printlogo


کد خبر: 171630تاریخ: 1395/11/18 00:00
افشای سوءاستفاده جنسی عضو شورای حقوقی سلطنتی بریتانیا از پسران نوجوان
اسمیث، سویلی دیگر بود

روزنامه تلگراف پرده از سوءاستفاده جنسی یکی دیگر از مقربان به دربار ملکه انگلیس از پسران نوجوان برداشت. سر جان اسمیث، عضو شورای حقوقی سلطنتی بریتانیا و از دوستان نزدیک اسقف اعظم کانتربری که سال 2007 در 83 سالگی درگذشته بود نزدیک‌ترین فرد به خاندان سلطنتی انگلیس پس از جیمی سویل، مجری شیطان‌صفت بی‌بی‌سی است که پس از مرگش به آزار جنسی کودکان و نوجوانان متهم می‌شود. تلگراف گزارش داد به نامه‌ای دست یافته که خود اسمیث خطاب به والدین نوجوانان قربانی اعتراف کرده آنها را در جریان اردوهای مسیحی با میز پینگ‌پنگ مورد ضرب و شتم قرار می‌داده است. بنا بر شکایت تعدادی از آن پسران نوجوان و والدین‌شان، این دوست نزدیک اسقف ارشد کلیسای پروتستان بریتانیا، او در توجیه چنین اقدامات غیرانسانی گفته قصد داشت دانش‌آموزان فضای اردو را صمیمی حس کنند و این‌طور تصور نشود که در فضای مدرسه به سر می‌برند. در گزارش دیگری در تلگراف آمده است این فرد حقوقدان نزدیک به کاخ باکینگهام در دهه 1970میلادی، 22 پسر نوجوان را 800 ضربه شلاق زده و آنها را قانع کرده بود که این اقدام بخشی از خدمت به خداوند بوده است. سر اسمیث همچنین متهم است در دهه 90 میلادی موجب مرگ نوجوانی 16 ساله شده بود که جسدش در استخر اردویی در زیمبابوه یافت شد. روزنامه گاردین هم نوشت در پی انتشار این افشاگری‌ها مسؤولان حفاظت کلیسای اصلی انگلستان موسوم به کاونتربری گفتند باید اقدامات بیشتری برای بررسی چنین مسائلی انجام گیرد. جاستین ولبی، اسقف ارشد این کلیسا که خود حاشیه‌های زیادی داشته و به نامشروع بودن تولد خود اعتراف کرده است در دهه 1970 میلادی با اسمیث در اردوهای مسیحی همکاری نزدیکی داشت.
مخالفت انگلیسی‌ها با فروش سلاح به سعودی
با وجود اصرار دولت محافظه‌کار لندن بر ادامه فروش تسلیحات به رژیم جنایتکار سعودی، دوسوم شهروندان انگلیسی با این موضوع مخالف هستند. گاردین نتایج نظرسنجی موسسه آپینیوم را منتشر کرد که حاکی از مخالفت
62 درصدی شهروندان انگلیسی با فروش تسلیحات به عربستان یعنی کشوری است که بزرگ‌ترین مشتری تسلیحات نظامی بریتانیا به شمار می‌رود. همچنین از هر 10 نفر، بیش از 8 تن در انگلیس (71 درصد) معتقدند این کشور نباید فروش تسلیحات را به دولت‌های خارجی متهم به نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی افزایش دهد. با وجود این مخالفت‌ها و حتی برگزاری دادگاه عالی بریتانیا برای رسیدگی به نقض حقوق بشر توسط دولت لندن، دولت محافظه‌کار از آغاز بمباران یمن در سال 2015 بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون دلار تسلیحات نظامی به عربستان فروخته است.


Page Generated in 0/0060 sec