printlogo


کد خبر: 171647تاریخ: 1395/11/19 00:00
اخبار

حاشیه‌های مواجهه لیلا حاتمی  با خبرنگاران
لیلا حاتمی با اشاره به برخورد با خبرنگاران گفت: با آن خبرنگاران بد برخورد کردم چون جای‌شان در آن مکان نبود و تا توان داشته باشم همین کار را خواهم کرد. به گزارش تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی«رگ‌خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله با حضور لیلا حاتمی و کورش تهامی برگزار شد. لیلا حاتمی درباره همکاری خود با نعمت‌الله اظهار کرد: عدم حضور نعمت‌الله شبیه خود فیلم است. فیلم برایم غافلگیرکننده است. همچون یک تماشاگر این فیلم را می‌نگرم. با این فیلم به آرزویم رسیدم که هر چه بیشتر روبه‌روی دوربین نعمت‌الله باشم. حاتمی درباره درگیری با خبرنگاران بیان کرد: آن اتفاق صرفاً نسبت به آن چند نفر خبرنگار بود. آنها می‌آمدند و مزاحمت ایجاد می‌کردند و به نظرم جای‌شان آنجا نبود، تا جایی که توان داشته باشم چنین می‌کنم. این صحبت‌های لیلا حاتمی باعث شد تعدادی از خبرنگاران به نشانه اعتراض جلسه را ترک کنند. چندی پیش لیلا حاتمی در جلسه‌ای با اصحاب رسانه در پشت صحنه فیلم «رگ خواب» با خبرنگاران سینمایی درگیری لفظی پیدا کرد که این مساله با واکنش‌های متعددی در 2 طرف همراه شد. حمید نعمت‌الله که در این نشست حضور نداشت برای فیلمبرداری نماهایی از فیلم «شعله‌ور» در زابل به سر می‌برد.

فریدون جیرانی:
در این سن به من می‌گویند فیلمت هنر و تجربه‌ای است
فریدون جیرانی، کارگردان فیلم «خفه‌گی» حاضر در بخش سودای سیمرغ
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر درباره نقش تجربه در این فیلم گفت: من 65 سال دارم و کارگردان جوانی نیستم که تجربه کنم و دلیل حضورم در بخش هنر و تجربه را نمی‌دانم. وی ادامه داد: یک روز از بخش هنر و تجربه با من تماس گرفتند و گفتند فیلم شما آخرت و عاقبت هنر و تجربه است. در آن لحظه نخندیدم اما ته دلم خنده‌ام گرفت که در این سن به من می‌گویند فیلمت در بخش هنر و تجربه است. کارگردان فیلم «قرمز» درباره وجود ژانر در این اثر افزود: من سعی کردم فیلمم را در قاعده ژانر بسازم و کاری را که می‌خواستم به سرانجام رساندم. فیلم خفه‌گی در قاعده ژانر است و من از اول می‌دانستم که دقیقاً چه کاری انجام می‌دهم. فریدون جیرانی با اشاره به ریسک‌پذیر بودن خود خاطرنشان کرد: من ریسک ساختن چنین فیلمی را انجام دادم اما نه به خاطر اینکه در سینمای هنر و تجربه قرار بگیرم بلکه نیت اصلی من ساخت فیلمی متفاوت بود.

قطبی‌زاده در واکنش به اظهارات اسعدیان:
در حال تماشای بازی فوتبال بودم
کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» گفت: نمی‌دانم دوست منتقدمان با چه معیاری فیلم‌ها را نقد می‌کند، آیا آنچه می‌گوید نظر شخصی است یا عوامل دیگری در این انتقادات دست دارند؟ به گزارش تسنیم، اسعدیان در نشست خبری «یک روز بخصوص» خاطره‌ای از اکران فیلم «بوسیدن روی ماه» تعریف کرد که در آن جلسه یک منتقد از فیلم بسیار تعریف کرد اما در مجله فیلم همان منتقد به فیلم ما درجه بی‌ارزش داده بود. برای من سوال شد چرا آن دوست در آن جلسه حرفی نزد و به ما نگفت که فیلم‌مان بی‌ارزش است، اتفاقاً استقبال می‌کردم از این حرفش. ظاهرا وقتی به فساد در همه حال ایراد می‌گیریم باید به خودمان هم نگاه کنیم. آن دوست در برنامه وزین هفت این شب‌ها پنبه ما را می‌زند. نمی‌دانم در این جلسات نظرش را براساس سکه‌ای که می‌گیرد می‌دهد یا نظر خودش را مطرح می‌کند. کارشناسی کردن به این صورت در برنامه وزین هفت توهین به سینما و شماست. در پی این اظهارات، سعید قطبی‌زاده منتقد برنامه هفت در ایام جشنواره گفت: آقای اسعدیان حرف‌هایی در میز نقد فیلم‌شان زده‌اند. من فیلم ایشان را ندیده‌ام و در حال تماشای بازی فوتبال بوده‌ام. اما خبرنگاران سراغ من آمدند و من
نمی‌دانستم ماجرا چیست. اولا اینکه آدم اگر شهامت داشته باشد، اسم می‌برد. دوما ایشان گفتند من نیم‌سکه گرفته و از فیلم تعریف کرده‌ام. من در آن فرهنگسرا برای فیلم «بوسیدن روی ماه» منتقد نبودم. اساسا نشست نقد و بررسی و تحلیلی نبود و من تنها مجری بودم. آنجا احساس کردم باید برنامه‌ریزی و مدیریت کنم. سوما مجله فیلم اساسا جدول ستاره ندارد. چهارما من نمره بی‌ارزش نداده‌ام. نهایتا بهتر است اگر آدم نقدی دارد با جرات، اسم هم ببرد. من حیرت می‌کنم از این رفتارهای بچگانه. وقتی فیلمی می‌سازید، مساله دیگر فیلم شماست و باید درباره آن حرف زد. این رفتارهای کودکانه چیست؟ لذا مطلقا راجع به این فیلم حرف نخواهم زد.
 


Page Generated in 0/0059 sec