printlogo


کد خبر: 171595تاریخ: 1395/11/18 00:00
اخبار

تعهد ایران به پیگیری راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه
دبیر شورایعالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به پیگیری راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می‌داند و راه‌حل نظامی را صرفا در برابر گروه‌هایی که حاضر به کنار گذاشتن سلاح نیستند، موثر می‌داند. علی شمخانی در دیدار «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه با اشاره به تامین بخش عمده‌ای از اهداف ترسیم شده برای اجلاس آستانه، بر نقش مثبت همکاری‌های ایران و روسیه برای تثبیت موفقیت‌های میدانی و همچنین طراحی و اجرای ابتکارات سیاسی تاکید کرد. مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی ایران با سوریه و روسیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد به پیگیری راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه می‌داند و راه‌حل نظامی را صرفا در برابر گروه‌هایی که حاضر به کنار گذاشتن سلاح نیستند موثر می‌داند. دریابان شمخانی گفت: تا زمانی که عناصر داعش و النصره و گروه‌های وابسته به آنها در سوریه حضور داشته و از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت و پشتیبانی شوند، راه‌حل سیاسی و صلح برای سوریه و منطقه دست‌یافتنی نخواهد بود. الکساندر لاورنتیف نیز در این ملاقات گفت: همکاری‌های میدانی ایران، روسیه و سوریه علیه تروریست‌ها و گروه‌هایی که به راه‌حل سیاسی پایبند نباشند، ادامه خواهد یافت و گفت‌وگوهای سیاسی خللی در روند مبارزه با تروریست‌های مسلح ایجاد نمی‌کند.

آمریکا مانع بزرگی برای برجام است
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه تصویب هرگونه تحریم‌ ضدایرانی نقض برجام است، گفت: دستگاه دیپلماسی استراتژی جدیدی برای مقابله با آمریکا تعریف کند. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه رفتارها، نظرات و دیدگاه‌های ترامپ درباره ایران نسنجیده و ناپخته است و دولت باید در زمینه دستورات و اظهارات ضدایرانی اخیر رئیس‌‌جمهور آمریکا مواضع متناسبی اتخاذ کند، گفت: دولت و دستگاه دیپلماسی استراتژی جدیدی را برای مقابله با آمریکا تعریف کند. وی با اعلام اینکه اقدامات اخیر ترامپ ضدایران و برخی کشورها، نتیجه‌ای جز کاهش اعتبار آمریکا در عرصه بین‌المللی ندارد، اظهار داشت: به طور حتم اقدامات ضدایرانی ترامپ نه به نفع آمریکایی‌ها و نه به نفع جامعه بین‌الملل خواهد بود، زیرا نقض برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی به معنای مقابله با منافع تمام کشورهاست. عضو هیات‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه وضع هرگونه تحریم جدید از سوی آمریکا نقض برجام محسوب می‌شود، افزود: امروز آمریکا مانع بزرگی برای برجامی است که خودش آن را امضا کرده. 6 کشور دنیا مقابل ایران نشستند و با ما توافق هسته‌ای را امضا کردند، جمهوری اسلامی ایران برجام را اجرایی کرد اما آنان به تعهدات‌شان در برجام عمل نکردند، دیپلماسی ما ضمن مقاومت در زمان مذاکرات هسته‌ای باید در پسابرجام نیز همچنان ورزیده، کارآزموده، جدی، مصمم و به روز باشد و اجازه وقت‌کشی را به طرف
مقابل ندهد.


توضیح خبرگزاری فارس درباره یک خبر
در پی درج خبری در خبرگزاری فارس با تیتر «صالحی: ترامپ همه چیز را خراب کرد» و انعکاس این خبر در روزنامه «وطن‌امروز» به نقل از فارس، مدیرعامل این خبرگزاری با ارسال متنی به روزنامه «وطن‌امروز» توضیحاتی در این باره ارائه داد. در این متن آمده است:
«در جریان بازدید آقای دکتر صالحی، رئیس محترم سازمان انرژی اتمی از خبرگزاری فارس، خبرنگار بخش اجتماعی خبرگزاری از وی سوالی پیرامون بیمارستان هسته‌ای پرسیده بود که  متاسفانه به دلیل برداشت اشتباه خبرنگار، پاسخ آقای صالحی به این سوال در خبری با تیتر «ترامپ همه چیز را خراب کرد» روی خروجی سایت فارس قرار گرفت. بعد از اینکه سردبیری از انتشار این خبر مطلع گردید، به دلیل اشتباه بودن برداشت خبرنگار، خبر از خروجی حذف شد.»
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به انعکاس خبر مذکور در «وطن‌امروز» افزوده است:
«ازآنجاکه خبر مورد اشاره ناشی از برداشت اشتباه خبرنگار از اظهارات دکتر صالحی بوده، اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند تقاضا کنم در اولین شماره روزنامه، نسبت به درج این توضیح جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید تا خدای ناکرده حقی از افراد ضایع نشود.»
 


Page Generated in 0/0061 sec