printlogo


کد خبر: 171599تاریخ: 1395/11/18 00:00
اخبار

 اعتبار۳۳۴ میلیاردی برای اشتغال
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال آینده ۳۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای اشتغال، کارآفرینی و تنظیم روابط کار در نظر گرفته است که ۲۴ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای این وزارتخانه را شامل می‌شود. به گزارش مهر، در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۶ کل کشور، اعتبارات پیش‌بینی شده وزارت کار برای تنظیم روابط کار ۱۰ میلیارد ریال، برای اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی ۲۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و برای حمایت از اشتغال اقشار خاص نیز ۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. در مجموع برای این 3 بخش ۳۳۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سال آینده برآورد شده است.


تورم دی‌ماه روستایی 1/7 درصد شد
مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه دی‌ماه خانوارهای روستایی را 1/7 درصد اعلام کرد. به گزارش فارس، شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در دی‌ماه سال 1395 عدد 0/249 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 6/0 درصد افزایش داشته است. شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 1/7 درصد افزایش یافته که نسبت به تورم نقطه به نقطه ماه قبل (2/7 درصد)، 1/0 واحد درصد کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل در 12 ماه منتهی به دی‌ماه سال 1395 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستایی)، 1/7 درصد است که نسبت به تورم 12 ماه منتهی به آذرماه 1395 (2/7 درصد)، 1/0 واحد درصد کاهش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 8/271 رسید که نسبت به ماه قبل 4/0 درصد افزایش نشان می‌دهد.


کارمندان چند تومان عیدی می‌گیرند؟
براساس مصوبه هیات دولت، پاداش پایان سال کارمندان موقت و خرید خدمت نباید از ۳۵۰ هزار تومان کمتر باشد. به گزارش تسنیم، هیات دولت پیش از این میزان عیدی کارکنان دولت را 770 هزار تومان اعلام کرده بود اما در تازه‌ترین مصوبه هیات وزیران جزئیات عیدی سال جاری به تصویب رسیده است. بر این اساس در بهمن امسال به همه کارکنانی که به صورت تمام وقت در سال 95 مشغول به خدمت بوده‌اند، مبلغ 770500تومان به عنوان عیدی تعلق خواهد گرفت. همچنین هیات دولت مقرر داشته است، هرگونه پرداخت دیگری به عنوان پاداش آخر سال یا عناوین مشابه ممنوع خواهد بود. همچنین مبلغ تعلق گرفته به کارکنان موقت یا خرید خدمت باید متناسب با میزان خدمت تمام‌وقت و نباید از 350 هزار تومان کمتر باشد. این درحالی است که خدمت نیمه‌وقت بانوان تمام‌وقت بوده و عیدی کامل به آنها پرداخت خواهد شد. معلمان حق‌التدریس نیز به میزان ساعات خدمت از عیدی سال 95 برخوردار خواهند شد. گفتنی است، میزان پاداش پایان سال بازنشستگان و مستمری‌بگیران و وراث مستخدمان متوفا نیز مشابه کارکنان عادی، 770500 تومان خواهد بود.


اختیارات طیب‌نیا بیشتر شد
با تصمیم دولت، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است به نمایندگی از طرف دولت، ضمانتنامه‌های کلی یا اختصاصی برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی را صادر کند. به گزارش مهر، هیات دولت تصویب کرده اختیارات وزیر امور اقتصادی و دارایی در صدور ضمانتنامه‌های مورد نیاز برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی افزایش یابد و بر این اساس، علی طیب‌نیا مجاز شده به نمایندگی از سوی دولت، ضمانتنامه‌های کلی و اختصاصی مورد نیاز را تامین کند. حال توپ در زمین وزارت امور اقتصادی و دارایی است تا با مجموعه تدابیری که شخص وزیر می‌اندیشد، زمینه‌ساز صدور هرچه بیشتر ضمانتنامه‌هایی شود که برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی منوط به تضمین دولت است و همین امر می‌تواند سکویی برای استفاده هرچه بیشتر از تسهیلات مالی خارجی شود.


Page Generated in 0/0046 sec