printlogo


کد خبر: 171627تاریخ: 1395/11/18 00:00
اخبار

اومتیتی گمشده خط دفاعی بارسلونا
بن هیوارد: بارسلونا مشکلات خاص خودش را در پست دفاع میانی دارد. باشگاه کاتالانی هیچگاه نتوانست بدرستی جایگزینی برای کارلس پویول پیدا کند و در نتیجه سعی کرد از ماسچرانو به عنوان آلترناتیوی برای او استفاده کند. البته که این بازیکن آرژانتینی به طرز عجیبی قابل اطمینان است اما ساموئل اومتیتی می‌تواند در نهایت بهترین زوج برای پیکه در خط دفاعی باشد.
از خریدهای تابستانی بارسلونا انتظارات زیادی می‌رفت؛ هرچند آندره گومز و پاکو آلکاسر هم اخیرا سردرگم بوده‌اند و لوکاس دینیه هم کاملا یک بازیکن ذخیره است. شاید این بازیکنان به زمانی بیشتر برای هماهنگ شدن نیاز دارند اما اومتیتی خیلی شبیه آنها نیست. او بخوبی در خط دفاعی آبی‌واناری‌ها کار می‌کند.
در لالیگا مدافع اسبق لیون 10 بار به میدان رفته و 9 بار از این 10 بار به عنوان بازیکن ترکیب اصلی در زمین بوده است. جالب اینجاست که بارسلونا همه آن بازی‌ها را برده است. بدون او اما رکورد کاتالانی‌ها شدیدا متفاوت است. در 10 بازی دیگر در لیگ تیم انریکه تنها 2 بار 3 امتیاز کامل را کسب کرده است. 6 بار مساوی کرده و 2 بار هم شکست خورده است. البته این نکته را هم باید بگویم که اومتیتی در بعضی بازی‌های بزرگ بارسلونا در زمین نبوده است. مانند تساوی یک- یک مقابل رئال‌مادرید و بازی مقابل اتلتیکومادرید و شکست 4 بر 3 مقابل سلتاویگو. از بازی‌های سخت او فقط در بازی با والنسیا و سویا در زمین بوده است. در بازی با اتلتیکو در نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری یک بار دیگر اومتیتی عالی کار کرد و بارسلونا هم توانست با نتیجه 2 بر یک تیم سیمئونه را شکست دهد. در آن بازی یک اشتباه از ماسچرانو باعث شد اتلتیکو به بازی بازگردد اما اومتیتی مثل همیشه کمترین اشتباه را داشت.
در غیاب سرخیو بوسکتس، ماسچرانو در پست او به کار گرفته شده بود و بعد از آن خیلی زود این بازیکن آرژانتینی تبدیل به نخستین گزینه برای حضور در قلب دفاع شد اما از زمانی که این بازیکن 32 ساله قراردادش را تمدید کرده، اومتیتی روز به روز بهتر و بهتر می‌شود و پیشرفت می‌کند.
لوئیز انریکه هم اخیرا در صحبت‌هایی از او تمجید کرده و همه تمجید‌ها هم درست است. نه‌تنها این بازیکن 23 ساله در خط دفاعی بخوبی جاگیری می‌کند، بلکه توان فیزیکی خوبی هم دارد، در هوا خوب کار می‌کند، سرعت خوبی دارد و تکل‌هایش بموقع است. او همچنین تکنیک خوبی هم دارد و توپ را بخوبی در زمین به گردش در می‌آورد. اومتیتی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری کند و مناسب‌ترین هم‌تیمی‌اش را صاحب توپ کند. او گزینه مناسبی برای بازیسازی بارسلونا از خط دفاعی است.
اومتیتی همان پکیج کامل آبی‌واناری‌ها است که برای پست دفاع میانی و بازی کردن در کنار پیکه فوق‌العاده است. او بخوبی رشد و پیشرفت کرده و توانسته خیلی سریع با سیستم بازی تیم کاتالانی هماهنگ شود. در شرایطی که او در تابستان به بارسلونا آمده توانسته جایگاهش در تیم اصلی را به دست آورد.


اسامی داوران بازی استقلال با السد قطر اعلام شد
داوران عمانی بازی تیم‌های فوتبال استقلال ایران و السد قطر در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را سوت می‌زنند. دیدار تیم‌های استقلال تهران و السد قطر از چارچوب مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ آسیا روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ساعت ۱۹ در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که داوران عمانی این بازی را قضاوت خواهند کرد.
اسامی داوران قضاوت‌کننده این مسابقه به شرح زیر است:
داور وسط: احمد ابوبکر
کمک اول: حامد المیاحی
کمک دوم: ابوبکر الامری
داور چهارم: سعید عبدالله یعقوب
همچنین صفی‌الدین محمد از مالزی به عنوان ناظر مسابقه و محمد باسل از سوریه ناظر داوری هستند.

کار جالب عابدینی روی سکوی نایب‌قهرمانی جام‌جهانی شمشیربازی
سابریست ایران با پرچم آتش‌نشانی روی سکوی جام‌جهانی رفت. به گزارش ایسنا، مجتبی عابدینی که با شکست برابر شمشیرباز مجارستانی به مدال نقره رقابت‌های جام‌جهانی پادووای ایتالیا رسید با پرچم آتش‌نشانی روی سکو رفت. او پیش از این رقابت‌ها اعلام کرده بود در صورتی که به مدال برسد مدالش را به شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو تقدیم می‌کند. عابدینی موفق شد مدال نقره این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کند و در زمان اهدای مدال هم با لوگو و پرچم آتش‌نشانان روی سکو رفت و مدالش را گرفت.
 


Page Generated in 0/0050 sec