printlogo


کد خبر: 171608تاریخ: 1395/11/18 00:00
آوای شهر

مرکز پایش آلودگی هوا اعلام کرد
هوای تهران برای گروه‌های حساس «ناسالم»
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۲۶ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن پاک (۴۳)، ازن پاک (۲۰)، دی اکسید نیتروژن سالم (۸۶)، دی اکسید گوگرد پاک (۲۷)، ذرات معلق با قطر کمتر از
١٠ میکرون سالم (۷۲) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۲۶) بوده است. بارش برف و باران در روزهای گذشته هوایی سالم را برای پایتخت به ارمغان آورده بود اما پایان بارندگی، پایان هوای سالم را نیز به دنبال داشت.
موج جدید بارش‌ها از اواخر هفته
همچنین کارشناس هواشناسی از موج جدید بارندگی‌ها به شکل برف و باران در روزهای آخر هفته خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد اصغری با اعلام این مطلب افزود: پدیده جدی آب و هوایی این روزها سرماست. وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روند افزایش دما تا پایان هفته ادامه داشته باشد اما با توجه به برفی که روی زمین نشسته افزایش دما شیب تندی نخواهد داشت. وی گفت: افزایش دما در سواحل دریای خزر محسوس‌تر است و می‌تواند خطرناک باشد از این بابت که در این مناطق احتمال وقوع سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود و هموطنان‌مان که در این مسیرها تردد می‌کنند باید تجهیزات کامل داشته باشند. اصغری با اشاره به پدیده وزش باد در روزهای آینده افزود:‌ برای بیشتر نقاط کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که به تبع آن خلیج‌فارس و دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد بود ضمن اینکه همین شرایط در تهران هم پیش‌بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی گفت: موج جدید بارش‌ها از غروب چهارشنبه از نوار شمالی کشور آغاز می‌شود و هفته آینده باید منتظر بارش‌ها به شکل باران و برف باشیم.

رونمایی از مجموعه تاریخ شفاهی زندانیان قصر
مدیرعامل باغ‌موزه قصر از رونمایی مجموعه تاریخ شفاهی ۳۵ زندانی سیاسی قبل از انقلاب زندان قصر خبر داد. به گزارش «وطن امروز»،  حسین هوشیار، مدیرعامل باغ‌موزه قصر از رونمایی مجموعه تاریخ شفاهی 35 نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در روز سه‌شنبه 19 بهمن خبر داد و گفت: این مجموعه تاریخ شفاهی پس از یک‌سال کار و مصاحبه با 35 نفر از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب که در زندان قصر زندانی بودند گردآوری شده است. وی افزود: این مراسم با حضور 31 نفر از زندانیانی که در قید حیات هستند به همراه بیش از 120 نفر از سایر زندانیان و خانواده 4 نفر از زندانیانی که از دنیا رفته‌اند از جمله مرحوم مرضیه حدیدچی‌دباغ از ساعت 19 در باغ‌موزه قصر برگزار می‌شود. مدیرعامل باغ‌موزه قصر برگزاری این مراسم در دهه فجر را بهانه‌ای برای وحدت میان جناح‌های سیاسی و مبارزان دوران انقلاب برشمرد و گفت: این تاریخ شفاهی شامل 35 کتابچه است که در آینده در یک کتاب جامع به چاپ خواهد رسید. هوشیار از راه‌اندازی رستوران کلاسیک کافه لقانطه با همکاری بخش خصوصی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و گفت: این رستوران کلاسیک در سال 1285 توسط غلامحسین مولایی در تهران احداث شد و پس از مدتی از بین رفت. باغ‌موزه قصر این رستوران را با همه مشخصات فیزیکی، پوشش، گویش و غذاهای سنتی با همان ویژگی سال 1280 بازآفرینی  کرده که این رستوران سوم اسفندماه در باغ‌موزه قصر به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: در کنار این رستوران سنتی نمایشگاه اتومبیل و موتوسیکلت کلاسیک و موزه مفاخر به ظرفیت باغ‌موزه افزوده خواهد شد که در نوروز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید تا الگوی مناسبی برای سایر مراکز گردشگری باشد.


Page Generated in 0/0046 sec