printlogo


کد خبر: 171626تاریخ: 1395/11/18 00:00
اخبار

کیانوش رستمی از تیم‌ملی وزنه‌برداری کنار گذاشته شد
کیانوش رستمی به دلیل عدم حضور در اردوی تیم‌ملی، حضور در بازی‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی را از دست داد. به گزارش مهر، سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در نشست خبری دیروز خود با حضور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ضمن اعلام و تایید این خبر گفت: ما کیانوش رستمی را به اردو دعوت کردیم اما او نیامد که گویا با توجه به میادین سخت قبلی یعنی جهانی و المپیک نیاز به ریکاوری بیشتری دارد. انوشیروانی تاکید کرد: در نتیجه رستمی شانسی برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات کشورهای اسلامی ندارد. سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری در ادامه گفت: زمان زیادی نداریم. تمام اردونشینان حتی المپیکی‌ها در اردو حضور دارند و با جدیت تمرین می‌کنند. در نتیجه صریح می‌گویم کیانوش رستمی به عنوان یک فرد نابغه و قهرمان ملی به اردو نیامد و جایی در ترکیب تیم‌ملی در این دو رویداد بین‌المللی ندارد. البته برای او جانشینی هم در نظر نداریم چون او یک نابغه و ورزشکار حرفه‌ای است.

موافقت وزارت خارجه با صدور روادید برای تیم‌ملی کشتی آمریکا
 بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه از موافقت با صدور روادید برای تیم‌ملی کشتی آمریکا خبر داد. به گزارش شفقنا ورزشی، او گفت: به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رئیس فدراسیون بین‌المللی کشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام‌جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت شد. این در حالی است که پیش از این وزارت امور خارجه ایران از مخالفت خود با صدور روادید برای تیم‌ملی کشتی آمریکا خبر داده بود و قرار بود تیم دیگری جایگزین آمریکا شود.

انتخاب مجمع مشترک برای استقلال و پرسپولیس مغایر قانون است
انتخاب مجمعی مشترک برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به طور کلی خلاف قوانین و اساسنامه است که اخیرا از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. با تصویب وزارت ورزش و جوانان در دولت، اعضای مجمع عمومی و قانونی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند. براساس این مصوبه، وزیر رفاه، کار و امور اجتماعی به همراه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای مجمع عمومی و رسمی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس  انتخاب شدند. اتفاقی که نه‌تنها نمی‌توان آن را به فال نیک گرفت، بلکه می‌توان آن را یک تخلف در مدیریت 2 باشگاه به حساب آورد.  
در مادهLبند3 از مقررات حرفه‌ای‌سازی فوتبال ایران مصوب اردیبهشت سال ۱۳۹۰ که از نوع A است و الزام‌آور بوده و عدم رعایت آن موجب رد شدن درخواست مجوز حرفه‌ای‌سازی می‌شود و کاملا با قوانین فیفا و AFC تطبیق دارد، درج شده: باشگاه متقاضی باید اظهارنامه رسمی ارائه نماید که مبانی مالکیت و مکانیسم کنترل باشگاه را مشخص نماید. هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مرتبط با امور اجرایی، مدیریتی یا ورزشی باشگاه چه مستقیم و چه غیرمستقیم:
الف- نباید دارای سهام باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.
 ب- نباید دارای سهام عمده با حق رای در باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.
ج- نباید دارای حق نصب یا عزل اکثریت اعضای اداری، مدیریتی یا نظارتی باشگاه دیگری باشد که در همان مسابقات شرکت می‌کند.
د- نباید دارای  سهام و کنترل اکثریت حق رای سهامداران در باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت دارد به موجب یک قراردادی که متعاقبا با سایر سهامداران آن باشگاه منعقد می‌گردد، شود.
ه- نباید عضو باشگاه دیگری باشد که در همان مسابقات شرکت می‌کند.
و- نباید به هر نحو درگیر مدیریت، اداره یا امور ورزشی باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند، باشد.
ز- دارای قدرتی به هر نحو بر مدیریت باشد.
ح- اداره یا امور ورزشی باشگاه دیگری که در همان مسابقات شرکت می‌کند را برعهده داشته باشد.
اینگونه اسناد باید توسط دارندگان حق امضا کمتر از 3 ماه قبل از مهلت اعلام شده برای تسلیم درخواست مجوز به کمیته صدور مجوز تنظیم گردد (مراجعه شود به مادهF بند یک).
قوانین موجود با صراحت نشان می‌دهد وجود اعضای مشترک در مجمع قانونی و رسمی 2 تیم کاملا قوانین حرفه‌ای‌سازی فوتبال ایران، AFC و فیفا است.


Page Generated in 0/0054 sec