printlogo


کد خبر: 171621تاریخ: 1395/11/18 00:00
رویدادها

شمقدری کارگردان سریال «امام باقر (ع)»
محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سریال «چراغ ملکوت» گفت: این سریال قرار است به کارگردانی جواد شمقدری تولید شود. به گزارش فارس، وی ادامه داد:‌ در جلسه اخیری که با معاونت سیما داشتیم قرار شد از نیمه اسفندماه وارد مرحله پیش‌تولید شویم. علی اکبری درباره لوکیشن‌های این سریال نیز گفت:‌ بخش زیادی از این کار برای نخستین‌بار توسط تکنیک سی‌جی‌ای (جلوه‌های بصری) تولید می‌شود. معتقدم دکورسازی برای کارهای تاریخی اشتباه بزرگی است و معاون سیما نیز با این موضوع موافقت کردند. بخش‌هایی از این سریال را نیز در شهرک سینمایی با دکورسازی محدودی ضبط خواهیم کرد. سریال
«چراغ ملکوت» با اشاره‌ای مستقیم به زندگی «امام محمد باقر (ع)» و به تهیه‌کنندگی محسن علی اکبری در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه یک سیما تولید می‌شود. این سریال با متنی آماده که توسط نسرین صالحی به نگارش درآمده است، پا به مرحله تولید خواهد گذاشت. «چراغ ملکوت» برای محرم سال آینده (96) در شبکه یک سیما تولید خواهد شد.

جزئیات شانزدهمین جایزه شهید غنی‌پور
دبیر شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور از برگزاری اختتامیه این دوره در روز نهم اسفندماه خبر داد. به گزارش تسنیم، محمد ناصری، دبیر شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور، با اشاره به برگزاری مراسم شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور گفت: قرار بر این شد اختتامیه این دوره در روز دوشنبه، نهم اسفندماه، همزمان با سالروز شهادت شهید غنی‌پور در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شود. وی ادامه داد: طبق تصمیم گرفته‌شده در اختتامیه این دوره از دو تن از پیشکسوتان مسجد جوادالائمه(ع) که نقشی کلیدی و مهم در حرکت‌های فرهنگی مسجد داشتند، تجلیل شود. اسامی این دو نفر نیز تا چند روز آینده اعلام خواهد شد. دبیر شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور از اتمام داوری‌ آثار و مشخص شدن اسامی برگزیدگان خبر داد و گفت: در این دوره ما می‌توانیم 4 برگزیده و 4 تقدیری داشته باشیم اما در برخی گروه‌ها هم امکان دارد برگزیده یا تقدیری نداشته باشیم.

تهیه‌کننده فیلم سد معبر:
پول فیلم بعدی را از شهرداری می‌گیرم
بهمن کامیار، تهیه‌کننده «سد معبر» در نشست خبری این فیلم مدعی شد فیلم به حدی به نفع شهرداری است که باید هزینه فیلم بعدی او را تقبل کند. به گزارش تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی «سدمعبر» به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی بهمن کامیار در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. در این نشست محسن قرایی درباره شباهت و حضور چندباره باران کوثری و حامد بهداد در این فیلم گفت: کارگردان برای انتخاب بازیگر فکر می‌کند که چه نقشی مناسب است. نقش‌هایی که بازی کردند در این فیلم متفاوت است و این موضوع که اینها قبلا در کنار هم بازی کردند، برای من مطرح نیست. کامیار در ادامه گفت: دستفروش کسی است که نظم عمومی را بر هم می‌زند. معبر عمومی متعلق به همه مردم است. ماموران شهرداری کار خودشان را انجام می‌دهند و ما به نفع کسی در فیلم حرف نزدیم و مأموران را در اول فیلم نشان دادیم که حتی در درگیری همه آسیب دیده‌اند. به همین خاطر اصلا من فیلم بعدی را از شهرداری پول می‌گیرم که بسازم. محسن کیایی نیز بیان کرد: من دو برابر از این کار دستمزد گرفتم چون کتک‌های زیادی از بهداد و کمالی خوردم.

موسیقی «ماجرای نیمروز»فضای «پلیسی» دارد
حبیب خزایی‌فر، آهنگساز فیلم تحسین‌شده «ماجرای نیمروز» گفت: ساخت ملودی «ماجرای نیمروز» یک فضای مرموز و پلیسی دارد که موسیقی آن باید در ذهن مخاطب شک و تردید ایجاد کند و چون احتیاج به یک ملودی بلند نداشت بنابراین تمام تلاشم را انجام دادم تا این فضای شک و تردید میان مخاطبان ایجاد شود و امیدوارم به این نتیجه رسیده باشم. به گزارش مهر، وی افزود: من چه در کار قبلی و چه در آهنگسازی این فیلم سینمایی اصلا به جایزه فکر نمی‌کنم. برای من مهم این است که مخاطب از کار خوشش بیاید و این موسیقی در خدمت فیلم باشد. اینکه می‌گویم به جایزه فکر نمی‌کنم به معنای اهمیت نداشتن نیست. اما فقط می‌توانم بگویم اگر می‌خواستم برای جایزه کار کنم قطعا موسیقی فیلم نیز گل درشت‌تر می‌شد که خوشبختانه این انگیزه در من وجود نداشت و من کاری را انجام دادم که باید در خدمت فیلم باشد.


Page Generated in 0/0088 sec