر پردیس پس از سال‌ها
وزیر راه در آستانه استیضاح به فکر مسکن‌مهر افتاد!

اسدالله خسروی: وزیر را‌ه‌وشهرسازی در آستانه استیضاحش، پس از حدود 4 سال بی‌توجهی و مزخرف دانستن طرح مسکن‌مهر بالاخره به‌یاد این پروژه افتاد و در بازدیدی تامل برانگیز از چگونگی روند پیشرفت فیزیکی واحد‌های مسکن مهر پردیس دیدن کرد. به گزارش «وطن‌امروز» عباس آخوندی که قبل از جلوس بر کرسی وزارت راه‌وشهرسازی همواره با انتقاداتی تند مخالف شدید اجرای طرح مسکن‌مهر بود، با ورود به ساختمان دادمان و کسب مقام عالی وزارت در این حوزه، دشمنی علنی خود را با این پروژه در همان روزهای اول وزارتش با ممانعت از تداوم ساخت‌وساز طرح مسکن‌مهر نشان داد تا جایی که جز یک بار هیچ وقت حاضر نشد از این پروژه مهم بازدید کند یا پای درد دل هزاران خانوار کم‌درآمد که به امید رسیدن به سرپناهی در این چند سال موانع و مشکلات عدیده‌ای را به خود دیدند بنشیند. وزیر راه‌وشهرسازی درست یک هفته پس از گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهی شهرستان پردیس شد و از پروژه مسکن‌مهر این شهرستان بازدید کرد اما وی با گذشت حدود 4 سال هیچ وقت نه برای افتتاح پروژه‌های ساخته شده و نه سرکشی از روند کار چنین طرحی حاضر نشد به پروژهای مسکن‌مهر حتی به احترام ساکنان یا مردمی که می‌خواهند در این واحدهای مسکونی زندگی کنند سر بزند. بی‌توجهی‌های وزیر راه‌وشهرسازی به مسکن‌مهر باعث شد طی این چند سال روند کار نیز به کندی پیش رود و مشکلات عدیده‌ای چون افزایش قیمت‌ها و... متقاضیان مسکن‌مهر را در فشار یا محدودیت قرار دهد. حال که یک هفته به استیضاح عباس آخوندی از سوی مجلس شورای اسلامی مانده است، وی در حرکتی مبهم و تامل‌برانگیز پس از سال‌ها به فکر مردم و مسکن‌مهر افتاده است!
غم‌های مسکن‌مهر را برای خود نگه می‌داریم تا مردم راحت زندگی کنند
وزیر راه در این بازدید با بیان اینکه یک ریال برای دیوار حائل پیش‌بینی نشده بود، گفت: غم‌ها را برای خود نگه می‌داریم و کارها را به اتمام می‌رسانیم که مردم عزیز زندگی راحتی را آغاز کنند. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی پنجشنبه از واحدهای در دست ساخت و رو به اتمام فازهای 5، 8، 9 و 11 مسکن‌مهر پردیس بازدید کرد. وی پس از این بازدید با بیان اینکه شاهد پیشرفت‌های خوبی در پروژه‌ها هستیم، اظهار کرد: وسعت جمعیت‌پذیری پردیس 2 برابر کاشان و بسیاری از شهرهای بزرگ است و از این رو انجام کارهای زیربنایی در اینگونه شهرها  سخت و دشوار است. وی با بیان اینکه برنامه ما علاوه بر ساخت، محله‌محوری است تا مردم در زمان ساکن شدن از خدماتی مانند مدرسه، آب، برق، گاز، مجتمع‌های تجاری، نانوایی،‌ آسفالت و... برخوردار باشند، تصریح کرد:‌ ساخت 37 باب مدرسه در دستور کار است که  6 باب آن تکمیل شده و مابقی در مرحله اتمام کار قرار دارند. تلاش می‌کنیم  محله ایرانشهر فاز 11 را که دارای خدماتی مانند کلانتری، مجتمع تجاری، مدرسه و نانوایی است تکمیل و تحویل دهیم. وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم با افزایش وام 30 میلیونی به 40 میلیون تومان کار مسکن‌مهر را به اتمام برسانیم از اولویت‌ قرار دادن پردیس به علت حجم بالای کار در طرح افزایش وام خبر داد و افزود: در پردیس دیوارهای حائلی به ارتفاع 17 متر داریم که حتی ریالی برای این کارها پیش‌بینی نشده بود اما غم‌ها را برای خود نگه می‌داریم و کارها را به اتمام می‌رسانیم که مردم عزیز زندگی راحتی را آغاز کنند. آخوندی افزود: تونل دسترسی به فاز 11 دیده نشده بود ولی جهت دسترسی به این فاز باید احداث می‌شد که بودجه‌ای هم برای آن در نظر نگرفته شده بود که از منابعی دیگر آن را انجام دادیم.‌ قرار است هفته آینده جلسه بررسی استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود. این جلسه قرار بود یکشنبه 11 بهمن برگزار شود که وزیر راه‌وشهرسازی به دلیل عدم دعوت رسمی در آن شرکت نکرده بود.
۲۴ بهمن؛ بررسی درخواست استیضاح آخوندی
سخنگوی کمیسیون عمران از بررسی استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در نخستین نشست کمیسیون متبوعش پس از تعطیلات ۲۲ بهمن خبر داد. صدیف بدری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اینکه استیضاح عباس آخوندی به دلیل عدم حضور وی در نشست کمیسیون عمران به هیات‌رئیسه ارجاع شد، افزود: نظر هیات‌رئیسه بر این بود که باید به صورت کتبی از وزیر راه برای حضور در جلسه دعوت می‌شد و به دستور جلسه اکتفا نمی‌شد. سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نشست آتی کمیسیون به صورت کتبی از وزیر راه دعوت می‌شود، تصریح کرد: این نشست با حضور وزیر و نمایندگان استیضاح‌کننده برگزار می‌شود که در صورت عدم اقناع به هیات‌رئیسه مجلس ارجاع می‌شود.
طرح مسکن‌مهر سونامی قیمت مسکن را کنترل کرد
عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نقاط قابل انتقاد به دولت فعلی ادامه ندادن ساخت و ساز و تکمیل بموقع طرح مسکن‌مهر است، به جهت آنکه این طرح اساسا حرکت بسیار خوبی بود که توسط دولت قبل اجرایی شد. حسین میرمحمدی با اشاره به نقاط ضعف و قوت طرح مسکن‌مهر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی در برخی پروژه‌ها مسکن‌مهر شهرستان‌ها به اندازه کافی مدیریت نشد اما در کلان قضیه اگر طرح مسکن‌مهر در کشور اجرا نمی‌شد اکنون با سونامی قیمت مسکن مواجه می‌شدیم. وی افزود: وجود پروژه‌های مسکن‌مهر حتی در برخی مناطق کشور به صورت مازاد موجب شده است قیمت‌ها در بازار مسکن تا حد قابل توجهی کنترل شود که این موضوع  خود عاملی است تا نیاز به مسکن تا حدی برطرف شود. میرمحمدی خاطرنشان کرد: دولت فعلی از ابتدا با طرح مسکن‌مهر مخالفت کرد و همتی برای عملیاتی شدن تمام و کمال آن نکرد این درحالی است که مقام معظم رهبری نیز بر اتمام پروژه‌های مسکن‌مهر تاکید دارند.
 


Page Generated in 0/0049 sec