printlogo


کد خبر: 171593تاریخ: 1395/11/18 00:00
تشکیل کمیته رسانه‌ای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
ذوالقدر: پدرخوانده‌ها کنار بروند مردم تصمیم‌ می‌گیرند

 همایش مقدماتی مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در شرایطی پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد که قرار است مجمع ملی این جبهه مردمی پنجشنبه هفته آینده با حضور تمام کمیته‌های تشکیل شده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  برگزار شود تا در آن هیات‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و همچنین 10 کاندیدای این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده انتخاب شوند. به گزارش «وطن امروز» در همایش مقدماتی مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که رسانه‌ها اخبار مربوط به آن را روز گذشته منتشر کردند،
سید محمدباقر ذوالقدر، رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به لزوم تجمیع نیروهای انقلابی فراوان اما پراکنده در کشور اشاره کرد. او از پایان عصر پدرخوانده‌ها گفت و تاکید کرد کسانی که فکر می‌کنند مردم صغیر و مهجورند و باید برای آنها و به جای آنها تصمیم گرفت، باید کنار بروند. به گزارش خبرگزاری‌ها، سید محمدباقر ذوالقدر در همایش مقدماتی مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در تالار آدینه تهران برگزار شد، گفت: ما نیروی انقلابی فراوان اما پراکنده در کشور داریم که باید تجمیع و متحد شوند، در کنار یکدیگر قرار بگیرند و قدرت خود را چند برابر کنند. انقلاب اسلامی ثروت اجتماعی فراوانی در اختیار دارد که متاسفانه به سرمایه اجتماعی تبدیل نشده است. وی اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای پاسخ به این فراخوان و نیاز قطعی زمان شکل گرفت و برای دفاع از انقلاب و احیای ارزش‌ها در اندیشه و عمل و ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی تشکیل شد.
پدرخوانده‌ها کنار بروند
ذوالقدر در ادامه سخنان خود افزود: این جبهه یک حرکت مردمی است. برای جبهه، اصل مردم است. عنوان مردمی به صورت اتفاقی و تحمیلی نیامده است و پیام آن این است که مردم تصمیم‌گیر هستند، پدرخوانده‌ها باید کنار بروند، کسانی که فکر می‌کنند مردم صغیر و مهجورند و باید برای آنها و به جای آنها تصمیم گرفت، باید کنار بروند، راه را باز کنند که مردم خودشان تصمیم بگیرند و سرنوشت خودشان را خود تعیین کنند. تجربه نیز نشان می‌دهد هر گاه مردم به صحنه آمدند و تصمیم گرفتند و اقدام کردند موفق و درست عمل کردند. ذوالقدر در بخش دیگری از سخنان خود به مکانیسم مردمی این جبهه اشاره کرد و گفت: با توجه به مبانی و ارزش‌های جبهه که تصمیم‌گیری در آن مردم‌سالارانه و مشارکتی است،  برخلاف این روش که سران گروه‌های سیاسی در اتاق‌های در بسته بنشینند و برای دیگران تصمیم بگیرند و دیگران موظف به اجرای آن باشند، نیروهای انقلاب با انتخاب نمایندگان خود در مجامع مختلف و مجمع ملی در فرآیند تصمیم‌گیری درباره مسائل اساسی انقلاب مشارکت خواهند داشت.
سهمیه 40 درصدی به جوانان
رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: مجامع نیروهای انقلاب در سطح کشور در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده است که نمایندگان خود را برای حضور در مجمع ملی تعیین می‌کنند و تاکید می‌کنیم این نمایندگان با انتخابات تعیین شوند. ذوالقدر ادامه داد: ترکیب نمایندگان نیز مهم است و حتما باید حداقل 40 درصد از جوانان نسل سومی در آن حضور داشته باشند، چرا که جوانان همواره نیروی محرکه و توفنده انقلاب بوده و هستند و جبهه باید از نشاط، صفا، تلاش  و امید جوانی آنها برخوردار شود. رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه خانم‌ها 30 درصد ترکیب مجمع عمومی را تشکیل می‌دهند، گفت: این مجمع که قریب به 2 هزار و 500 نفر در آن حضور دارند، نقش پارلمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را ایفا می‌کند و در آن چندین مرحله رای‌گیری صورت می‌گیرد که یکی از رای‌گیری‌ها برای تعیین هیات رئیسه مجمع که عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری جبهه است، خواهد بود و همچنین تعیین نامزدهای اولیه انتخابات ریاست جمهوری جبهه و تصمیم‌گیری درباره مرامنامه و اساسنامه و آیین‌نامه داخلی مجمع و نیز شاخص‌های نامزدهای مقبول ریاست جمهوری از وظایف این مجمع خواهد بود که با مذاکره و رای‌گیری انجام می‌شود.
تشکیل کمیته رسانه‌ای‌ها
نخستین نشست مجمع عمومی قشر رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح دیروز یکشنبه در سالن همایش‌های حوزه هنری برگزار شد. در این نشست که 400 نفر از مدیران، سردبیران و نمایندگان خبرنگاران 50 رسانه و تشکل صنفی خبرنگاران و نیز منتخبانی از فعالان فضای مجازی برای انتخاب و معرفی نمایندگان قشر رسانه به مجمع عالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شرکت داشتند، 20 نفر از فعالان رسانه‌ای برای شرکت در مجمع عالی جبهه نیروهای مردمی انقلاب توسط شرکت‌کنندگان انتخاب شدند. مهدی فضائلی، مسعود بصیری، عباس درویش‌توانگر، کاوه اشتهاردی، سید یاسر جبرائیلی، غلامرضا نوری، رضا داوری، مجید قلی‌زاده، پیام تیرانداز، حسن کربلایی، علی عسکری، امیرابراهیم رسولی، مرتضی خلفی‌زاده، محمد شجاعیان، محمدصادق عرب، حسام‌الدین برومند، غلامرضا نوری، رسول شکری‌نیا، علی گل‌وردی و امین صبحی نمایندگان قشر رسانه در مجمع عالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هستند.


Page Generated in 0/0052 sec