printlogo


کد خبر: 171604تاریخ: 1395/11/18 00:00
اخبار

توقف پنجره واحد گمرکی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توقف اجرای پنجره واحد گمرکی شد. به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در نامه‌ای که سوم بهمن‌ماه به طیب‌نیا ارسال کرد به استناد قانون مبارزه با قاچاق و راه‌اندازی سامانه جامع تجارت خواستار توقف سامانه پنجره واحد گمرکی شد. در بخشی از این نامه آمده است: سامانه یکپارچه مجوزها از سوی این وزارتخانه با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تمام دستگاه‌های مجوزدهنده در حال بهره‌‌برداری است. با وجود گذشت 14 روز از این نامه، مسؤولان وزارت اقتصاد و گمرک ایران واکنش رسمی در رسانه‌ها منتشر نکردند. سامانه پنجره واحد گمرکی ارتباط میان دستگاه‌های مجوزدهنده در امر تجارت را برعهده دارد.


تیبا و پراید بی‌کیفیت‌ترین خودروها
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جزئیات کیفیت خودروهای سواری و سنگین را در دی‌ماه امسال منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز» براساس این گزارش در دی 1395 تعداد 89414 دستگاه خودرو تولید شد که 99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل 41 مدل خودرو در گروه سبک و 10 مدل در گروه سنگین است. براساس این گزارش، در رده پایین‌تر از 25 میلیون تومان خودروهای تیبا، تبیا 2، سایپا 131، 132، 111 و سایپا 131 پارس‌خودرو همچنان تک‌ستاره هستند. در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون نیز تغییر خاصی در کیفیت محصولات نسبت به آذرماه به وجود نیامده به‌طوری‌که خودروهای تک‌ستاره همچنان همان کیفیت را در دی‌ماه دارند. فقط در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون برلیانس h330 توانسته 2 ستاره خود را به 3 ستاره در بخش کیفیت افزایش دهد.


خطر مصادره اموال ایران وجود دارد
نگه داشتن پول در خارج از کشور در چنین شرایطی منطقی نیست و بانک مرکزی باید تمهیداتی برای مصون کردن این اموال از مصادره بیندیشد. محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تجربه مصادره دارایی بانک مرکزی ایران به فارس اظهار داشت: آقای سیف گفت ما می‌توانیم پول کشور را اگر غیردلاری باشد به داخل منتقل کنیم اما این پول‌ها در خارج از کشور می‌ماند تا معاملات خارجی با آنها انجام شود و به همین دلیل با انتقال پول به داخل کشور مخالف هستیم. وی افزود: این حرف زمانی درست است که ما تحریم نباشیم یا اینکه خطر مصادره اموال وجود نداشته باشد.


Page Generated in 0/0047 sec