printlogo


کد خبر: 171648تاریخ: 1395/11/19 00:00
رویدادها

انتقاد بهرام عظیمی از مسؤولان جشنواره فجر
«رهایی از بهشت» از بسیاری از فیلم‌های جشنواره قوی‌تر است
بهرام عظیمی، کارگردان سینما با انتقاد از اینکه مسؤولان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رفتار درستی با «رهایی از بهشت» نداشتند، عنوان کرد بی‌توجهی به این اثر جای تاسف دارد. به گزارش مهر، بهرام عظیمی، کارگردان سینما با اشاره به انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» ساخته علی نوری‌اسکویی که در بخش مسابقه ملی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد و مورد بی‌توجهی مسؤولان جشنواره قرار گرفته است، گفت: «رهایی از بهشت» که به بخش مسابقه راه یافته از بسیاری از فیلم‌های جشنواره قوی‌تر است و اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم متوجه می‌شویم از تمام آثار قابل دفاع‌تر است. به نظرم مسؤولان جشنواره اصلا این فیلم را ندیده‌اند و با توجه به اینکه این فیلم یک اثر انیمیشنی بوده است، تصور کرده‌اند باید آن را در آخرین سانس آخرین روز کاخ جشنواره قرار دهند. مسؤولان جشنواره حتی در نظر نگرفته‌اند که در چنین شرایطی دیگر کسی درباره این اثر صحبت نخواهد کرد و توجه‌ها به اختتامیه و خبرهای آن معطوف می‌شود. وی بیان کرد: من مطمئنم اگر «رهایی از بهشت» به اکران عمومی در ‌آید بسیاری از افراد به تماشای آن می‌نشینند و بعدها بسیاری از افراد حسرت می‌خورند و می‌گویند‌ای کاش در جشنواره اتفاق خوبی برای آن رخ می‌داد. اما به طور کلی  در حال حاضر برای مایی که هنوز نتوانسته‌ایم خود را ثابت کنیم مهم این است که آثار خوب بسازیم و بعد توقع‌مان را بالا ببریم و خط و نشان بکشیم. آنگاه بهتر می‌توانیم حرف‌مان را به کرسی بنشانیم.

شروع تولید «مهر نامیرا» از آذربایجان‌شرقی
جواد افشار، کارگردان تلویزیون درباره شروع ضبط و تولید سریال «مهر نامیرا» بیان کرد تولید آن را از لوکیشن‌هایی در آذربایجان شرقی آغاز می‌کند. به گزارش مهر، جواد افشار با اشاره به شروع پیش‌تولید سریال «مهر نامیرا» بیان کرد: ما به طور رسمی پیش تولید سریال «مهر نامیرا» را شروع کرده‌ایم و من همچنان در حال مطالعه فیلمنامه و تجزیه و تحلیل آن به همراه نویسنده و تهیه‌کننده هستم. وی ادامه داد: بچه‌های گروه به تدریج انتخاب و در کار مستقر می‌شوند و در حال مذاکره و تصمیم‌گیری برای انتخاب بازیگران و لوکیشن‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم قبل از به پایان رسیدن سال ۹۵ سریال را کلید بزنیم. افشار درباره فیلمنامه «مهر نامیرا» و ویژگی‌های آن اظهار کرد: نویسنده این فیلمنامه امیرعباس پیام است که مدت زیادی مطالعه و تحقیق داشته و قصه جذاب و خوبی به نگارش درآورده است و طی چند ماهی که در کنار هم هستیم روی موارد زیادی درباره کم و کیف کار صحبت کردیم.

نخستین جشنواره ملی کتاب سال برتر سبک زندگی اسلامی- ایرانی
نخستین جشنواره کتاب سال با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی، اسفند امسال برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای نخستین بار اقدام به برگزاری جشنواره ملی کتاب سال برتر با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی کرده است. فراخوان این جشنواره در 2 بخش موضوعات اصلی و ویژه منتشر شده است. تولید دانش در عرصه سبک زندگی عنوان درجه اول در بخش موضوعات اصلی است. تعاریف، مفاهیم، مبانی و چارچوب‌های اصلی سبک زندگی، آثار مطالعات سبک زندگی در عرصه‌های اجتماعی، مفهوم الگوسازی در سبک زندگی و بایسته‌های آن، مدیریت‌پذیری سبک زندگی و بایسته‌های آن، شبکه‌سازی مفهومی سبک زندگی با علوم انسانی، سبک زندگی و معنای زندگی، سبک زندگی، تنوع‌طلبی و عاملیت فردی و همچنین شبکه‌سازی معنوی سبک زندگی با علوم اسلامی و الهیاتی سایر محورهای بخش اصلی است. نخستین جشنواره ملی کتاب سال برتر سبک زندگی اسلامی- ایرانی در قالب‌ کتاب‌های دینی، کتاب‌های اخلاقی و تربیتی، کتاب‌های هنری و ادبی، کتاب‌های اجتماعی و سیاسی، پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا و پایان‌نامه‌های سطح 3 و 4 حوزه علمیه به مخاطبان فراخوان داده است. پژوهشگران، دانشجویان، طلاب و نویسندگان تا 5 اسفند 1395 فرصت دارند آثار و مطالب‌شان در قالب‌های اعلامی جشنواره را به پایگاه اینترنتی www.lifestylebook.ir یا آدرس ایمیل lifestylebook.fest@gmail.comیا به نشانی تهران- خیابان انقلاب اسلامی- بعد از تقاطع خیابان فلسطین- دفتر تبلیغات اسلامی- حوزه علمیه قم ارسال کنند.


Page Generated in 0/0167 sec